در دنیای امروز ارتباطات نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می‌کند اما همه ی ما گاهی اوقات نیاز به تنهایی داریم و می خواهیم اندکی از دنیای مجازی فاصله بگیریم یا برای انجام کاری نیاز به تمرکز بالایی داشته باشیم و نخواهیم کسی آرامش و خلوت ما را به هم بزند. در شرایطی که به هر دلیل توانایی پاسخگویی به تلفن را ندارید اما همچنان نیز نمی توانید گوشی تان  را خاموش کرده، توصیه می شود تا گوشی خود را از دسترس خارج نمایید. از دسترس خارج کردن موبایل به راحتی امکان‌پذیر است. . روش های کاربردی و مختلف برای از دسترس خارج کردن گوشی های آیفون و اندروید وجود دارد. همچنین تفاوتی ندارد سیم کارت شما همراه اول، ایرانسل، رایتل و ... باشد در هر صورت می‌توانید برای خارج کردن گوشی از دسترس، ترفندهایی را اجرا نمایید که در ادامه این مقاله به شما معرفی می‌کنیم.

خارج کردن گوشی از دسترس

کاربر گرامی در صورت نیاز به تعمیر موبایل با گارانتی و خدمات پذیرش در محل با زود کمک تماس بگیرید.

کد دستوری از دسترس خارج شدن همراه اول و ایرانسل

با شماره‌ گیری کد از دسترس خارج شدن گوشی می توانید به راحتی گوشی خود را از دسترس خارج نمایید.این کد از دسترس خارج شدن گوشی را برای تمامی اپراتورها از جمله همراه اول، ایرانسل، رایتل و غیره می ‌توانید امتحان کنید. مزیت این روش غیر فعال‌ شدن یک طرفه سیم‌ کارت است. به این معنی که شما می‌توانید با دیگران تماس بگیرید و حتی برای آن‌ها پیامک ارسال کنید  بعد از وارد کردن کد از دسترس خارج شدن دیگر کسی قادر نخواهد بود با شما تماس بگیرد و هنگام تماس با با پیام ‌هایی نظیر «در حال حاضر مشترک مورد نظر در دسترس نمی ‌باشد» مواجه می ‌شود.

مشاوره آنلاین زودکمک

کد از دسترس خارج کردن همراه اول، ایرانسل، رایتل و غیره

برای این که تنها با شماره‌ گیری یک کد، سیم کارت خود را از دسترس خارج کنید، کافی است که ابتدا به قسمت شماره‌ گیر موبایل بروید. سپس به صورت زیر عمل کنید

  • کد #094*21* یا #021*21*  را از سمت چپ به راست وارد کنید.

  • در آخر روی گزینۀ Call ضربه بزنید.

  • پس از چند ثانیه پیغامی مبنی بر عمل ‌کردن یا نکردن کد به شما نمایش داده می‌شود.

همچنین برای غیر فعال سازی و برای این که دوباره تلفن شما در دسترس قرار بگیرد، باید کد #21# را شماره‌گیری کرده و در آخر گزینۀ Call را لمس کنید.

استفاده از حالت هواپیما (Airplane mode)

ساده ‌ترین و پیش پا افتاده ترین روش برای از دسترس خارج کردن گوشی موبایل، استفاده از حالت هواپیما است که روی همه‌ی گوشی ‌های امروزی وجود دارد. فعال‌سازی این حالت همه‌ی ارتباطات بی‌سیم گوشی ازجمله تماس‌های تلفنی، پیامک، اینترنت  را به صورت دو طرفه قطع می کند. یعنی نه کسی می‌تواند با شما تماس بگیرد و نه شما امکان برقراری تماس با کسی را دارید. ناگفته نماند برای کسی که با شما تماس بگیرد، پیغام “دستگاه مشترک مورد نظر خاموش می‌باشد” پخش خواهد شد. در زیر استفاده از حالت هواپیما در گوشی های مختلف آورده شده است.

برای فعال سازی این حالت در گوشی آیفون، از طریق Control Center یا مسیر Settings > Airplane mode به حالت هواپیما دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آن را  برای از دسترس خارج کردن موبایل خود فعال کنید.

برای فعال‌سازی حالت هواپیما روی گوشی ‌های سامسونگ، انگشت خود را از بالای صفحه پایین بکشید تا منوی تنظیمات سریع باز شود و سپس Airplane mode را فعال کنید. این گزینه در مسیر Settings > Connections نیز وجود دارد.

اگر از گوشی شیائومی استفاده می‌کنید، گزینه‌ی Airplane mode از طریق منوی Settings > Connection & Sharing در دسترس قرار دارد. علاوه ‌بر این می‌توان از طریق منوی تنظیمات سریع با کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین، گزینه‌ی Airplane را فعال کرد.

از دسترس خارج کردن گوشی آیفون

خارج کردن سیم ‌کارت از گوشی

یکی دیگر از ساده ‌ترین کارها برای از دسترس خارج کردن موبایل آیفون یا اندروید، خارج کردن سیم‌ کارت از دستگاه است. با این کار خط شما از دسترس خارج و خاموش می‌شود. برای فعال سازی مجدد سیم‌ کارت، کافیست گوشی موبایل خود را خاموش کنید و سپس سیم‌ کارت را به داخل جایگاه آن برگردانید.

استفاده از حالت  Do Not Disturb

حالت مزاحم نشوید (Do Not Disturb) از سال‌ها قبل روی همه‌ی گوشی‌ها وجود دارد و می‌توان از آن برای از دسترس خارج کردن شبکه‌ی موبایل استفاده کرد. این حالت به شما اجازه می ‌دهد تماس‌های تلفنی و پیام ‌های دریافتی را در ساعات خاصی از روز دریافت نکنید. حالت مزاحم نشوید را برای خارج کردن موبایل خود از دسترس می توانید اجرا نمایید.  در گوشی های مختلف روش های متفاوتی دارد که در زیر به آن اشاره شده است.

برای استفاده از حالت مزاحم نشوید در گوشی آیفون به منوی Settings > Focus > Do Not Disturb بروید و سپس Do Not Disturb را فعال کنید.

برای فعال‌ سازی حالت مزاحم‌ نشوید در گوشی‌های سامسونگ صفحه را از بالا به پایین بکشید و در منوی تنظیمات سریع گزینه‌ی Do Not Disturb را روشن کنید. همچنین می‌توانید از طریق منوی Settings > Notifications به این گزینه دسترسی داشته باشید.

در گوشی‌های شیائومی برای استفاده از حالت مزاحم‌ نشوید به مسیر Settings > Sound & Vibration بروید و صفحه را کمی به پایین اسکرول کنید. در نهایت گزینه‌ی Do not Disturb را در حالت فعال قرار دهید.

بیشتر بخوانید: دانلود نکردن موبایل

از دسترس خارج کردن گوشی با استفاده از تغییر شبکه موبایل

برای از دسترس خارج شدن سیم کارت همراه اول و ایرانسل می‌‌توانید به یک شبکه موبایلی غیر فعال متصل شوید. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و وارد قسمت Network Selection (انتخاب شبکه) بشوید و در لیستی که مشاهده می‌کنید، یک گزینه نامربوط و غیر متصل را انتخاب نمایید. اکنون خط شما غیر فعال شده و هیچ کس نمی‌تواند با شما ارتباط برقرار کند. برای فعال سازی و در دسترس کردن خط خود، همین مسیر را طی کنید و در آخر گزینه خودکار یا Automatic را بزنید تا گوشی شما به حالت قبل برگردد.

از دسترس خارج کردن موبایل با فوروارد کردن تماس

یکی از ترفندهای کاربردی دیگر که می ‌توانید از آن استفاده کنید، فوروارد کردن (دایورت کردن) شماره خود به یک خط قدیمی و منقضی شده است. برای این کار کافیست به قسمت تنظیمات تماس خود رفته و گزینه Call Forwarding را پیدا کنید. سپس یک شماره منقضی شده در این قسمت وارد کنید و به همین سادگی از دسترس خارج می‌شوید. البته احتمالاً بقیه متوجه می‌شوند که شما از عمد خط خود را غیر قابل دسترس کردید. همچنین می‌توانید از کد دایورت همراه اول و ایرانسل نیز استفاده نمایید.

جدا کردن باتری از دستگاه روشن

در مدل ‌های قدیمی ‌تر به سادگی می‌ توانستید باتری را از دستگاه در بیاورید؛ با این کار نه تنها غیر قابل دسترس می‌شوید، بلکه دیگر حتی کسی نمی ‌تواند شما را ردیابی کند. احتمالاً این ترفند را در فیلم‌های پلیسی نیز زیاد مشاهده کردید. اکنون فقط گوشی‌های ساده یا قدیمی این قابلیت را دارند و در مدل‌های جدید نمیتوانید باتری را از دستگاه جدا کنید.

از دسترس خارج کردن موبایل با استفاده از فویل آلومینیومی

برای استفاده از این ترفند کافیست گوشی خود را در فویل بپیچید و حواستان را جمع کنید که هیچ قسمتی از گوشی بیرون نباشد و به صورت کامل آن را پوشانده باشید. فرقی نمی‌کند گوشی شما از چه برندی باشد، با این روش کاملاً از دسترس خارج می‌شوید و به دستگاه شما هیچ خط آنتنی نمی ‌رسد. همچنین می ‌توانید به جای استفاده از فویل، گوشی موبایل را درون یک ظرف فولادی دربسته بگذارید. در هر صورت با این روش آنتن دهی به گوشیتان مسدود می‌شود و هرکس با شما تماس بگیرد با پیغام ” مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد” رو به‌ رو خواهد شد.

خارج شدن از شبکه همراه

مسدود کردن شماره‌ها برای از دسترس خارج کردن موبایل

تقریباً همه با این ترفند از دسترس خارج کردن گوشی برای شماره خاص آشنا هستند و بیشتر برای قطع دسترسی مزاحمان استفاده می‌شود و توصیه می‌کنیم شماره دوستان یا نزدیکان خود را بلاک نکنید، چرا که حتی اگر این کار را برای چند ساعت انجام دهید، آن‌ها بعد از چندین بار زنگ زدن و پخش پیغام ” مشترک مورد نظر در حال مکالمه می‌باشد” با زدن بوق اشغال، متوجه خواهند شد که آن‌ها را بلاک کردید. پس فقط شماره کسانی که می‌خواهید با آن‌ها قطع رابطه کنید یا مزاحمتان هستند را بلاک کنید تا دیگر نتوانند با شما تماس برقرار کنند.

بلاک کردن شماره در آیفون

در گوشی‌های آیفون هیچ گزینه‌ای برای بلاک کردن شماره خاص وجود ندارد. بنابراین برای این که گوشی آیفون خود را فقط از دسترس یک مخاطب خاص خارج کنید، راهی به جز استفاده از برنامه‌های جانبی ندارید. در ادامه نگاهی به لیست برنامه‌هایی خواهیم داشته که برای از دسترس خارج کردن گوشی به کار می‌آیند.

بلاک کردن شماره خاص در گوشی‌های اندرویدی

اگر یک گوشی اندرویدی دارید، می‌توانید از گزینۀ Block استفاده کنید. در این صورت اگر مخاطب مورد نظر با شما تماس بگیرد، پیام «شماره مدنظر در حال حاضر مشغول است» را خواهد شنید. برای این که شماره یا شماره‌های خاصی را وارد لیست Block کنید، باید لیست تماس‌های خود را باز کنید. سپس شماره یا نام مخاطب مورد نظر را برای چند ثانیه لمس کنید. با این کار یک منو باز می‌شود که با انتخاب گزینۀ «add to blacklist» یا «افزودن به لیست سیاه» می‌توانید آن را مسدود کنید.

پیشنهاد سایت: در دسترس نبودن موبایل

معرفی 4 برنامه از دسترس خارج کردن گوشی آیفون و اندروید

اگر هیچ‌کدام از روش‌های بالا را دوست نداشتید، می‌توانید برای مدیریت بیشتر و بهتر تماس‌های خود از اپلیکیشن‌ها کمک بگیرید. در ادامه چند مورد از بهترین برنامه‌هایی را معرفی خواهیم کرد که به این منظور طراحی شده‌اند

  •  Call Blacklist برای اندروید: این برنامه برای مدیریت تماس‌ها و پیامک‌ها یک گزینه مناسب است.

  • Call Blocker برای اندروید: این برنامه قابلیت‌های بیشتری را در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله این که یک لیست سفید دارد. شما می‌توانید در لیست سفید خود شمارۀ افراد مهم و دوستان نزدیک خود را وارد کنید. کسانی که می‌خواهید همیشه در دسترس‌شان باشید.

  • Sim Blocker برای اندروید: اگر به صورت همزمان دو سیم کارت روی گوشی شما فعال است، باید به سراغ این برنامه بروید. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید به صورت جداگانه تماس‌های هر سیم‌کارت را مدیریت کنید.

  • Simple Call blocker برای آیفون: کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند برای مدیریت تماس‌های خود از این برنامه استفاده کنند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران