سونی در نمایش دادن تصاویر با کیفیت حرف اول را در بین همه‌ برندهای تولیدکننده تلویزیون می‌ زند. پردازشگر تصویر X-Reality Pro در تلویزیون های سونی از جمله قابلیت هایی است که این کمپانی برای هرچه بهتر شدن کیفیت تصاویر در تلویزیون های خود استفاده می کند. موتور پردازشگر X-Reality با اعمال تغییرات هوشمند منجر به بهبود کیفیت تصاویر می گردد. مهم ترین ویژگی پردازشگر تصویر X-Reality Pro این است که می تواند محتواهای با رزولوشن 4K و 8K را با کیفیتی عالی به نمایش بگذارد. پردازنده تصویر X-Reality Pro در واقع نسخه‌ جدیدتر پردازشگر تصویر X-Reality است که در تلویزیون‌ های 4K سونی به کار رفته است. در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر این قابلیت خواهیم پرداخت.

پردازنده تصویر X-Reality Pro

📺 مقاله کاربردی علت قاطی شدن رنگ تصویر تلویزیون رو از دست نده. 

موتور پردازشگر تصویر X-Reality Pro چیست؟

پردازنده X-Reality pro به طور کلی باعث بهبود کیفیت تصاویر در تلویزیون می شود. این قابلیت با تجزیه و تحلیل و حذف نویز موجود در تصاویر کیفیت تصویر را ارتقا می دهد. هنگامی که محتواهای با کیفیت تصویر پایین را در تلویزیون به نمایش می گذارید، متوجه نویزهایی در تصاویر خواهید شد که کیفیت تصویر را پایین می آورند. فناوری X-Reality pro قادر خواهد بود که با پوشش دادن کامل نقاط ضعف تصویر، تصویری بهینه تر و به مراتب باکیفیت تر را به نمایش بگذارد. این موتور محتویات تصویری و ویدیویی را صرف نظر از اینکه از چه منبعی پخش می شوند و چه یک برنامه تلویزیونی باشد یا یک محتوای خبری و ورزشی، چه دیسک Blu-Ray یا... می تواند با کیفیت بالاتری پخش کند.

مشاوره آنلاین زودکمک

📺 میخوای علت افتادن سایه مشکی روی تلویزیون رو بدونی؟

پردازشگر X-Reality Pro چگونه کار می کند؟

این پردازشگر تصویر فرآیند پردازش و ارتقای تصویر را در سه مرحله انجام می دهد. در مرحله اول موتور پردازش تصویر X-Reality Pro با آنالیز و تجزیه و تحلیل دقیق تصاویر نویزهای موجود در تصویر را حذف می کند. در مرحله بعد هر پیکسل تصویر به صورت فریم به فریم از لحاظ عرض، طول، قطر و زمان آنالیز و با پایگاه داده انطباق داده خواهند شد. در مرحله سوم این پردازش، بررسی و انطباق با پایگاه داده در نهایت سبب ایجاد رنگ، روشنایی، اشباع رنگی مطلوب و بهبود کنتراست تصاویر می شود. بدین ترتیب شاهد تصاویری واضح و بدون نویز خواهیم بود.

موتور پردازشگر تصویر X-Reality Pro

📺 ترفند تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی رو اینجا یاد بگیر. 

کارکرد پردازشگر تصویر X-Reality Pro تلویزیون سونی 

تلویزیون های سونی به واسطه وجود پردازشگر تصویر X-Reality Pro می توانند صحنه ها و تصاویر باکیفیتی را در نمایش ها و برنامه های تلویزیونی، فیلم های سینمایی و... به نمایش بگذارند. این فناوری می تواند تا حدی رزولوشن تصویر را بالا ببرد. بدین ترتیب صحنه ها با جزئیات کامل، دقیق ، واقعی و زنده دیده می شوند. به طور کلی موتور پردازشگر X-Reality Pro می تواند تجربه تماشای لذت بخشی را به مخاطب ارائه دهد.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران