سرویس ماشین ظرفشویی ال جی، به صورت دوره ای علاوه بر حفظ کیفیت دستگاه، باعث طول عمر آن نیز می شود. تمام مشکلات ریز و درشت این دستگاه، با سرویس کردن شناسایی می شوند، اما برای رفع مشکل ماشین ظرفشویی LG ، باید برای تعمیر آن اقدام کنید. در هنگام سرویس ماشین ظرفشویی ال جی به صورت دوره ای، اجزای اصلی دستگاه و کارکرد هر کدام از قطعات بررسی می شوند. در نتیجه هر کدام از قطعات که کارکرد درستی نداشته باشند یا خراب شده باشند، شناسایی و تعمیر یا تعویض می شوند. همچنین مهم ترین ویژگی سرویس ماشین ظرفشویی ال جی به صورت دوره ای این است که مصرف کننده را از هزینه های سنگینی که ممکن است بعدا در اثر تعمیر ماشین ظرفشویی متحمل شود، می رهاند.

ثبت درخواست سرویس ماشین ظرفشویی ال جی

برای سرویس ماشین ظرفشویی ال جی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواستسرویس ماشین ظرفشویی ال جی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، ماشین ظرفشویی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات ، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

ثبت درخواست سرویس ماشین ظرفشویی ال جی

نحوه سرویس ماشین ظرفشویی ال جی

اگر می خواهید سالیان سال از ماشین ظرفشویی ال جی خود استفاده کنید و از عملکرد آن رضایت داشته باشید، سرویس های دوره ای بهترین گزینه هستند. سرویس فرایند چرخه آب در ماشین ظرفشویی ال جی، سرویس جت پمپ ظرفشویی LG، سرویس المنت ماشین ظرفشویی ال جی، استفاده از نمک مخصوص برای سرویس ماشین ظرفشویی LG، سرویس مخزن مایع ماشین ظرفشویی ال جی، سرویس هیدروستات ماشین ظرفشویی LG، سرویس پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی، سرویس شیر برقی ماشین ظرفشویی ال جی، سرویس سوئیچ فلوتر ماشین ظرفشویی LG، سرویس سنسور آب ماشین ظرفشویی ال جی، سرویس برد فرمان ماشین ظرفشویی LG و سرویس میکرو سوئیچ درب ماشین ظرفشویی از جمله موارد سرویس و رفع مشکل ماشین ظرفشویی LG هستند که آنها را بررسی می کنیم.

 

سرویس ماشین ظرفشویی ال جی

سرویس ماشین ظرفشویی ال جی، به صورت دوره ای علاوه بر حفظ کیفیت دستگاه، باعث طول عمر آن نیز می شود.

سرویس فرایند چرخه آب در ماشین ظرفشویی ال جی

اگر آب وارد ظرفشویی نمی شود و فرایند شستشو با مشکل آب مواجه است، باید برای سرویس ماشین ظرفشویی ال جی اقدام کنید. برای این کار باید ابتدا شیر ورودی آب را بررسی کنید و ببینید که شیلنگ ورودی آب خم نشده باشد. همچنین باید شیر برقی را چک کنید که سالم باشد. اگر آب وارد ظرفشویی می شود اما مشکل شستشوی ظرف ها همچنان برقرار است، جت پمپ و آب پاش ها را بررسی کنید.


سرویس جت پمپ ظرفشویی LG

جت پمپ، به همه آبفشان ها، آب و مواد شوینده می رساند تا این قطعات در زوایای مختلف عملیات پاشش را روی ظروف انجام دهند. در صورت خراب شدن جت پمپ، موتور ماشین ظرفشویی، آب گيري مي كند ولي بعد از آن هيچ عملياتي انجام نمي دهد. استفاده نکردن مداوم از این دستگاه، باعث بروز مشکل در جت پمپ می شود. با سرویس ماشین ظرفشویی ال جی، می توانید از این مشکل جلوگیری کنید یا به موقع آن را شناسایی کنید.

 

سرویس جت پمپ ظرفشویی LG

 


سرویس المنت ماشین ظرفشویی ال جی

المنت ماشین ظرفشویی در مسیر آب پمپ شستشو و آبفشان بالا قرار گرفته است و آب عبوری از داخل آن را گرم می کند. در صورتي كه المنت بسوزد دستگاه به صورت مداوم كار می کند و ارور می دهد. اگر روی این قطعه را جرم گرفته باشد، المنت آب را دیرتر گرم می کند. برای رفع این مشکل، علاوه بر سرویس ماشین ظرفشویی ال جی، المنت را هم باید جرم گیری کنید.


استفاده از نمک مخصوص برای سرویس ماشین ظرفشویی LG

یکی از روش های سرویس ماشین ظرفشویی ال جی، استفاده از نمک است. این روش به این صورت انجام می شود که ابتدا مخزن ظرفشویی را پر از آب کنید و  1 کیلوگرم نمک مخصوص را درون آن بریزید. سپس نمک و آب را به هم بزنید تا نشانگر آن خاموش شود و درب مخزن را ببندید. حرف اختصار s مربوط به نمک است، که بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. پس از مشاهده این حرف، به سراغ محفظه نمک بروید. اگر مخزن نمک ظرفشویی شما، به دلیل رسوبات نمک سفت شده است، کمی آب بریزید و آن را بهم بزنید تا غلظت این محلول کمتر شود. سپس فرایند شستشوی خالی را آغاز کنید. اگر با ریختن نمک، آلارم نمک بر روی صفحه نمایش از بین نرفت، شیر برقی زیر محفظه نمک را چک کنید.

 

استفاده از نمک مخصوص برای سرویس ماشین ظرفشویی LG

 


سرویس مخزن مایع ماشین ظرفشویی ال جی

مخزن مایع ماشین ظرفشویی از دو قسمت مخزن مايع و جاپودري تشکيل شده است. قسمت راست مخزن، جای پودر است كه در هر بار استفاده، مقداری كثيف می شود و بسته به نحوه شستشو، داخل آن پودر ریخته می شود. قسمت چپ مخزن نیز مايع براق كننده ريخته می شود تا نشانگر پنل خاموش شود. در صورت ايجاد لك در ظروف، مي توانید مقدار مصرف مايع را بيشتر کنید. در صورت ايجاد رگه يا طيفی از رنگين كمان نیز می توانید مقدار مایع را کم کنید. هنگام سرویس ماشین ظرفشویی ال جی، اگر آلارم صفحه نمایش ظرفشویی، مربوط به مشکل درب مخزن مایع بود، سنسور و شیرهای آن را بررسی کنید.


سرویس هیدروستات ماشین ظرفشویی LG

هیدروستات ماشین ظرفشویی، وظیفه كنترل آب ورودی را بر عهده دارد. مكانيزم عمل اين قطعه مانند هيدروستات ماشين لباسشويی است. برای سرویس ماشین ظرفشویی ال جی در این مورد باید به یک متخصص مراجعه کنید.

 

سرویس هیدروستات ماشین ظرفشویی LG

 


سرویس پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی، از نوع مگنتی است و در ديواره چاهك نصب شده است. این قطعه آب ماشين را تخليه می كند و در صورت خراب شدن يا گرفتگی درب چاهک، پمپ دستگاه Error می دهد. برای سرویس ماشین ظرفشویی ال جی در این مورد، ابتدا به پمپ تخلیه دسترسی پیدا کنید. بررسی کنید تا پروانه پمپ تخلیه، گرفتگی نداشته باشد. در مرحله آخر بررسی کنید که شلنگ خروجی فاضلاب، گرفتگی نداشته باشد.


سرویس شیر برقی ماشین ظرفشویی ال جی

شير برقی ماشین ظرفشویی ال جی، در ابتدای شلنگ ورودی نصب شده تا در زمان پاره شدن شلنگ، آب به محيط خانه وارد نشود. در صورت خراب شدن این قطعه يا كثيفی توری آن، دستگاه Error می دهد. برای سرویس ماشین ظرفشویی ال جی در این مورد، اگر آب وارد ظرفشویی نمی شود و علت آن خرابی شیربرقی است، ابتدا شلنگ ورودی را بررسی کنید تا خمیدگی نداشته باشد. سپس اگر آب کمی وارد ظرفشویی می شود، فیلتر ورودی آب را چک کنید تا گرفتگی نداشته باشد یا تاریخ آن به اتمام نرسیده باشد. توجه داشته باشید که شیربرقی قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

 

سرویس شیر برقی ماشین ظرفشویی ال جی

 


سرویس سوئیچ فلوتر ماشین ظرفشویی LG

سوئیچ فلوتر ماشین ظرفشویی LG ، در كف سينی دستگاه نصب شده است و مكانيزم آن بسيار ساده است. اگر دستگاه به هر علتي دچار آبريزی شود، آب به كف سينی می رسد و شناور يونوليتی را به بالا هدايت مي كند. در نتيجه ميكرو سوئيچ عمل می کند و به برد فرمان آب ريزی می دهد. در اين وضعيت، پمپ تخليه دستگاه به صورت مداوم كار می کند و برد دستگاه Error می دهد. برای سرویس ماشین ظرفشویی ال جی در این مورد، باید علت گرفتگی و مشکل کارکرد این قطعه را بیابید.


سرویس سنسور آب ماشین ظرفشویی ال جی

سنسور آب ظرفشویی، تشخیص دمای آب و انتقال آن به برد است. در این وضعیت فرمان قطع المنت صادر می شود. اين قطعه در ديواره چاهك نصب شده است و در صورت خرابی يا قطع شدن سوكت سنسور، دستگاه Error می دهد. سرویس ماشین ظرفشویی ال جی در این مورد، عملی نیست و باید تعویض شود.

 

سرویس سنسور آب ماشین ظرفشویی ال جی

 


سرویس برد فرمان ماشین ظرفشویی LG

برد فرمان ماشین ظرفشویی، عملکرد تمامي اجزاء شستشو را کنترل می کند. ابتدا برد الکترونیکی دستگاه را چک کنید. برای سرویس ماشین ظرفشویی ال جی در این مورد، با بررسی ظاهری می توانید خرابی این قطعه را تشخیص دهید. در صورت سیاه شدن یا تغییر شکل دادن خازن یا دیگر قطعات، باید آنها تعویض کنید. همچنین برای بررسی بهتر، می توانید با استفاده از اهم متر، قطعات برد را چک کنید.


سرویس میکرو سوئیچ درب ماشین ظرفشویی

اين قطعه از يك ميكرو سوئيچ ساده تشكيل شده و در صورت باز و بسته شدن درب ماشين ظرفشویی، برد دستگاه در حالت Pause قرار می گيرد. برای سرویس ماشین ظرفشویی ال جی در این مورد، اگر ظرفشویی شما کار نمی کند، ابتدا باید به بررسی میکروسوئیچ درب بپردازید و اگر درب دستگاه قفل شده است و باز نمی شود باید میکروسوئیچ درب آن را چک کنید.

 

سرویس میکرو سوئیچ درب ماشین ظرفشویی

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران