اصلی ترین دلایل لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو

لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو، اگر به اندازه ای مهیب باشد که باعث تکان خوردن و جا به جایی دستگاه شود، حتما باید عیب یابی و تعمیر شود. البته، کمی لرزش طبیعی است، اما ضربات و لرزش های زیاد این گونه نیستند. لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو، نه تنها برای ساکنین خانه، آزاردهنده است، بلکه می تواند به ماشین لباسشویی شما و قطعات آن نیز آسیب برساند. به همین دلیل، ما در این مطلب، رایج ترین دلایل لرزش و تکان خوردن خشک کن ماشین لباسشویی دوقلو را بررسی کرده ایم تا با آنها آشنا شوید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

علت لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو

هر یک از مدل های ماشین لباسشویی، به دلایل مختلفی می توانند لرزش داشته باشند. اما ماشین های لباسشویی درب از جلو، بیشتر از ماشین های لباسشویی درب از بالا لرزش پیدا می کنند و تکان می خورند. لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو، به دلیل چرخش سریع تر اتفاق می افتد که در ماشین های لباسشویی مدل بالا بیشتر است. اما وقتی این لرزش ها حالت غیرطبیعی داشته باشند، باید منشا مشکل آنها را شناسایی کرد. در اغلب موارد، مشکلاتی مانند تراز نبودن ماشین لباسشویی دوقلو، مشکلات صفحه اتصالی لباسشویی دوقلو، حجم نامناسب لباس ها در لباسشویی دوقلو، چینش نامناسب و نامتعادل لباس ها و لوازم شستنی، مناسب نبودن و مهار نکردن کف ماشین لباسشویی دوقلو، معیوب شدن قطعه فولی ماشین لباسشویی دوقلو و خراب شدن تاخو ماشین لباسشویی، از دلایل لرزش و تکان خوردن خشک کن ماشین لباسشویی دوقلو هستند که در این مطلب درباره آنها شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمکعلت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن رو میدونی؟

لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو

لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو، اگر به اندازه ای مهیب باشد که باعث تکان خوردن و جا به جایی دستگاه شود، حتما باید عیب یابی و تعمیر شود.


تراز نبودن ماشین لباسشویی دوقلو

ماشین های لباسشویی دارای پایه های تراز یا دستی هستند. بنابراین، هنگام راه اندازی این دستگاه، باید مطمئن شوید که هر چهار پایه این دستگاه تنظیم شده باشد و لباسشویی در یک سطح قرار داشته باشد. معمولاً پاها برای تنظیم چرخش می‌کنند، اما پایه‌های خود تراز ساز مکانیزم متفاوتی دارند و ممکن است مجبور شوید دستگاه را کمی بالا بیاورید تا به سطح برسد و برای اینکه پای نادرست خود تنظیم شود. از یک سطح برای اطمینان از دقت استفاده کنید.


مشکلات صفحه اتصالی لباسشویی دوقلو

ماشین های لباسشویی دوقلو، اغلب با صفحه اتصالی عرضه می شوند که در هنگام استفاده از دستگاه، کل لباسشویی را در طول فرایند شستشو، ثابت و در کنار هم نگه می دارند. در صورت درست وصل نشدن صفحه اتصالی یا وجود نداشتن آن، ماشین لباسشویی و خشک کن، از حالت تعادل خارج می شوند و در طول فرایند شستشو، شاهد لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو خود خواهید بود.

 

 


حجم نامناسب لباس ها در لباسشویی دوقلو

اگر شما حجم مناسب لباس ها را برای ریختن در مخزن لباسشویی رعایت کنید، تقریبا مقدار وزن استاندارد لباس ها را به میزان استاندارد هم رعایت کرده اید. حجم لباس های داخل مخزن لباسشویی باید به اندازه یک وجب در قسمت بالای آبکش خالی بماند. همچنین، شما باید از ریختن دو حوله حمام تن پوش داخل لباسشویی خودداری کنید، چون قدرت جذب این حوله ها بسیار زیاد است و باعث سنگین شدن بیش از حد لباسشویی می شوند. یکی از دلایل اصلی لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو نیز همین مورد است.

 

حجم نامناسب لباس ها در لباسشویی دوقلو

 


چینش نامناسب و نامتعادل لباس ها و لوازم شستنی

یک پتوی بزرگ یا یک روکش بزرگ خیس، می تواند یک طرف ماشین لباسشویی را در هنگام چرخش، در بر بگیرد، آن را از حالت تعادل خارج کند و باعث لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو شود. افزودن یک یا چند حوله به این وسایل شستنی، قرار دادن دوباره لباس ها و تنظیم مجدد ماشین لباسشویی، می تواند این مشکل را حل کنند. توجه داشته باشید که وسایل قابل شستشوی سخت تر، مانند کفش های کتانی کثیف، هرگز نباید به تنهایی در ماشین لباسشویی قرار داده شوند، بلکه باید همیشه با حوله یا دیگر وسایل نرم تر همراه باشند تا لباسشویی آسیب نبیند.

 

 


مناسب نبودن و مهار نکردن کف ماشین لباسشویی دوقلو

اگر امکان افزودن مهاربندی محکم را در زیر ماشین لباسشویی دارید، حتما این کار را انجام دهید تا ماشین لباسشویی شما کفی محکمتر و پایدار داشته باشد و لرزش دستگاه به حداقل برسد. شما می توانید یک ورق تخته سه لا 5/8 یا 1 اینچی را در زیر هر دو دستگاه قرار دهید تا پایداری و استحکام کف را افزایش دهید. لنت های ضد لرزش کوچک نیز، انتخابی مقرون به صرفه تر برای این کار هستند تا دستگاه شما را از لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو در امان نگه دارند.

 

مناسب نبودن و مهار نکردن کف ماشین لباسشویی دوقلو

 


معیوب شدن قطعه فولی ماشین لباسشویی دوقلو

خراب شدن قطعه فولی لباسشویی دوقلو که از آن به عنوان فلکه آبکشی نام برده می شود، یکی از دلایل لرزش خشک کن لباسشویی دوقلو در هنگام فعالیت است. در این شرایط، تعمیر لرزش لباسشویی از طریق بررسی دقیق وضعیت این قطعه انجام می شود.

 

 


مشکل در قطعه تاخو دلیل لرزش ماشین لباسشویی

تنظیم جریان برق مورد نیاز در ماشین لباسشویی توسط قطعه تاخو انجام می شود. به همین دلیل، خراب شدن این قطعه، باعث بهم خوردن تنظیمات برق رسانی و در نتیجه لرزش ماشین لباسشویی می شود. در این وضعیت، تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو، باید با بررسی اتصالات برق انجام شود.

 

مشکل در قطعه تاخو دلیل لرزش ماشین لباسشویی

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران