تنظیمات ماشین لباسشویی بهم خورده است، نحوه تنظیم به چه شکلی است؟


پاسخ ها

اگر تنظیمات ماشین لباسشویی در حین استفاده کردن بهم خورده است، نگران نباشید راه حل رفع این مشکل بسیار ساده است، کافیست به دفترچه تنظیمات ماشین لباسشویی مراجعه کنید و یا لباسشویی خود را ریست کنید.

برای استفاده از ماشین لباسشویی سه گزینه وجود دارد، که قبل از شروع شست‌وشو باید تنظیم شوند :

•     اندازه بار و یا سطح آب
•     دمای آب برای دوره‌های شست‌وشو
•     تنظیم چرخه

مشاوره آنلاین

آموزش تنظیمات لباسشویی

نحوه انجام تنظیمات لباسشویی را در سه بخش زیر خلاصه کرده‌ ایم:

تنظیم دمای آب

اولین بخش در تنظیمات ماشین لباسشویی انتخاب دمای مناسب بر اساس برچسبی است که روی پارچه‌ ها و لباس ‌ها وجود دارد. از آنجا که بسیاری از پارچه‌ ها بر اثر تماس با آب گرم دفرمه می‌ شوند، برگزیدن دمای مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. به این منظور لازم است لباس هایی با جنس مشابه را همزمان با هم بشویید.

این نکته را فراموش نکنید که آب گرم برای شستن پارچه ‌های نخی سفید مانند ملحفه و لباس ‌های زیر مناسب است. همچنین جهت تمیز کردن البسه با درصد آلودگی بالا مانند پوشاک بچه‌ ها یا لباس کار آب گرم بهترین گزینه محسوب می ‌شود.

برای شستشوی پارچه ‌های ظریف و تیره رنگ باید آب سرد را انتخاب کنید. علاوه بر آن بهتر است به منظور تمیز کردن لباس ‌هایی که خیلی کثیف نیستند، آب با دمای پایین را برگزینید. زیرا آب سرد ضمن صرفه ‌جویی در مصرف برق و آب، به الیاف پارچه نیز صدمه نمی‌ رساند.

بیشتر بخوانید: دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

اندازه بار

مورد بعدی در تنظیمات لباسشویی توجه به اندازه بار می باشد. لازم است تعیین اندازه بار با توجه به ظرفیت ماشین انجام گیرد. برای مشخص کردن حجم لباس ‌ها چهار نوع بار مختلف وجود دارد که عبارتند از:

  • بار کوچک: حدود یک چهارم ظرفیت ماشین پر است.
  • بار متوسط: حدود نیمی از ظرفیت ماشین پر است.
  • بار بزرگ: بیشتر از نصف ظرفیت ماشین پر است.
  • بار فوق العاده بزرگ: ظرفیت ماشین تکمیل شده است.

انتخاب چرخه شستشوی مناسب

مورد دیگری که باید در تنظیم ماشین لباسشویی مد نظر قرار گیرد، استفاده از یک چرخه شستشوی مناسب است. هر کدام از برنامه‌ های شستشو کاربرد خاص خود را دارند. در زیر انواع چرخه ها و کاربرد هر یک را ذکر کرده‌ ایم:

چرخه Normal

گزینه Normal بهترین انتخاب برای تمیز کردن پارچه‌ های پنبه‌‌ ای محسوب می ‌شود. در این چرخه فرآیند شستشو با چرخش و سرعت بالا انجام می ‌گیرد، لذا البسه سخت‌ تر شده و کیفیت آن ها حفظ می ‌شود.

چرخه های Delicate، Hand Wash و Wool

موارد نام برده در تنظیمات لباسشویی شباهت بسیاری به یکدیگر دارند، بنابراین می‌ تواند آن ها را به جای هم استفاده کنید. این آیتم‌ ها برای شستشوی لباس‌‌ های توری و ظریف کاربرد دارند. چون چرخه کوتاه در کنار سرعت کم کمک می ‌کند تا از پارگی و کشش پارچه‌ البسه ظریف پیشگیری شود.

چرخه Bulky

این گزینه را می ‌توانید برای شستشوی تکه‌ های حجیم مانند روتختی، بالش و پتو به کار ببرید. نحوه عملکرد Bulky به این صورت است که ابتدا البسه مورد نظر خیسانده می ‌شوند تا مواد شوینده و آب کاملاً در آن نفوذ کنند. سپس عملیات شستشو انجام می گیرد.

چرخه Rapid Wash یا  Speed Wash

آیتم های Rapid Wash  یا  Speed Washاز یک چرخه شستشوی کوتاه به همراه چرخش سریع تشکیل می ‌شوند. این گزینه در حالت نرمال مورد استفاده قرار نمی ‌گیرد، اما گاهی نیاز است که یک لباس خاص به تنهایی شسته شود. در این شرایط می ‌توانید Rapid Wash یا Speed Wash را انتخاب کنید.

چرخه Rinse and Spin

نکته مهم دیگر در تنظیمات لباسشویی این است که در چرخه Rinse and Spin از مواد شوینده استفاده نکنید. این آیتم فرآیند تمیز کردن لباس ‌ها را به صورت عمیق انجام نمی ‌دهد. بلکه تنها یک شستشوی سطحی را شامل می ‌شود، سپس رطوبت البسه را از بین می ‌برد.

بیشتر بخوانید: علت نچرخیدن لباسشویی چیست؟

چرخه های Wrinkle Control، Permanent Press، Dark Colors و Casual Clothes

آیتم های ذکر شده برای پارچه‌ های رنگی، ترکیبی و مصنوعی به کار می ‌روند. این چهار مورد را می‌ توانید به جای یکدیگر استفاده کنید.

چرخه Heavy Duty

در صورتی که بخواهید پارچه‌ هایی با الیاف محکم مانند شلوار جین را بشویید، حتماً به سراغ Heavy Duty بروید. این گزینه همچنین برای لباس ‌های بسیار آلوده انتخاب مناسبی به شمار می ‌رود. با برگزیدن Heavy Duty عملیات شستشو در تایم طولانی اجرا خواهد شد تا رطوبت البسه از بین برود.

چرخه Sheets

مورد دیگری که در تنظیمات لباسشویی باید به آن توجه داشته باشید، برنامه sheets است. این گزینه برای پارچه‌ های بزرگ مورد استفاده قرار می ‌گیرد. جهت پیشگیری از جمع شدن پارچه‌ های حجیم نیز شستشو به صورت توپ انجام می‌ شود.

چرخه Steam

چرخه بخار جهت شستشوی البسه کاربرد ندارد، بلکه بیشتر برای از بین بردن چین و چروک‌ آن ها استفاده می‌ شود. بنابراین برای تمیز کردن عمقی نباید Steam را انتخاب کنید.

چرخه Spin Speed

این آیتم را برای لباس های ظریف برگزینید تا ضمن پیشگیری از ایجاد چین و چروک، کیفیت پارچه حفظ شود. طی اجرای Spin Speed به دلیل سرعت چرخش بالا، حجم بالایی از آب البسه گرفته می ‌شود، لذا زمان خشک شدن کاهش می ‌یابد.

چرخه Whites

این مورد از یک مرحله شستشو به همراه چرخش با سرعت بالا تشکیل شده است. برنامه Whites از قابلیت توزیع کلر مایع حین عملیات شستشو بهره می برد، لذا برای لباس‌ های سفید کاربرد دارد.

 جهت ریست ماشین لباسشویی دوشاخه دستگاه را از برق کشیده و به مدت 5 دقیقه به همین حالت بگذارید. سپس دکمه روشن را به مدت چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. اکنون می ‌توانید لباسشویی را به برق متصل کنید و با زدن دکمه روشن آن را راه ‌اندازی کنید.

کاربر گرامی در صورت رفع نشدن مشکل، دستگاه شما نیاز به بررسی و تنظیمات تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

زود کمک

1400-11-20 12:03:00

پاسخ خود را بنویسید