داغ شدن هارد

داغ شدن هارد دلایل مختلفی دارد.  این علت ها ممکن است در انواع هاردها از جمله هارد دیسک و هارد SSD متفاوت باشد. آیا تا به حال هارد کامپیوتر شما داغ شده است ؟آیا می دانید دلایل بالا رفتن دمای هارد دیسک کدامند ؟آیا می دانید چگونه می توان آن را رفع و برطرف کرد؟شناسایی علت افزایش دمای هارد به شما در رفع آن کمک می کند. در این مقاله می خواهیم با معرفی علت های بالا رفتن دمای هارد، به شما در رفع این مشکل کمک کنیم.

داغ شدن هارد

بررسی علل داغ شدن هارد

هارد  یکی از قطعات مهم در کامپیوتر و لپ تاپ است که داغ شدن آن می تواند بسیار آزار دهنده و دردسر آفرین باشد. دمای عادی و نرمال هارد داخلی بین 30 تا 40 درجه سانتی گراد است. اما اگر به دلیل وجود عواملی این دما بالا رود، باعث داغ شدن آن خواهد شد. برای رفع این مشکل ابتدا باید ریشه و علت اصلی آن را پیدا کرده و سپس به رفع آن اقدام نمایید.

خوندن مقاله رفع ارور فرمت اجباری هارد می تونه به بالا رفتن معلوماتت کمک کنه! پس اپه چیزی درباره ش نمی دونی خوندنش و از دست نده دوست من wink

استفاده بیش از حد از هارد

یکی از واضح ترین علل داغ شدن هارد دیسک، استفاده زیاد از آن است. اگر شما روزانه و شبانه از لپ تاپ یا کامپیوتر خود استفاده نمایید، این کار باعث بالا رفتن دمای هارد خواهد شد. برای رفع این مشکل باید استفاده خود را از کامپیوتر و لپ تاپ کاهش دهید.

ویروسی شدن دستگاه و تاثیر آن بر بالارفتن دمای هارد

افراد به واسطه نصب برنامه مختلف که ممکن است حاوی ویروس باشند، دستگاه کامپیوتر خود را دچار مشکل می کنند. ویروسی شدن سیستم یکی دیگر از عللی است که باعث داغ شدن هارد دستگاه می شود. برای جلوگیری از آن باید حتما بر روی دستگاه خود یک آنتی ویروس نصب کرده و از نصب برنامه ناشناس اجتناب کنید.

طول عمر هارد

برخی از هارد هاردها طول عمر کمی دارند و بعد از مدت کوتاهی در زمان استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر با مشکل داغی هارد مواجه خواهید شد. لذا در زمان تهیه هارد لازم است دقت کنید هارد با کیفیت خریداری نمایید.

بررسی دلایل چشمک زدن هارد اکسترنال و معرفی راه های رفع آن

عدم کارکرد فن

اگر مجاری هوا در داخل دستگاه کامپیوتر بگیرد و فن به درستی کار نکند، می تواند باعث بالا رفتن دمای هارد و داغ شدن آن شود. بعلاوه ضعیف شدن فن باعث ایجاد صداهایی از داخل دستگاه می شود.

کثیف شدن هارد

تجمع گرد و غبار در هارد دیسک از دیگر علت هایی است که می تواند منجر به بالارفتن دمای هارد دیسک شود. بعلاوه تجمع گرد و غبار می تواند باعث بد سکتور شدن هارد دیسک شود. برای رفع این مشکل باید گرد و غبار از هارد دیسک زدوده شود.

بد سکتور شدن هارد

از دیگر علت های بالا رفتن دمای هارد دیسک؛ بد سکتور شدن آن است. در این حالت سرعت بارگذاری فایل ها بالا می رود. از عواملی که باعث بدسکتور هارد می شود، وارد شدن آسیب و ضربه به هارد دیسک است. این موضوع باعث می شود قسمتی از هارد آسیب ببیند و یا دچار خرابی شود.

افزایش دمای محیط

از دیگر علت داغ شدن هارد، می تواند افزایش دمای محیط  باشد. قطع شدن و اتصال در برق می تواند از دیگر عوامل بالا رفتن دمای هارد باشد.

نشانه های افزایش دمای هارد دیسک کدامند؟

اگر هارد دیسک دچار افزایش دما شود، مشکلات زیادی در سیستم کامپیوتر و کارکرد لپ تاپ به وجود می آید. این مشکلات اغلب به دلیل بد سکتور شدن به وجود می آید.

  • فایل ها خراب می شوند و قابلیت بازشدن نخواهند داشت.

  • وقتی درایوهای مختلف را باز می کنید، شاهد ارور ها و اخطارهای متعدد خواهید بود.

  • با لمس هارد گرمای غیر طبیعی احساس خواهید کرد.

  • هنگام استفاده از سیستم صداهای غیر طبیعی همچون صدای تق تق خواهید شنید.

  • انجام عملیات مختلف در سیستم با سرعت کندتر انجام می شود.

علت کند شدن هارد چیست؟ ، اگه سوال تو هم هست پس این مقاله رو دنبال کن (:

بالا رفتن دمای هارد

چگونه می توان مشکل داغ شدن هارد را برطرف کرد؟

برای برطرف کردن افزایش دمای هارد ابتدا باید علت را بررسی و شناسایی کرده و آن را برطرف کرد. این عوامل ممکن است باعث سوختن هارد و خاموش شدن دستگاه و پاک شدن اطلاعات شوند با مشاهده هر کدام از علائم نشانه هایی که در قسمت قبل مطرح شده هر چه سریعتر باید برای تعمیرات دستگاه خود اقدام کنید.

تعمیر و رفع مشکل داغ شدن هارد در زود کمک

در این مقاله  به بحث علت های داغ شدن هارد پرداختیم. متخصصین و تکنسین های ماهر ما در واحد تعمیر هارد زود کمک با استفاده از ابزارهای حرفه ای و تخصصی می توانند به تعمیر و رفع این مشکل بپردازند. پس بهتر هر چه سریعتر و قبل از اینکه افزایش دمای هارد باعث سوختن آن و از دست رفتن اطلاعات شود، با متخصصین ما تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران