تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی، یکی از چیزهایی است که تا ماشین ظرفشویی به مشکل بر نخورد، از اهمیت آن باخبر نمی شوید. واشر درب ماشین ظرفشویی قطعه مهمی است که در صورت خرابی باید آن را تعویض کنید. زمانی ضرورت تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی مشخص می شود که هنگام شستشوی ظرف ها، از درب جلوی ماشین ظرفشویی آب نشت می کند و قسمت جلویی آن، در این شرایط خیس می شود. خراب شدن یا فرسوده شدن این قطعه دلایل مختلفی دارد، اما دلیل اصلی آن هر چه که باشد، در شستن ظرف ها اختلال ایجاد می کند. نحوه عوض کردن واشر درب ماشین ظرفشویی، کاری تخصصی است که تنها تکنسین های با تجربه تعمیر ماشین ظرفشویی  می توانند آن را به درستی انجام دهند.

ثبت سفارش آنلاین تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی

برای تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، واشر درب ظرفشویی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات ماشین ظرفشویی، تعویض کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

 

دلایل تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی

واشر درب ماشین ظرفشویی قطعه مهمی است که در صورت خرابی باید فورا آن را عوض کنید. رایج ترین نشانه خرابی واشر درب ماشین ظرفشویی، نشتی آب است. نشانه های خرابی واشر درب ماشین ظرفشویی و 4 مرحله برداشتن پنل های ماشین ظرفشویی، جدا کردن پولی و فنر نگهدارنده ماشین ظرفشویی، بیرون آوردن درب ماشین ظرفشویی و تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی، از مراحل تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی هستند که در این مطلب آنها را شرح می دهیم.

 

تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی

تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی، یکی از چیزهایی است که تا ماشین ظرفشویی به مشکل بر نخورد، از اهمیت آن باخبر نمی شوید.


نشانه های خرابی واشر درب ماشین ظرفشویی

نشتی آب از قسمت درب ماشین ظرفشویی یکی از نشانه های اصلی خراب شدن واشر و در نهایت تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی است. در این وضعیت، جلو درب ماشین ظرفشویی خیس می شود و نم دارد. کپک زدن و خراب شدن لاستیک درب دستگاه، یکی دیگر از نشانه های خرابی این قطعه است. اگر حس می کنید درب ماشین ظرفشویی بوی بدی می دهد، باید آن را چک کنید و در صورت لازم آن را تمیز کنید. استفاده از سرکه و آبلیمو برای شستشوی واشر درب ماشین ظرفشویی بسیار کاربرد داد. اگر این مشکل برطرف نشد، باید برای تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید. این کار حتما باید توسط یک تعمیرکار متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی انجام شود، اما ما برای آشنایی بیشتر شما با نحوه عوض کردن واشر درب ماشین ظرفشویی، به شرح مراحل آن می پردازیم.

بیشتر بخوانیم : سرویس ماشین ظرفشویی ال جی

نشانه های خرابی واشر درب ماشین ظرفشویی

برداشتن پنل های ماشین ظرفشویی

 

  • قبل از هر اقدامی، ابتدا باید برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید.
  • پنل های محافظ درب را جدا کنید. این پنل ها در بالا و کنار درب نصب شده اند و از آن در برابر ضربه و آسیب های دیگر محافظت می کنند.
  • برای جدا کردن پنل ها ابتدا پیچ های پنل بالایی باید با استفاده از پیچ گوشتی باز شوند تا بتوانید آن را از ماشین ظرفشویی جدا کنید.
  • برای پنل های کناری هم همین مراحل را انجام دهید و آنها را از جایگاه خود خارج کنید. پس از انجام این کار، می توانید به لولاهای دو طرف درب دسترسی داشته باشید و بقیه مراحل تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی را انجام دهید.

 

برداشتن پنل های ماشین ظرفشویی

جدا کردن پولی و فنر نگهدارنده ماشین ظرفشویی

  • پس از برداشتن پنل درب ها، می توانید دو قطعه را مشاهده کنید که درب را نگه داشته اند و از افتادن آن جلوگیری می کنند. این دو قطعه، سیستم پولی و فنر نگهدارنده هستند. برای تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی، باید این قطعات را باز کنید و از درب جدا کنید.
  • برای جدا کردن و خارج کردن پولی، ابتدا باید درب ظرفشویی را ببندید تا کشش آن کمتر شود.
  • کاور پلاستیکی را از درب ماشین ظرفشویی بردارید و با استفاده از انبردست سیستم پولی را از آن جدا کنید. حالا باید طرف دیگر سیستم پولی را نیز جدا کنید. در این حالت، فنر نگهدارنده خود به خود جدا می شود و لازم نیست آن را به صورت دستی جدا کنید.
بیشتر بخوانیم : تعمیر برد ظرفشویی ال جی

جدا کردن پولی و فنر نگهدارنده ماشین ظرفشویی

بیرون آوردن درب ماشین ظرفشویی

  • در این مرحله از تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی، باید درب دستگاه را بیرون بیاورید. توجه کنید که درب این دستگاه بسیار سنگین است. به همین دلیل باید آن را به خوبی ببندید تا از افتادن آن جلوگیری شود. سپس قاب زیر درب را بکشید تا بیرون بیاید و با این کار پنل جلویی را خارج کنید.
  • در این مرحله، باید درب ماشین ظرفشویی را به طور کامل باز کنید. به این صورت که در هر سمت درب، 3 پیچ قرار دارد که باید آن ها را باز کنید. بعد از باز کردن این پیچ ها، می توانید درب را بیرون بیاورید.
  • هنگامی که پنل جلویی را جدا کردید، می توانید لولاهای درب را مشاهده کنید. برای باز کردن درب ها باید کلیپس های موجود در لولاها را با استفاده از پیچ گوشتی تحت فشار قرار دهید. سپس درب را از جایگاه خود خارج کنید. بعد از انجام این کار می توانید لاستیک را از درب خارج کنید.

 

بیرون آوردن درب ماشین ظرفشویی

تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی

  • برای تعویض واشر درب لباسشویی، باید ابتدا درب را با دقت بسیار زیاد، بر روی سطحی صاف قرار دهید. دقت کنید که سیم های متصل به درب به هیچ وجه نباید آسیب ببینند.
  • شما در این مرحله می توانید لولاهای درب ماشین ظرفشویی را که توسط روکش پلاستیکی محافظت می شوند، جدا کنید.
  • لاستیکی که بین لولا و قسمت داخلی درب به صورت ساندویچی قرار دارد، برای آب‌ بندی است. برای این که لولاها را باز کنید، باید پیچ های آن را باز کنید و سپس لولاها را خارج کنید.
  • حالا می توانید لاستیک قدیمی را از جایگاه خود خارج کنید و لاستیک جدید را جایگزین آن کنید. اطمینان پیدا کنید که لاستیک به خوبی در جایگاه خود قرار بگیرد. به این ترتیب، تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی، انجام می شود.

 

تعویض واشر درب ماشین ظرفشویی

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران