چنانچه به دنبال خرید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی هستید، مقاله پیش رو را از دست ندهید؛ زیرا قصد داریم مشخصات کامل این نوع رایانه ها را به طور کامل بیان کنیم. هنگامی که بخواهید لپ تاپ را منحصرا جهت کد نویسی خریداری نمایید، باید دستگاهی را برگزینید که جوابگوی نیازهای شما باشد. برای مثال فاکتورهایی مانند رم، پردازنده، نمایشگر و... را برای خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی مورد توجه قرار دهید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

فاکتورهای مهم در انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

اگر قصد دارید رایانه را برای برنامه نویسی مورد استفاده قرار دهید، لازم است یک سری پارامترها را مدنظر داشته باشید تا در آینده از خرید خود پشیمان نشوید. به طور کلی فاکتورهای مهم در انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی به شرح ذیل هستند:

 لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

صفحه نمایش

برنامه نویسان حرفه ای معمولا برای افزایش سرعت کار خود از چند مانتیور با ابعاد مختلف به طور همزمان استفاده می کنند. به این صورت که عملیات کد نویسی را روی یکی از مانیتورها انجام می دهند و در سایر دستگاه ها نیز نتیجه عملکرد خود را مشاهده می نمایند.

در ضمن برای این که ریسپانسیو بودن سایت مورد نظر را بسنجند، سایز مانیتورها را متفاوت برمی گزینند. این کار باعث می شود که بتوانند نتیجه کد نویسی را در ابعاد مختلف ببینند.

با توجه به این مطالب بسیار مهم است که صفحه نمایش لپ تاپ وضوح بالایی داشته باشد. دستگاه هایی با وضوح نمایشگر 1080 p که به نام فول اچ دی معروف هستند، گزینه مناسبی محسوب می شوند. همچنین بهتر است که مانیتور کامپیوتر از نظر نرخ رفرش نیز در سطح مطلوبی قرار داشته باشد.

          راهنمای جامع خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ

 

صفحه کلید

مولفه مهم دیگر در انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی توجه به کیبورد است. طراحی صفحه کلید باید به گونه ای باشد که فرد بتواند انگشتان خود را هنگام کد نویسی به سهولت جابجا کند. همچنین برای حفظ تمرکز برنامه نویس بهتر است که حرکت کلیدها با حداقل صدا همراه باشد. بسیاری از برنامه نویسان ترجیح می دهند که فرآیند کد نویسی را شب هنگام انجام دهند. لذا برخورداری از قابلیت RGB یا همان نور کیبورد نیز حائز اهمیت بسیار زیادی است.

همچنین اگر تاچ پد رایانه از قابلیت شخصی سازی پشتیبانی نکند، یا سایز آن به قدری بزرگ باشد که دست شما دائما به صفحه لمسی برخورد نماید، ممکن است که مشکل ساز شود. به همین دلیل به نوع تاچ پد و قابلیت های آن هم توجه داشته باشید.

لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی

 

نوع حافظه

برای برنامه نویسی نوع حافظه لپ تاپ اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا حافظه ها‌ی SSD به شدت بر افزایش سرعت رایانه موثر هستند. بنابراین با خریداری لپ تاپ دارای حافظه‌ SSD دستورات شما با سرعتی باور نکردنی اجرا خواهند شد و می توانید عملیات کد نویسی را در کوتاه ترین زمان انجام دهید.

 

پردازنده مرکزی یا CPU

ویژگی دیگری که لپ تاپ مناسب برنامه نویسی باید داشته باشد، یک پردازنده قدرتمند است تا بتواند کدها را به خوبی اجرا نماید. هرچه که مشخصات CPU بالاتر باشد، بهتر می توانید چندین نرم افزار مختلف را به طور همزمان باز کنید. اهمیت پردازنده قدرتمند زمانی بیشتر می شود که بخواهید کد نویسی سایت های پیچیده را انجام دهید، زیرا این گونه سایت ها دارای مقدار زیادی کد زمینه هستند.

بکوشید رایانه ای را بخرید که حداقل از پردازنده Intel i5 برخوردار باشد. البته برای این که همه نیازهای شما در رابطه با برنامه نویسی تامین شود، تهیه لپ تاپ با پردازنده i7 انتخاب مناسب تری است.

پردازنده مرکزی یا    CPU در لپ تاپ های مناسب برای برنامه نویسی

 

داغ شدن لپ تاپ

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی باید مجهز به سیستم خنک کننده قوی باشد تا از داغ شدن وسیله به هنگام استفاده طولانی مدت جلوگیری کند. از آنجا که کد نویسی پروسه ای زمان بر می باشد، ضروری است که سیستم خنک کننده توانایی کافی برای کاهش دمای تراشه‌ های پردازنده مرکزی را داشته باشد. همچنین شما می توانید جهت دریافت خدمات تعمیرات لپ تاپ با مشاوران زودکمک تماس بگیرید.

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی از نظر میزان حافظه رم

حافظه رم وظیفه دارد نرم افزارها را باز نگه دارد تا کاربر بتواند چندین برنامه را همزمان اجرا کند. قابلیت استفاده از چند نرم افزار مختلف دقیقا همان چیزی است که برنامه نویسان به آن نیاز دارند. بنابراین بهترین لپ تاپ برنامه نویسی حداقل باید دارای 8 گیگا بایت حافظه رم باشد تا نیاز کاربر را پوشش دهد.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران