بوی سوختگی هارد، نشانه ای است که با مشاهده یا حس کردن آن، ممکن است شما فاتحه هارد خود را بخوانید! چون این مشکل، ایرادی سطحی نیست و نشان می دهد که قطعه یا قطعاتی از هارد دچار آسیب جدی شده اند. دلایل بلند شدن بوی سوختگی از هارد، مختلف هستند و هم می توانند مربوط به آسیب های سخت افزاری و هم آسیب های نرم افزاری باشند. اما خبر خوب این است که امکان دارد هارد شما قابل تعمیر باشد و بتوانید اطلاعات آن را بازیابی کنید. در ادامه شما را با دلایل بوی سوختگی هارد و نحوه تعمیر هارد در این شرایط آشنا می کنیم.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

 دلایل بوی سوختگی هارد

بوی سوختگی هارد، یکی از رایج ترین نشانه های خرابی PCB هارد است. اگر این مشکل، زمانی اتفاق بیفتد که هارد در حال کار کردن است، می تواند نشانه خرابی یا حتی سوختن PCB هارد باشد. البته دلایل دیگری نیز می توانند منشا این بوی سوختگی باشند، اما چون افزایش دما و حرارت بیش از حد هارد، یکی از اصلی ترین عوامل مهم برای آسیب به PCB است، به احتمال زیاد این بوی سوختگی، ناشی از خرابی این قطعه از هارد است.

 

بوی سوختگی هارد

بوی سوختگی هارد، نشانه ای است که با مشاهده یا حس کردن آن، ممکن است شما فاتحه هارد خود را بخوانید!

اقدامات لازم در زمان بلند شدن بوی سوختگی از هارد

بلند شدن دود و بوی سوختگی هارد، معمولا ناشی از سوختن برد کنترل هارد دیسک یا PCB است که یک که در پشت هارد دیسک قرار گرفته است. جریان الکتریسیته از طریق برد و در داخل هارد دیسک، موتور اسپیندل را می چرخاند و هدهای خواندن و رایت کردن را به حرکت در می آورد. خوب است بدانید، دستورات خواندن و رایت کردن را که برای درایو صادر می کنید از طریق PCB جریان می یابند و داده ها در مسیر ورود و خروج از درایو شما، از طریق این برد عبور می کنند. به پی سی بی در هارد، اصطلاحا صفحه مدار چاپی نیز گفته می شود. این قطعه در عملکرد هارد نقش بسیار مهمی دارد. بنابراین، هنگامی که PCB دچار مشکل می شود، عملکرد هارد دیسک به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر در هنگام کار کردن با هارد خود، با این مشکل رو به رو شدید، رایانه خود را خاموش کنید، هارد دیسک آن را جدا کنید و از یک تکنسین تعمیر متخصص بخواهید تا به هارد درایو شما نگاهی بیندازد. نکته دیگر این که وصل کردن هارد دیسکی با PCB سوخته به دستگاهی دیگر، می تواند باعث سوختن آن دستگاه شود.

 

 


رفع بوی سوختگی هارد و تعمیر برد PCB

تنها راه برای دستیابی به اطلاعات پس از بوی سوختگی هارد، این است که PCB خراب آن را جایگزین کنید. تعویض PCB یک عملیات ظریف و مهم در تعمیر هارد دیسک است. هارد دیسک ها در ده سال گذشته دچار تغییرات زیادی شده اند و بسیار پیشرفت کرده اند. ساختار این قطعات بسیار پیچیده تر شده است و لازم است هر درایو به طور جداگانه توسط سازنده کالیبره شود. برای از بین بردن بوی سوختگی هارد و تعمیر این قطعه، جایگزین کردن یک برد سازگار برای PCB خراب، روش مناسبی است. اما برای تعویض این قطعه مهم از برد، تنها باید یک متخصص دست به کار شود و تراشه های رام را با دقت بین دو برد قرار دهد. به این ترتیب، وقتی هارد دیسک را با PCB جدید و سالم آن روشن می کنید، این قطعه می تواند به اطلاعات و داده های کالیبره شده دسترسی پیدا کند. شما می توانید برای تعمیر تخصصی هارد با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت، با زودکمک تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران