اسپیکر گوشی یکی از پرکار ترین اجزای یک گوشی هوشمند به شمار می رود ، اگر این قطعه کوچک و پرکار دچار خرابی شود معضلاتی همچون شنیده نشدن صدای نوتیفیکیشن ها ، عدم امکان گوش کردن به موزیک و عدم امکان مکالمه روی اسپیکر به وجود خواهد آمد. این قطعه حساس و ظریف روزانه در معرض انواع عوامل محیطی قرار دارد که می توانند عملکرد آن را دچار اخلال کنند ، از جمله خاک و گرد و غبار ، انواع کثیفی مثل ذرات غذا و یا مواد آرایشی و بهداشتی ، آب و رطوبت که می توانند باعث خرابی اسپیکر موبایل سامسونگ شوند. تعمیر اسپیکر موبایل سامسونگ در مواردی مثل نفوذ گرد و غبار و کثیفی قابل انجام است . اما در مواردی مثل نفوذ آب و یا ضربات سنگین که موجب تخریب ماژول اسپیکر و پارگی بازر داخل می شود تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ نبوده و تنها راه رفع مشکل صدای گوشی تعویض اسپیکر موبایل سامسونگ خواهد بود. در صورت داشتن هرگونه مشکل در اسپیکر گوشی خود می توانید جهت تعمیر اسپیکر موبایل سامسونگ خود با کارشناسان زود کمک تماس بگیرید.

تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ

ثبت سفارش آنلاین تعمیراسپیکر گوشی سامسونگ

برای تعمیراسپیکر موبایل سامسونگ به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، اسپیکر موبایل سامسونگ خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

علل خرابی اسپیکر موبایل سامسونگ

  • ورود گرد و غبار و کثیفی به داخل محفظه اسپیکر ، این مسئله کاملا طبیعی است که به مرور زمان گرد و غبار و کرک های نخی ته جیب و کیف یا تکه های غذا و لوازم آرایشی به داخل محفظه اسپیکر وارد شوند و باعث ایجاد اخلال در عملکرد آن شوند.
  • آب زدگی ، همه ما میدانیم که بزرگترین دشمن قطعات الکترونیکی آب و مایعات و رطوبت هستند ، در صورت نفوذ آب به داخل اسپیکر این قطعه دچار آسیب جدی خواهد شد.
  • نرم افزارهای مخرب ، نرم افزارها مخرب و یا حتی معمولی در بعضی از مواقع تنظیمات مهم گوشی از جمله تنظیمات صدا را برهم بزنند و باعث مشکل شوند.
  • تنظیمات اشتباه ، در موارد بسیاری کاربر تنظیماتی را در قسمتی از نرم افزار گوشی تغییر می دهد که از عملکرد آن اطلاع درستی ندارد و یا برگرداندن آن به حالت قبل را فراموش میکند.

رفع خرابی اسپیکر موبایل سامسونگ توسط کاربر

قبل از مراجعه به تعمیرگاه یک سری از اقدامات وجود دارد که می تواند توسط کاربر گوشی انجام شود که ممکن است به تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ منجر شود. این اقدامات عبارتند از :

  • ریستارت کردن گوشی :

این کار ساده در بسیاری از مواقع حلال بسیاری از مشکلات گوشی است ، به هرخال امتحان آن ضرری ندارد

  • آپدیت کردن سیستم عامل گوشی :  

در مواقعی به روز رسانی سیستم عامل گوشی (در صورت ارائه) می تواند بسیاری از باگ های نرم افزاری را برطرف کند.

  • چک کردن ولوم موبایل سامسونگ :  

اطمینان از Mute نبودن آن ، در مواقعی همین موضع به ظاهر پیش پا افتاده می تواند علت پخش نشدن صدا از اسپیکر دستگاه باشد.

  • خارج کردن گوشی از حالت هدفون :  

بررسی کنید که آیا با وجود متصل نبودن هدفون هنوز گوشی در حالت هدفون قرار دارد یا خیر. در این صورت هدفون را متصل و دوباره خارج کنید و اگر مشکل رفع نشد پین های اتصال داخل جک هدفون را بررسی کنید.

  • بررسی تنظیمات  صدا :

اطمینان از اینکه در تنظیمات صدا خروجی روی اسپیکر بلوتوث یا تلویزیون تنظیم نشده باشد، زیرا در این صورت خروجی پیش فرض لوازم مذکور در نظر گرفته می شوند و صدا به اسپیکر گوشی منتقل نمی شود.

  • بررسی اپلیکیشن های گوشی  :

اطمینان از اینکه یک نرم افزار خاص که جدیدا روی گوشی نصب شده تنظیمات صدا را تغییر نداده باشد ، چرا که بعضی از نرم افزار ها بر اساس نیاز خود تنظیمات مهم گوشی را تغییر می دهند خصوصا آنهایی که برای عملکرد نیاز به دسترسی روت دارند.

  • تست صدا در حالت Safe mode :

تست صدا در حالت Safe mode به شما اطمینان می دهد که یک نرم افزار و یا بد افزار مسئول اختلال در صدای گوشی می باشد یا خیر.

  • انجام ریست فکتوری :

آخرین راه برای رفع باگ ها و بازگرداندن گوشی به شرایط ایده آل انجام ریست فکتوری است (قبل از انجام اینکار حتما از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید).

در صورت آب زدگی و یا انباشت غبار در اسپیکر می توانید به سایت ذکر شده مراجعه کنید ، این سایت از همان مکانیزم دفع آب اپل واچ استفاده می کند وبا ایجاد صدا در فرکانسی خاص تمام محتویات مایع و جامد داخل محفظه اسپیکر را به بیرون می راند.

بیشتر بخوانیم : تعمیر موبایل سامسونگ
 

مراحل تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ در زود کمک

بررسی توری اسپیکر

به منظور تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ اقدامات زیر انجام می شود اگر صدای طرف مقابل ضعیف باشد ابتدا باید اطمینان حاصل شود که توری اسپیکر تمیز است ، اگر توری تمیز بود باید اسپیکر تعویض شود و در صورت استمرار مشکل باید آی سی صوت تعویض شود.

عیب یابی قطعات مسیر اسپیکر و آی سی درایور

در صورت شنیده نشدن صدای طرف مقابل ابتدا اسپیکر بررسی می شود پس قطعات مسیر اسپیکر به ترتیب بررسی می شوند و در نهایت آی سی درایور صدا چک میشود و در صورت نیاز هر کدام از آن ها باید تعویض شوند.

تعمیر یا تعویض اسپیکر موبایل سامسونگ

در صورت بروز خرابی در قسمت اسپیکر انجام تعمیرات و یا تعویض اسپیکر samsung می توان به طور کلی مشکل را برطرف کرد، اما این موضوع در صورتی است که این فرآیند توسط تعمیرات تخصصی و با استفاده از قطعات با کیفیت انجام شود ، برای اطمینان از کیفیت تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ خود و یا تعویض آن می توانید با کارشناسان زود کمک تماس حاصل فرمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران