امروزه با پیشرفت تکنولوژی روز به روز گوشی های جدید وارد بازار می شوند و به دلیل افزایش قیمت دلار نیز قیمت های نجومی دارند. به عنوان مثال گوشی آیفون!!! به دلیل گرانی این برند، حساسیتمان برای این گوشی به مراتب بیشتر است، و البته نگرانی‌ هایمان بابت شکستن صفحه گوشی یا افتادن در آب و… نیز بیش‌‎تر می‌شود. تمامی موبایل ها از جمله آیفون ها دارای گارانتی هستند اما  گارانتی تنها یک سری از حوادث را پوشش می دهد. در این مرحله است که بیمه در آیفون به یاری استفاده کنندگان از این برند گران قیمت می آید. در ادامه مقاله به بررسی تخصصی بیمه برای iphone  می پردازیم. همچنین شما می توانید اگر سوالی در خصوص بیمه و مشکلات آیفون خود داشتید با مرکز تعمیرات زودکمک تماس برقرار نمایید. تکنسین های تعمیر آیفون آماده ارائه خدمات و راهنمایی به شما عزیزان هستند.

بیمه در آیفون

موارد پوشش‌های بیمه در آیفون

پوشش‌های بیمه موبایل آیفون موارد مختلفی را شامل می‌شود .این پوشش ها می‌تواند مزایا و معایب بسیاری برای کاربران داشته باشد. با بیمه برای آیفون خود، به طور تقریبی می توانید ۸۰٪ از خطراتی که گوشی موبایل شما را تهدید می‌کند، تحت پوشش بیمه قرار دهید. ۲۰٪ باقی‌مانده در واقع مواردی است که احتمال وقوع آنها بسیار کم است و به‌ همین ‌علت در بندهای پوشش بیمه تلفن همراه قرار نگرفته‌ است. پوشش‌های بیمه آیفون به شرح زیر است.

مشاوره آنلاین زودکمک

  • ضربه‌ خوردن گوشی، شکستن ال‌ سی ‌دی و تاچ

  • آب ‌دیدگی و نم ‌زدگی گوشی

  • آتش ‌سوزی، سیل، انفجار و طوفان

  • نوسانات برق (القای الکتریکی)

  • سرقت با شکست حرز

پوشش سرقت بیمه در آیفون

همان ‌طور که در بخش قبل عنوان شد، بیمه تلفن همراه، تنها سرقت با شکست حرز را پوشش می دهد. شکست حرز به‌ مفهوم شکستن مانع برای سرقت است، یعنی دزدی یا سرقت با شکستن در، قفل یا پنجره رخ داده باشد. در تعریف بیمه شکستن حرز به‌ معنای استفاده از زور برای دزدی است. یعنی سرقت معمولی بدون شکست حرز در بیمه موبایل پوشش داده نمی‌شود. در مورد سرقت با شکست حرز باید اضافه شود که این سرقت فقط از ماشین، محل کار و منزل و با تایید مقامات قضایی و انتظامی قابل‌قبول خواهد بود.

موارد عدم پوشش بیمه در iphone 

همانطور که اشاره کردیم بیمه در آیفون فقط ۸۰٪ از خطرات را تحت پوشش قرار می دهد. مواردی نیز وجود دارند که تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند، که شامل موارد زیر است.

  • موارد تحت گارانتی موبایل

  • خسارت‌های وارد شده  از تعمیر غیر اصولی و نامناسب

  • نقص‌ها و عیوبی مانند شکستگی یا خراشیدگی

  • هزینه ‌های باز کردن و تعمیر موبایل در مراکز غیر تخصصی و مراکز غیر طرف قرارداد توسط شرکت بیمه‌گر

  • استهلاک عادی گوشی مانند زنگ ‌زدگی یا فساد تدریجی آن در اثر شرایط آب ‌و هوایی بد

  • خسارت‌ های عمدی وارد شده به موبایل توسط بیمه‌گذار یا آشنایان او

  • خسارت ‌های وارد شده در صورت مخدوش‌ شدن شماره سریال موبایل

  • سرقت تجهیزات مورد بیمه ‌شده به ‌دلیل زورگیری یا قاپ‌زنی

مزایا و معایب بیمه در آیفون

بطور کلی بیمه آیفون دارای مزایا و معایب زیادی است. که با یکدیگر به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

گیف زودکمک💡 بوت نشدن گوشی آیفون را در این مقاله ببینید.

مزایای بیمه در آیفون

  • پوشش در برابر خسارات مختلف

  • حفاظت مالی در مواقع اضطراری

  • آرامش در استفاده روزانه

بیمه برای گوشی

پوشش در برابر خسارات مختلف

بیمه آیفون معمولاً خسارات ناشی از سرقت، آب خوردگی، یا ضربه را پوشش می‌ دهد و به شما این امکان را  می دهد تا از حوادث غیر قابل پیش بینی در امان باشید.

حفاظت مالی در مواقع اضطراری

در صورت سرقت، آسیب‌ های فیزیکی و آبخوردگی، یا خرابی دستگاه، بیمه در آیفون می‌ تواند هزینه ‌های تعمیر یا جایگزینی را تا حد زیادی پوشش دهد. این امکان به شما اجازه می ‌دهد که در مواقع اضطراری بدون هزینه‌ های زیاد از گوشی خود استفاده نمایید.

آرامش در استفاده روزانه

داشتن بیمه در آیفون امکان دارد برای شما آرامش بیشتری در استفاده از گوشی به همراه داشته باشد. اگر هر مشکلی پیش آید، می‌ توانید به سرعت اقدام به تعمیر یا جایگزینی نمایید و بدون نگرانی از هزینه ‌های اضافی ایراد پیش آمده را رفع نمایید.

معایب بیمه iphone

  • وجود هزینه‌ های اضافی

  • هزینه ‌های ماهیانه

  • عدم پشتیبانی فنی

  • انجام ندادن خدمات یا محدود بودن آن ها

  • محدودیت‌ ها و استثناها

  • خدمات مشتریان ضعیف

  • استفاده مجدد از گوشی های بازسازی شده

وجود هزینه‌ های اضافی

هر زمان که اقدام به تعمیر یا جایگزینی می‌ کنید، ممکن است (deductible) یا هزینه ‌های اضافی را پرداخت کنید. این موضوع ممکن است باعث افزایش هزینه نهایی شود. داشتن بیمه آیفون به معنای پرداخت یک هزینه ماهیانه است و بطور کلی همانند بیمه برای خودرو یا خانه شما به حساب می آید. ممکن است شما هزینه را متوجه نشوید اگر این هزینه به عنوان بخشی از صورت حساب تلفن شما درج شده باشد. با این حال، این هزینه‌ ها به این معناست که شما هر ماه پول اضافی می ‌پردازید. به علاوه، اگر که این هزینه‌ ها را جمع کنید، ممکن است پس از گذشت دوره بیمه در بیمه های محبوب به ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار برسد.

پیشنهاد سایت: چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم؟

گیف زودکمک

هزینه ‌های ماهیانه

یکی از اصلی‌ ترین معایب بیمه در آیفون، هزینه ماهیانه آن است. این هزینه‌ ها امکان دارد به مدت چند سال به جمع بزرگی برسند و در نهایت بیشتر از هزینه تعمیر یا جایگزینی دستگاه باشند. همانند سایر انواع بیمه، یکی از بزرگترین معایب بیمه برای iphone پرداخت هزینه تعمیرات حتی بعد از بیمه کردن است. البته این هزینه معمولا کمتر از هزینه تعمیرات بدون بیمه است. این پوشش ممکن است معامله خوبی باشد اگر گوشی شما کاملاً خراب شده باشد و شما مجبور به خرید یک گوشی جدید با قیمت کامل باشید، اما اگر شما فقط به تعمیر نیاز داشته باشید، مقداری از کارمزد خود را ممکن است به عنوان یک درصد قابل توجه از هزینه تعمیر به آن پرداخت نمایید.

عدم پشتیبانی فنی

اگرچه شرکت های بیمه از گوشی شما در برابر اتفاقات حفاظت می کنند، اما آنها نمی ‌توانند در مواجهه با مشکلات روزمره به شما کمک نمایند. اگر مشکلات نرم ‌افزاری دارید یا فقط یک سوال در مورد نحوه استفاده از گوشی خود دارید، شرکت بیمه نمی ‌تواند به شما کمک کند. شما باید جواب‌ های خود را در جایی دیگر پیدا نمایید چه به صورت آنلاین یا از گزینه حضوری مانند Genius Bar شرکت اپل یا مرکز زودکمک استفاده کنید.

بیمه iphone

انجام ندادن خدمات یا محدود بودن آن ها

یکی از معایب بیمه در آیفون مربوط به انجام ندادن خدمات یا وجود محدودیت در آن توسط شرکت بیمه گر است. بطور مثال گاهی برخی بیمه نامه ها ممکن است دستگاه شما را برای دو بار دزدیده شدن پوشش دهند و در صورتی که این اتفاق بیشتر از دو بار رخ بدهد خدمات ارائه نشود. همچنین در برخی بیمه نامه ها ممکن است خدمات نامبرده شده ماننده ضربه خوردگی دستگاه یا تعویض آن صورت نگیرد. به همین علت توصیه می شود در این رابطه حتما اطلاعات تکمیلی را از بیمه های محبوب تر دریافت کنید.

محدودیت‌ ها و استثناها

برخی بیمه‌ نامه‌ ها ممکن است محدودیت‌ ها و استثناهایی داشته باشند که شامل شرایط خاصی نشوند. به همین دلیل مهم است که شرایط قرارداد بیمه نامه را دقیقاً مطالعه نمایید. اگر اهمیت زیادی به آرامش در استفاده روزانه از گوشی خود می ‌دهید و نگران هزینه ‌های اضافی نیستید، بیمه آیفون ممکن است گزینه خوبی باشد. اما اگر از گوشی خود با مراقبت استفاده می ‌کنید و به صورت معمولی خطرات بزرگی ندارید، این هزینه ‌ها ممکن است ارزش خرید را نداشته باشند. در نهایت، تصمیم خرید بیمه در آیفون یا عدم خرید باید بر اساس نیازها و استفاده شخصی شما باشد.

خدمات مشتریان ضعیف

یکی از بزرگترین معایبی که تمامی کاربرانی که بیمه آیفون دارند گزارش داده اند، خدمات مشتریان ضعیف بسیاری از این بیمه هاست. خوش اخلاق نبودن پرسنل، از دست رفتن اسناد مشخصات بیمه شونده، تاخیر در دریافت گوشی جایگزین و مشکلات مرتبط به این پوشش به نظر می ‌آید که در این نوع از بیمه وجود دارد.

استفاده مجدد از گوشی های بازسازی شده

یکی از بدبینی های موجود در استفاده از بیمه نامه های مختلف این است که ممکن است برای تعمیرات آیفون شما از قطعات تازه و نو استفاده نشود، بلکه ممکن است از دستگاه های خراب یا تعمیر ناپذیر جهت رفع مشکل دستگاه شما و جایگزینی قطعات استفاده شود. همچنین در صورتی که دستگاه شما تعمیر ناپذیر باشد ممکن است که دستگاه نو و سالم را به شما ندهند و برای جایگزینی دستگاه از موبایل های تعمیراتی استفاده شود. در واقع، هنگامی که شرکت بیمه گوشی خراب شما را با یک گوشی کارکرده جایگزین می‌ کند، گوشی جایگزین اغلب بازسازی شده است. گوشی‌ هایی که شرکت‌ های بیمه ارسال می ‌کنند، اغلب گوشی‌ هایی هستند که به عنوان دستگاه ‌های کارکرده فروخته شده ‌اند یا خراب شده و سپس تعمیر شده‌ اند.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران