ارتقا هارد ps4، چالش شما با فضای کم دستگاه را برای نصب بازی های جدید یا به روزرسانی بازی های قدیمی به پایان می رساند. این کار، علاوه بر در اختیار گذاشتن فضای بیشتر برای ذخیره و اجرای بازی های بیشتر، تجربه بازی سریع تر را برای شما به ارمغان می آورد. بنابراین برای افزایش سرعت بازی های خود، دیگر نیاز نیست برای خرید پلی استیشن 5 خود را به دردسر بیندازید و تنها کافی است که برای ارتقا هارد ps4 دست به کار شوید. به همین دلیل ما در این مقاله، نحوه ارتقا هارد پلی استیشن 4 و روش های آن را به شما معرفی می کنیم تا با انجام آن، حس فوق العاده روان بودن و سرعت بالای بازی را تجربه کنید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

روش های ارتقا هارد ps4

تعداد بازی های دیجیتالی که می توانید آنها را دانلود کنید، همواره در حال افزایش است و به دنبال آن، ظرفیت هارد PS4 شما نیز بیش از پیش با کمبود فضای آزاد مواجه است. برخی از بازی ها مانند Call of Duty ، Marvel’s Avengers و ...، به ​​حدود 100 گیگابایت فضای هارد دیسک نیاز دارند. اما با وجود تنها 500 گیگابایت فضای ذخیره سازی در PS4 و PS4 Slim و 1 ترابایت در PS4 Pro، تنها ذخیره چند بازی بزرگ، باعث می شود تا فضای ذخیره کنسول شما به طور کامل تمام شود. دو راه برای ارتقا هارد ps4 و افزایش ظرفیت آن وجود دارد که شامل تعویض درایو داخلی و متصل کردن هارد اکسترنال است. این روش ها گزینه های خوبی هستند، اما نصب درایو داخلی جدید، بدون شک گزینه بهتری است. ما هم در این مقاله، نحوه ارتقا هارد پلی استیشن 4 که شامل مراحل انتخاب و خرید هارد دیسک، تهیه بکاپ از PS4، برداشتن پوشش هارد دیسک، آزاد کردن محفظه هارد دیسک، آزاد کردن هارد، جدا کردن هارد دیسک و تعویض آن و دانلود کردن نرم افزار PS4 می شود را برای شما شرح می دهیم.

 

نحوه ارتقا هارد ps4

ارتقا هارد ps4، چالش شما با فضای کم دستگاه را برای نصب بازی های جدید یا به روزرسانی بازی های قدیمی به پایان می رساند.


مراحل ارتقا هارد پلی استیشن 4

انتخاب و خرید یک هارد دیسک

برای ارتقاء هارد پلی استیشن 4، ابتدا باید یک هارد ۲.۵ اینچی SATA مناسب را انتخاب و خریداری کنید. این نوع هاردها اغلب در لپ تاپ ها یا هاردهای اکسترنال خیلی نازک مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه محفظه ای که هارد باید درون آن قرار بگیرد، کمتر از ۹.۵ میلیمتر است؛ اما هاردهای ۲ ترابایتی کمی بزرگتر هستند. به همین دلیل این موضوع، یکی از نکات مهمی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. هارد دیسک وسترن دیجیتال با ظرفیت ۱ ترابایت و قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، گزینه مناسبی برای ارتقا هارد ps4 شما است. در صورتی که هاردی با ظرفیت ۲ ترابایت را در نظر دارید، باید دو برابر هزینه کنید.

تهیه بکاپ از PS4

پس از خرید هارد درایو مناسب، باید از فایل های پلی استیشن خود بکاپ بگیرید تا فایل های مهم را از دست ندهید. اما متاسفانه، نمی توانید از بازی های نصب شده بکاپ بگیرید و همین باعث می شود که برای ارتقا هارد ps4، حجم زیادی از اینترنت شما برای نصب دوباره این بازی ها مصرف شود. برای بکاپ گرفتن، مهم ترین کار همگام سازی Trophy هاست. چون آنها در اطلاعات بکاپ گنجانده نمی شوند. برای همگام سازی Trophy ها، باید این مراحل را انجام دهید:

  • بر روی دسته بازی خود، دکمه Options را فشار دهید.
  • گزینه Sync Trophies with PSN یا همگام سازی Trophy ها با PSN را انتخاب کنید.
 برای تعمیر کنسول های بازی در کوتاهترین زمان ممکن با زودکمک در ارتباط باش!

ذخیره بازی ها در پلی استیشن پلاس

اگر پلی استیشن پلاس دارید، درباره ارتقا هارد و ذخیره بازی های خود نگران نباشید؛ چون به صورت خودکار در Cloud ذخیره می شوند. با این حال، می توانید برای محکم کاری، از آنها بکاپ بگیرید و بر روی یک فلش یا هارد دیسک اکسترنال ذخیره کنید. تنها کافی است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • هارد دیسک را متصل کنید و به قسمت settings یا تنظیمات PS4 بروید.
  • در منوی تنظیمات، وارد saved data management شوید و گزینه saved data in system storage را انتخاب کنید.
  • در اینجا گزینه ای برای کپی بازی های ذخیره شده در USB drive وجود دارد. شما باید فایل هر کدام از بازی ها را یکی یکی انتخاب کنید و بازی هایی که دیگر نمی خواهید را کنار بگذارید.

 برداشتن پوشش هارد دیسک

برداشتن پوشش هارد دیسک، یکی دیگر از مراحل ارتقا هارد ps4 است. برای انجام این کار، پس از بکاپ گرفتن از تاریخچه بازی خود، باید اطمینان پیدا کنید که هیچ دیسکی درون درایو وجود ندارد و سپس PS4 خود را به طور کامل خاموش کنید. توجه کنید که دستگاه در حالت Standby نباشد. اگر کنسول شما به صورت پیش فرض در حالت Standby قرار دارد، دکمه PS را فشار دهید و نگه دارید تا منوی Power نمایش داده شود. سپس گزینه turn off PS4 را انتخاب کنید. حالا تمام کابل های PS4 ، کابل برق و کابل HDMI را جدا کنید. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • کنسول را بر روی یک سطح ثابت قرار دهید.
  • یک دست خود را بر روی درپوش بالایی کنسول بگذارید و کمی آن را تکان دهید. این درپوش، یک قطعه پلاستیکی ساده است که با یک گیره و بدون هیچ پیچی در جای خود قرار گرفته است.
  • پس از باز کردن این درپوش، اسکلت فلزی PS4 قابل مشاهده است. در این مرحله امکان آسیب رسیدن به دستگاه وجود ندارد. چون تنها چیزی که می توانید ببینید، هارد دیسک است.
  • نحوه ارتقا هارد پلی استیشن 4 اسلیم و باز کردن پوشش هارد کنسول آن، با باز کردن قفل پوشش پلاستیکی آن انجام می شود. این قفل معمولاً در گوشه سمت چپ دستگاه وجود دارد. با باز کردن این پوشش پلاستیکی، می توانید محفظه هارد دیسک را ببینید که با یک پیچ در جای خود محکم شده است.
  • در این مرحله از ارتقا هارد ps4، برای باز کردن پوشش هارد دیسک PS4 Pro خود، باید کنسول را به صورت وارونه روی یک سطح صاف قرار دهید تا پوشش پلاستیکی را در عقب آن ببینید. سپس با استفاده از دکمه کوچک کنار پورت Ethernet، صفحه را جدا کنید. با باز کردن این پوشش، می توانید محفظه هارد دیسک را که با یک پیچ در جای خود محکم شده است، مشاهده کنید.

 آزاد کردن محفظه هارد دیسک

در فرایند ارتقا هارد ps4 های معمولی، شما به محفظه هارد دیسک دسترسی کامل ندارید. به همین دلیل برای آزاد کردن این محفظه باید پیچ آن را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید. این بزرگترین سطح فلزی است که مشاهده می کنید و با آیکون های کلاسیک PlayStation همراه است. پس از باز کردن پیچ، می توانید این محفظه را به صورت افقی از بدنه PS4 جدا کنید. برای تعویض هارد دیسک در PS4 Slim و PS4 Pro نیز تنها لازم است که پیچ نگهدارنده محفظه را باز کنید تا بتوانید محفظه را بیرون بکشید.

آزاد کردن هارد دیسک

برای نگهداری هارد دیسک بر روی محفظه فلزی، چهار پیچ دیگر نیز وجود دارند که در اطراف هارد دیسک قرار گرفته اند. این ها تنها پیچ هایی بودند که باید باز کنید. تکه های لاستیکی کوچکی هم در مقابل این پیچ ها قرار دارند که از وارد شدن هرگونه شوک به هارد دیسک جلوگیری می کنند؛ بنابراین نباید به آنها دست بزنید. این فرایند از ارتقا هارد ps4، در PS4 Slim و PS4 Pro نیز به کار می رود.

  آب خوردگی کنسول بازی  قابل تعمیره فقط باید اون و به یه تکنسین کار بلد بسپاری !

جدا کردن هارد دیسک و تعویض آن

پس از جدا کردن هارد دیسک، می توانید هارد جدید خود را در جای هارد قبلی قرار دهید. سپس برای بستن پوشش روی آن، تمام فرایندهایی که در موارد قبلی گفته شد را به صورت برعکس انجام دهید. محفظه هارد دیسک را درون کنسول قرار دهید و آخرین پیچ را نیز ببندید و در پوش پلاستیکی را بر روی آن قرار دهید. این مراحل از فرایند ارتقا هارد ps4، در کنسول های PS4 Slim وPS4 Pro نیز به همین صورت انجام می شوند. بسیار مهم است که قبل از خرید، طول و عرض هارد مورد نظر خود را بررسی کنید. طول هارد باید ۹.۵mm و عرض آن کمتر از ۲.۵ اینچ باشند.

 دانلود کردن نرم افزار PS4

پس از انجام مراحل ارتقا هارد ps4 که در موارد قبلی گفته شد، حالا یک PS4 با حافظه ای کاملاً خالی دارید. سیستم عامل کنسول بر روی هارد دیسکی که برداشته اید ذخیره شده است و هارد دیسکی که درون کنسول قرار دارد، کاملاً خالی است. در این میان، کاری که شما باید انجام دهید این است که با استفاده از یک کامپیوتر، نرم افزار PS4 را به صورت مستقل دانلود کنید. این نرم افزار در وب سایت Playstation قرار گرفته و حدود ۱ گیگابایت حجم دارد. حالا که شما با موفقیت ارتقا هارد ps4 را انجام داده اید، می توانید با ظرفیتی بیشتر، بازی های مورد علاقه خود را نصب کنید و از انجام آنها لذت ببرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران