یکی از قطعات مهم لپ تاپ ها، پاور است. اختلالات و ایرادات فنی پاور خیلی ساده منجر به تقسیم نادرست ولتاژ مورد نیاز قطعات ریز و درشت لپ تاپ خواهد شد. در چنین شرایطی نه تنها سیستم مورد نظر خاموش می شود، بلکه ممکن است دستگاه با معضل سوختگی مدارها و خازن های درونی رو به رو شود. تعمیر پاور لپ تاپ باید به شیوه ای انجام شود که هیچ گونه مغایرتی در عملکرد سایر اجزای لپ تاپ ایجاد نگردد. در ادامه شما را با تمامی ابعاد اصلی تعمیر وضعیت پاور لپ تاپ در زود کمک آشنا می سازیم.

تعمیر پاور لپ تاپ

ثبت سفارش آنلاین تعمیر پاور لپ تاپ

برای تعمیر پاور لپ تاپ به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر پاور لپ تاپ را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، پاور لپ تاپ خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

نشانه های خرابی منبع تغذیه ی لپ تاپ

تعمیر پاور لپ تاپ زمانی ضروری است که یکی از علائم زیر در طول عمر دستگاه نمایان شود:

روشن نشدن لپ تاپ

اگر دکمه ی پاور لپ تاپ را می فشارید، اما سیستم هیچ عکس العملی نشان نمی دهد؛ به احتمال قوی با مشکل خرابی پاور مواجه شده اید. در چنین شرایطی لپ تاپ قادر به برقراری اتصالات مورد نیاز منبع تغذیه نخواهد بود. برقراری ارتباط میان مادربرد و پاور براساس یک سری مدارهای درونی موجب روشن شدن دستگاه می شود. یک اختلال ساختاری در این مدار سد راه پروسه ی روشن شدن لپ تاپ است.

خاموشی ناگهانی لپ تاپ

نشانه ی دیگر فرا رسیدن زمان تعمیر پاور لپ تاپ، خاموشی ناگهانی سیستم است. اگر لپ تاپ شما بدون اینکه هشدار خاصی بدهد، ناگهان هنگام کار خاموش می شود، بهتر است نسبت به بررسی وضعیت پاور اقدام کنید. البته چنین اتفاقی می تواند ریشه در خرابی هارد، مادربرد و یا پردازنده ی اصلی سیستم نیز داشته باشد. گاهی اوقات ویروسی شدن رایانه هم باعث و بانی خاموشی ناگهانی آن است. به هر حال خاموش شدن اتوماتیک سیستم نیازمند اعمال مراحل تعمیراتی است.

خاموش نشدن لپ تاپ

خرابی پاور می تواند باعث خاموش نشدن لپ تاپ شود. در این حالت شما سیستم را shut down می کنید، اما لپ تاپ روشن باقی می ماند. ممکن است بخواهید دکمه ی پاور را بفشارید تا سیستم خاموش شود، این کار هم معمولا با تاخیر زیادی باعث خاموشی لپ تاپ خواهد شد. اگر شاهد چنین مشکلی هستید، روشن کردن دوباره ی لپ تاپ را فراموش کرده و برای تعمیر پاور لپ تاپ از سرویس های زود کمک استفاده کنید.

تعمیر پاور لپ تاپ با استفاده از نرم افزار

یکی از روش های تعمیر پاور لپ تاپ، استفاده از نرم افزارهای مرتبط با این کار است. نرم افزارهای مذکور ممکن است برای کاربر عادی کمی پیچیده و حرفه ای به نظر برسند. علاوه بر این مسلما دستکاری های ناشیانه ی ابعاد نرم افزاری در لپ تاپ هم دردسرساز است. فرآیند دانلود و اجرای نرم افزارهای تعمیراتی پاور لپ تاپ باید در صورت نیاز زیر نظر کارشناسان مجرب انجام شود. Open Hardware Monitor، HW Monitor، Sidebar Diagnostics و Pc wizard، برخی از این نرم افزارها به شمار می آیند. البته لازم به ذکر است که نرم افزارهای مخصوص تعمیر منبع تغذیه ی لپ تاپ بیشتر قابلیت تست پاور را دارند. کارشناسان زود کمک این نرم افزارها را در ایمنی ترین حالت ممکن اجرا می کنند.

پاکسازی لپ تاپ و رفع مشکلات منبع تغذیه ی آن

گاهی اوقات تعمیر پاور لپ تاپ با پاکسازی بخش پاور سیستم ترکیب می شود. پاور بخش حساس و آسیب پذیری از لپ تاپ است که در اثر انباشته شدن ذرات گرد و غبار کارایی خود را از دست می دهد. این پاکسازی باید با تجهیزات پیشرفته انجام شود. عدم توجه به پارامترهای استاندارد در روند باز کردن لپ تاپ و پاکسازی قطعات درونی آن خیلی ساده منجر به سوختگی لپ تاپ و مرگ کلی آن می شود. ریسک مراجعه به مراکز تعمیراتی ناشناس را به طور کامل از یاد ببرید.

تعویض یا تعمیر منبع تغذیه ی لپ تاپ؟

تعمیر پاور لپ تاپ به میزان خرابی آن بستگی دارد. تعمیرکاران زود کمک پس از اعمال مراحل ریزبینانه ی عیب یابی، منبع تغذیه ی لپ تاپ را تست می کنند. در صورتی که تعویض ضرورت داشته باشد و اختلالات موجود در سیم پیچی و اجزای پاور در حدی باشد که تعمیر آن بی فایده تلقی شود، جایگزینی به طور حتم با استفاده از نمونه ی اورجینال مشابه انجام خواهد شد. خاطرنشان می نماییم که تمامی سرویس ها و خدمات زود کمک به همراه گارانتی ها و ضمانت نامه های معتبر کتبی عرضه می گردند. با خیالی آسوده تعمیر لپ تاپ خود را به ما بسپارید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران