تعمیر برد موبایل ایسوس ، نیازمند مهارت ، تخصص و تجربه می باشد. اصلی ترین و مهمترین قطعه به کار رفته در تلفن هوشمند را با نام های برد ، برد اصلی و مادربرد می شناسیم ، برد موبایل ایسوس در حقیقت قلب تپنده دستگاه شماست زیرا تقریبا تمام اجزا و قطعات به کار رفته در یک تلفن همراه از طریق این برد اصلی به یکدیگر متصل و هماهنگ می شوند. برد موبایل مجموعه ای پیچیده از خازن ها ، آی سی ها ، مقاومت ها ، دیودها و آلیاژهای مختلف فلزی است که همگی به منظور جان بخشیدن به تلفن همراه شما در کنار هم جمع شده اند ، به همین دلیل تعمیر برد موبایل ایسوس نیازمند مهارت و تجربه بسیار بالا و تجهیزات مدرن می باشد و به خاطر فشردگی و پیچیدگی و همچنین تعدد قطعات به کار رفته روی این ، در صورتی که تعمیرکار موبایل ایسوس مهارت کافی برای تعمیر بردگوشی ایسوس را نداشته باشد ممکن است به بقیه قطعات سالم روی برد نیز آسیب وارد کند، به همین جهت برای تعمیر برد موبایل ایسوس پیشنهاد می شود با تیم تخصصی زود کمک تماس بگیرید تا با مناسبترین هزینه و کوتاهترین زمان ممکن پروسه تعمیر موبایل ایسوس شما را انجام دهند.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر برد موبایل ایسوس

برای تعمیر برد موبایل ایسوس به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر برد موبایل ایسوس را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، برد موبایل ایسوس خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

علائم خرابی برد موبایل ایسوس

گوشی هوشمند ایسوس در هنگام خرابی و اختلال در عملکرد برد گوشی می تواند علائم مختلفی را از خود بروز دهند، از متداولترین نشانه های خرابی برد موبایل ایسوس می توان به هنگ کردن و ریستارت شدن دستگاه (مهمترین و اصلی ترین نشانه) ، عدم امکان روشن شدن دستگاه ، اختلال در اسپیکر گوشی خصوصا هنگام مکالمه ، بروز مشکل در وای فای گوشی اعم از مشکل فعال شدن ، جستجو کردن و اتصال ، خالی شدن سریع باتری ، افزایش حرارت گوشی و حس کردن گرمای غیر طبیعی در پشت دستگاه ، خاموش و روش های بی دلیل و پی در پی و از کار افتادن دوربین دستگاه همچنین مشاهده پیغام های Encrypt Unsuccessful یا Internal Storage Damaged بعد از روشن شدن گوشی اشاره کرد. در ضمن حالتی وجود دارد که آن بر اثر خرابی یکی از اجزا به کار رفته روی برد گوشی، جریان الکتریسیته روی برد دچار اختلال می شود که در این وضعیت، بررسی و پیدا کردن علت خرابی نیازمند صرف دقت و زمان نسبتا زیادی خواهد بود. تعمیرکار موبایل بعد از بررسی موبایل ایسوس و نشانه های خرابی آن به تعمیر برد موبایل ایسوس می پردازد.

تعمیر برد موبایل ایسوس

علل خرابی برد گوشی ایسوس

مشکلات پروسه تولید و خرابی برد گوشی ایسوس

 اگر پیگیر اخبار مربوط به دنیای تکنولوژِی باشید حتما با این مورد آشنا هستید ، زیرا همانطور که می دانید در بعضی از موارد بعد از معرفی و عرضه یک مدل گوشی ، اخبار مربوط به مشکلات آن مدل که در اثر نقص در پروسه تولید دامنگیر کاربران آن مدل می شود در فضای مجازی و رسانه ها سرو صدای زیادی به پا می کنند ، در سالهای گذشته اخبار زیادی را در برخی مدل های آیفون ، سری نوت سامسونگ ، اکثر گوشی های اچ تی سی و... غیره شنیده ایم . پس توجه داشته باشید که نقص در پروسه تولید می تواند یکی از مهمترین علل خرابی و تعمیر برد موبایل ایسوس باشد.

آسیب برد ناشی از نفوذ مایعات به موبایل ایسوس

 از شایعترین علل خرابی تلفن های هوشمند می توان به نفوذ رطوبت و مایعات به داخل دستگاه می باشد ، در صورت نفوذ مایعات به داخل دستگاه دو مشکل عمده اتفاق می افتد ، اول اینکه مایعات باعث ایجاد اتصال کوتاه و در نتیجه وارد آمدن آسیب الکتریکی به قطعات داخلی گوشی می شوند . و دوم اینکه با قرار گرفتن مدارات دستگاه در معرض مایعات فعل و انفعالات شیمیایی بین مایع و مدارات دستگاه که از آلیاژهای مختلف فلزی تشکیل شده اند، اکسیداسیون اتفاق می افتد که باعث اکسیده شدن و به اصلاح سولفاته شدن مدارات داخلی در نتیجه آسیب به دستگاه می شود. بعد از آب زدگی گوشی باید هرچه سریعتر برای خاموش کردن گوشی و همچنین خشک کردن آن سپس شستشوی شیمیایی برای جلوگیری از اکسیداسیون اقدام کرد.

آسیب ناشی از حرارت مداوم گوشی ایسوس

  اگر از کاربرانی هستید که همواره در حال استفاده از گوشی خود برای بازی و انجام کارهای سنگین هستید باید بدانید که انجام پردازش های سنگین توسط گوشی منجر به ایجاد حرارت در پردازنده های مرکزی و گرافیکی دستگاه می شود، این حرارت در صورت تداوم به اتصالات مسی و آلومینیومی به کار رفته برای ثابت کردن قطعات به کار رفته روی برد گوشی ایسوس آسیب رسانده و باعث قطع شدن یا اتصالی آنها می شود و در نهایت نیازمند تعمیر برد موبایل ایسوس خواهید شد.

روت کردن هسته سیستم عامل گوشی ایسوس

بسیاری از کاربران برای انجام تغییرات بیشتر و داشتن آزادی عمل فراتر از استاندارد های سازنده ، به دور زدن این محدودیت ها از طریق روت دستگاه اقدام می کنند ، اما به یاد داشته در صورتی که حین پروسه انجام عملیات روت اگر مشکل یا خطایی پیش آید و در اثر نصب رام های دست ساز و غیر استاندارد یا تنظیمات اشتباه کاربر، ولتاژ و فرکانس پردازنده افزایش یابد به طور حتم پردازنده و برد دستگاه دچار آسیب جبران ناپذیری خواهد شد که میتواند منجر به تعویض برد گوشی شود.

وارد آمدن ضربه سخت به موبایل ایسوس

 وقتی صحبت از وارد شدن ضربه به گوشی می شود اکثر افراد به طور ناخودآگاه به یاد آسیب به بدنه و نمایشگر گوشی می افتند ، در صورتی که اگر ضربه به اندازه کافی شدید باشد می تواند به قطعات داخلی گوشی نیز آسیب وارد کند. برد گوشی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در صورت متحمل شدن ضربه دچار خرابی می شود که در این حالت نیاز به تعمیر یا تعویض برد موبایل ایسوس خواهد داشت.

 

پیشنهاد زودکمک به شما :  تعمیر میکروفن موبایل ایسوس

 

قطعات به کار رفته روی برد موبایل ایسوس

  • eMMC :

این قطعه همان حافظه دستگاه برای ذخیره سازی اطلاعات می باشد که اکثر کاربران آن را به اشتباه هارد می نامند ، این قطعه به مرور زمان و پس از خواندن و نوشتن مکرر اطلاعات خاصیت خود را از دست داده و دچار خرابی می شود ، همچنین این قطعه در برابر ضربه و نفوذ مایعات آسیب پذیر است و در صورت خرابی، توسط تعمیرکار مجرب قابل تعویض می باشد.

  • مقاومت :

این قطعه وظیفه پخش کردن جریان الکتریسیته به سایر بخش ها را بر عهده دارد. انجام تعمیرات روی این قطعه به خاطر ارتباط آن با برق نیازمند توجهی خاص و ویژه می باشد.

  • خازن :

خازن وظیفه ذخیره و توزیع برق مورد نیاز مدار را بر عهده دارد و در صورت خرابی تنها راه پیش رو برای تعمیر برد موبایل ایسوس تعویض آن است.

  • سیم پیچ :

این قطعه وظیفه محافظت از ولتاژ را بر عهده دارد و در صورت خرابی پروسه روشن شدن دستگاه دچار مشکل خواهد شد.

  • دیود :

این قطعه ولتاژهای موجود در مدارات دستگاه را در محدوده ای ثابت نگه می دارد.

  • ترانزیستور:

کی از قطعاتی که در مقوله تعمیر برد موبایل ایسوس مورد توجه قرار دارد ترانزیستور است که وظیفه کنترل ولتاژ ورودی به برد را بر عهده دارد.

  • پردازنده :

این قطعه مهمترین قطعه به کار رفته در هر گجت هوشمند است که وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد، این قطعه در صورت خرابی با استفاده از تجهیزات مخصوص قابل تعویض می باشد.

تعمیرات تخصصی برد گوشی ایسوس

به یاد داشته باشید که انجام تعمیر و تعویض گوشی خصوصا قطعه حساس و پیچیده ای مثل برد اصلی بسیار پیچیده و نیازمند دانش و تخصص در این زمینه می باشد ، توصیه می شود برای تعمیر برد موبایل ایسوس ، جهت جلوگیری از آسیب به بقیه قطعات گوشی با متخصصین ما در مجموعه زود کمک تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران