نحوه رفع مشکل بیرون نیامدن سی دی درایور PS5

گاهی اوقات کاربران پلی استیشن 5 بعد از اتمام بازی یا حتی حین استفاده از دستگاه برای خارج کردن دیسک بازی خود به مشکل بر می خوردند و نمی توانند دیسک را از درایور دستگاه خارج کنند. این ایراد را می توان در لیست خطاهای رایج PS5 دسته بندی کرد و به آن پرداخت. مشکلات درایور PS5 در این حالت موجب می شود که کاربران نتوانند بازی در حال اجرا روی کنسول بازی را عوض کنند یا دیسک را از دستگاه خارج کنند. دلایل زیادی می تواند موجب از کار افتادن دکمه اجکت دستگاه و خارج نشدن دیسک از درایور سی دی درایور PS5 باشد. بسته به همین موضوع و دلیل بروز این مشکل هم می توان از راه حل ها و روش های تعمیراتی برای رفع مشکل درایور پلی استیشن 5 استفاده کرد. در این مطلب با بررسی دلایل مشکل بیرون نیامدن سی دی درایور PS5، به روش های رفع این مشکل هم می پردازیم.

بیرون نیامدن سی دی درایور PS5

ثبت سفارش آنلاین تعمیر پلی استیشن 5

برای تعمیر پلی استیشن 5 به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر پلی استیشن 5 را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید.

سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، پلی استیشن 5 را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات کنسول بازی، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

مشاوره آنلاین تعمیرات

دلایل بیرون نیامدن سی دی درایور PS5

در قدم اول باید ببینیم که مشکلات درایور دستگاه و کار نکردن دکمه اجکت آن چیست. اولین گزینه خرابی دیسک بازی است. اگر دیسک معیوب باشد ممکن است در دستگاه گیر کند و نتوان آن را خارج کرد.

خصوصا اگر این دیسک های بلوری کثیف شده باشند یا خط و آسیبی روی آنها بیفتد، احتمال گیر کردن درون درایور دستگاه زیاد است. از طرفی شاید اجزای داخلی خود درایور هم کثیف شده باشند و به دلیل جمع شدن گرد و غبار و ذرات در آن، خارج شدن دیسک با مشکل مواجه شود.

مورد مهم بعدی مشکلات نرم افزاری سیستم است. اگر سیستم عامل به روز رسانی نشده باشد یا مشکلاتی در بالا آمدن کنسول بازی وجود داشته باشد، احتمال بیرون نیامدن سی دی درایور PS5 زیاد است. در نهایت ممکن است مشکل به وجود آمده در دستگاه به دلیل خرابی درایور آن باشد.

مشکل بیرون نیامدن سی دی درایور PS5

راه های رفع برطرف کردن مشکل بیرون نیامدن سی دی درایور PS5

ریستارت کردن کنسول بازی

اولین گزینه برای رفع مشکل بیرون نیامدن سی دی درایور PS5 ریستارت کردن یا راه اندازی مجدد دستگاه است. برای این منظور ابتدا دکمه PS را فشار داده و وارد مدار کنترل شوید. حال با انتخاب گزینه های پاور کنسول بازی، PS5 را ریستارت کنید.

با این کار سیستم مجددا راه اندازی می شود و معمولا بعد از راه اندازی مجدد همه چیز، دکمه اجکت دوباره کار می کند. معمولا با ریستارت کردن کنسول بازی مجددا دکمه اجکت فعال شده و دیسک از آن خارج می شود.

به روز رسانی سیستم

گزینه دیگری که برای رفع مشکل بیرون نیامدن سی دی درایور PS5 وجود دارد، به روز رسانی سیستم است. وجود باگ های احتمالی در سیستم می تواند عامل بروز چنین مشکلاتی شود. بنابراین به روز رسانی کردن PS5 و استفاده از گزینه های جدیدتر و به روز شده احتمالا می تواند طیف وسیعی از مشکلات این چنینی را برطرف کند.

در بخش تنظیمات PS5 و در قسمت SYSTEM می توان نرم افزار پلی استیشن 5 را انتخاب و آن را به روز رسانی کرد. معمولا بعد از تمام شدن مراحل به روز رسانی سیستم می توان دیسک را از درایور آن خارج کرد.

نحوه رفع مشکل بیرون نیامدن سی دی درایور PS5

خارج کردن دستی دیسک از PS5

اگر با استفاده از گزینه های بالا نتوان مشکل بیرون نیامدن سی دی درایور PS5 را برطرف کرد، گزینه های بعدی خارج کردن دستی دیسک یا خارج کردن آن با استفاده از کنترلر PS5 است.

در منوی اصلی سیستم می توان با انتخاب دیسک مورد نظر برای خارج شدن از درایور، از گزینه اجکت استفاده کرد. در غیر این صورت باید با استفاده از یک پیچ گوشتی کنسول بازی را باز کرد و دیسک را به صورت دستی از آن درایور خارج کرد. برای خارج کردن دستی دیسک در نظر داشته باشید که حتما PS5 را کامل خاموش کرده و تمام کابل ها و اتصالات آن را قطع کنید.

تعمیرات سی دی درایور PS5

بعد از انجام تمام کارهای بالا برای خارج کردن دیسک، اگر همچنان مشکل ادامه داشت احتمالا بیرون نیامدن سی دی درایور PS5 به خرابی و مشکلات درایو نوری پلی استیشن ارتباط دارد. در نتیجه باید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات پلی استیشن  از تعمیرکاران این مراکز برای تعمیر یا تعویض درایور دیسک دستگاه کمک گرفت.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران