یکی از خدماتی که در مرکز زودکمک در بالاترین سطح کیفی ارائه می شود تعمیر سی پی یو لپ تاپ است. سی پی یو یکی از مهم ترین بخش های لپ تاپ بوده و عملکرد صحیح آن نقش مهمی در عملکرد لپ تاپ دارد. از همین رو می توان متوجه شد که تعمیر سی پی یو لپ تاپ نیازمند دانش و تخصص بالایی است. در این مرکز تعمیر CPU لپ تاپ با استفاده از به روزترین تجهیزات و توسط حرفه ای ترین تکنسین ها انجام می شود. وظیفه سی پی یو این است که داده های مختلف را از رم لپ تاپ دریافت کرده و پس از کدگشایی، آنها را به بخش های دیگر منتقل کند.  سی پی یو اصلی ترین واحد پردازشگر در لپ تاپ است که خرابی آن باعث اختلال در عملکرد سایر بخش های لپ تاپ نیز خواهد شد. در این مقاله به بررسی نحوه تعمیر این قطعه و نکات پیرامون آن خواهیم پرداخت.

تعمیر سی پی یو لپ تاپ

ثبت سفارش آنلاین تعمیر سی پی یو لپ تاپ

برایتعمیر سی پی یو لپ تاپ به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواستتعمیر سی پی یو لپ تاپ را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، سی پی یو لپ تاپ خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات لپ تاپ، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

نحوه تعمیر سی پی یو لپ تاپ

اولین مرحله در تعمیر هرنوع وسیله الکترونیکی عیب یابی است و تعمیر سی پی یو لپ تاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. روند عیب یابی بدین صورت است که دستگاه توسط یک تکنسین متخصص بررسی شده و علاوه بر بخش آسیب دیده، میزان آسیب وارد شده به این بخش ها نیز مشخص می شود. پس از عیب یابی نوبت به تعمیر CPU می رسد.

راهکار تعمیر سی پی یو با توجه به بخش آسیب دیده و میزان آسیب وارد شده به آن متفاوت است. به عنوان مثال گاهی اوقات ممکن است در عیب یابی مشخص شود که پایه های سی پی یو خم شده یا دچار شکستگی شده اند. در این موارد تنها با تعویض این پایه ها مشکل عملکرد سی پی یو نیز برطرف خواهد شد.

اما چنانچه تکنسین متوجه شود که سی پی یو دچار سوختگی شده یا آسیب وارد شده به آن شدید است دیگر امکان تعمیر سی پی یو نبوده و ناچارا تنها راه باقیمانده برای رفع ایراد لپ تاپ تعویض سی پی یو خواهد بود. یکی از مواردی که در این روند اهمیت بالایی دارد دانش فنی تکنسین تعمیرکار است زیرا تشخیص قابل تعمیر بودن یا نبودن سی پی یو نیاز به تخصص بالایی دارد.

مشاوره آنلاین در زودکمکدر صورتی که متوجه هرگونه اختلال در عملکرد لپ تاپ خود شدید می توانید برای تعمیر لپ تاپ به مرکز زودکمک مراجعه نمایید.

تست پردازنده برای تعمیر CPU لپ تاپ

یکی از اقداماتی که باید پیش از تعمیر سی پی یو لپ تاپ انجام شود تست این قطعه است. تست سی پی یو در واقع فرآیندی است که به تکنسین کمک کند تا از خرابی سی پی یو اطمینان حاصل کند. روند انجام تست سی پی یو بدین صورت است که ابتدا تکنسین یک پردازنده سالم که با لپ تاپ مورد نظر سازگاری داشته باشد را فراهم کرده و آن را در لپ تاپ تعبیه می کند. پس از آن عملکرد لپ تاپ با این سی پی یوی جدید به صورت کامل بررسی می شود. در صورتی که لپ تاپ عملکرد صحیح داشت مشخص می شود که مشکل از پردازنده بوده و باید نسبت به تعمیر CPU لپ تاپ اقدام کرد.

اما چنانچه عملکرد لپ تاپ با سی پی یوی مورد استفاده باز هم دچار ایراد بود مشخص می شود که ایراد دستگاه ناشی از سی پی یو نبوده و باید سایر بخش های لپ تاپ را جهت پیدا کردن منبع ایراد مورد بررسی قرار داد. علاوه بر روش گفته شده نرم افزارهایی نیز برای تست سی پی یو وجود دارند که به تکنسین کمک می کنند از سلامت سی پی یو اطمینان حاصل کند. یکی از بهترین نرم افزارها در این زمینه Furmark نام دارد.

پاسخ به پرسش های رایج کاربران: علت زیاد بودن صدای فن و داغ کردن لپ تاپ

تعمیر CPU لپ تاپ

تعویض سی پی یو لپ تاپ

با توجه به هزینه های روزافزون لپ تاپ و لوازم جانبی آنها، در مرکز زودکمک اولویت تکنسین های ما بر تعمیر سی پی یو لپ تاپ است. اما در مواردی ممکن است آسیب وارد شده به این قطعه به اندازه ای شدید باشد که تعمیر CPU لپ تاپ از لحاظ فنی امکان پذیر نبوده یا از لحاظ هزینه معقولانه نباشد. در این شرایط تکنسین پیشنهاد تعویض سی پی یو لپ تاپ را مطرح خواهد کرد.

طراحی برخی مدل های لپ تاپ به گونه ای است که پردازنده در این دستگاه ها به مادربرد لحیم شده است و از همین رو تنها در صورتی می توان سی پی یو را تعویض کرد که کل پکیج مادربرد به همراه سی پی یو تعویض شود. تعویض سی پی یو فرآیندی است که نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد و صرفا باید به دست افراد متخصص انجام شود.

در صورتی که تعویض سی پی یو را به افراد بی تجربه بسپارید ممکن است در حین تعویض سی پی یو به سایر قطعات نیز آسیب وارد شده و هزینه های هنگفت اضافی به شما تحمیل شود. یکی از نکات قابل توجه در فرآیند تعمیر سی پی یو این است که سی پی یو جدید با مدل لپ تاپ سازگاری داشته و از لحاظ کیفی نیز درجه بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانیم: رفع مشکل کند بودن لپ تاپ

تعویض سی پی یو لپ تاپ

زمان نیاز به تعمیر CPU لپ تاپ

یکی از سوالاتی که ممکن است برای کاربران به وجود بیاید این است که چه زمانی باید برای تعمیر سی پی یو لپ تاپ اقدام نماییم؟ نشانه هایی که خبر از خرابی این قطعه می دهند مشخص بوده و با اطلاع داشتن از آنها می توانید در صورت مشاهده، سریعا برای تعمیر CPU لپ تاپ اقدام کنید. به عنوان مثال یکی از نشانه های خرابی سی پی یو این است که پس از زدن دکمه پاور هیچ تصویر یا صدایی از سیستم دریافت نشود.

علاوه بر آن در صورت راه اندازی نشدن سیستم نیز احتمالا سی پی یو دچار آسیب شده است. مورد بعدی که می تواند یکی از نشانه های خراب شدن سی پی یو باشد این است که لپ تاپ روشن شده اما بلافاصله مجددا خاموش می شود.

 روشن شدن سیستم و هنگ کردن آن پس از چند دقیقه یا نمایش صفحه آبی مرگ نیز از جمله زنگ خطرهای خراب شدن سی پی یو هستند. در نهایت نیز اگر از لپ تاپ صدای بوق مانند شنیده شد به احتمال بسیار زیاد سی پی یو دچار آسیب شده و باید آن را برای تعمیر به مراکز معتبر برد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران