اگر شما هم یک گیمر هستید و علاقه زیادی به بازی کردن با ps5 دارید، قطعا بن شدن PS5 می تواند یکی از بدترین اتفاق ها برای شما باشد. بن شدن پی اس 5 یکی از موارد بسیار مهمی است که امروزه برای اکثر کاربران اتفاق می ‌افتد. با مسدود شدن پی اس 5 امکان دسترسی به قابلیت‌ های اینترنتی کنسول از بین می رود و دستگاه شما تا رفع این مشکل به هیچ عنوان به اینترنت آزاد وصل نخواهد شد. در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به بررسی این مشکل بپردازیم.

مسدود شدن پی اس 5

روش اتصال دسته ps5 به  لپ تاپ و کامپیوتر را در این مقاله ببینید. 

علت بن شدن PS5

کمپانی سونی برای کنسول های بازی خودش سیاست ها و قوانینی را تنظیم کرده که رعایت نکردن آن ها موجب مسدود شدن PS5 شما می شود. در ادامه به معرفی این موارد می پردازیم.

استفاده از بازی‌های کرک شده و دزدی

استفاده از نسخه ‌های غیرقانونی یا کرک شده بازی‌ ها و همچنین فعالیت‌ های مرتبط با دزدی بازی‌ ها ممکن است منجر به بن شدن پی اس 5 شما شود.

فعالیت‌ های کلاهبرداری

هرگونه فعالیت کلاهبردارانه که باعث متضرر شدن کاربران دیگر شود، می‌تواند به مسدود شدن حساب کاربری شما منجر شود.

تقلب

استفاده از روش‌های تقلبی در بازی‌ ها یا اختلاس و مخدرسازی بازی‌ ها تخلف به شمار می‌آید و ممکن است باعث بن شدن کنسول بازی یا مسدود شدن حساب شما شود.

تخلف‌ های اخلاقی

تخلف های اخلاقی می تواند شامل استفاده از الفاظ ناسزا یا ارسال تصاویر مستهجن به کاربران دیگر در چت‌ های آنلاین باشد. در صورت وقوع چنین تخلفی، پلی‌استیشن ممکن است در چند مرحله حساب کاربر را برای مدت‌ های مختلفی به صورت موقت یا دائمی مسدود کند.

حساب منفی

اگر حساب کاربری شما به میزان منفی امتیاز داشته باشد (بدهکار باشد)، پلی‌استیشن ممکن است اقدام به مسدود کردن حساب کاربری شما کند.

ایجاد محیط منفی

ایجاد محیط منفی یا تعارض ‌آفرینی برای سایر کاربران نیز می تواند منجر به بن شدن پی اس 5 شما شود.

اشتراک ‌گذاری یا فروش غیرقانونی حساب

هرگونه اشتراک‌ گذاری یا فروش غیرقانونی حساب کاربری می ‌تواند به بن شدن PS5 منجر شود.

مشاوره آنلاین زودکمک ✅ بیشتر بخوانید: علت داغ شدن بیش از حد PS5 چیست؟

نحوه رفع بن شدن پی اس 5

در زمان مسدود شدن پی اس 5، شرکت سونی کدی را برای کاربر ارسال می کند. برای بررسی علت مسدودیت می‌توانید این کد را در بخش پشتیبانی سایت پلی ‌استیشن وارد نمایید تا متوجه شوید آیا این مسدودیت به علت حساب کاربری شماست یا تنها دستگاه‌ معلق شده است. در صورتی که متوجه شدید حساب کاربری شما مسدود شده است، تا حدود یک ماه باید صبر کنید تا محدودیت ‌ها برداشته شوند. اما اگر خود کنسول بازی شما مسدود شده باشد، متأسفانه راهی برای رفع مسدودیت PS شما وجود ندارد.

تفاوت معلق شدن با بن شدن پی اس 5

بن شدن و معلق شدن PS5 با هم متفاوت هستند. بن شدن PS5 به این معنا است که دستگاه به دلیل نقض قوانین شرکت سونی به صورت موقتی یا برای مدت زمان نامعینی مسدود می‌شود. در نتیجه امکان دسترسی به بازی‌ های آنلاین وجود ندارد. برای رفع این مشکل، لازم است که با پشتیبانی سونی و پلی ‌استیشن تماس بگیرید.

معلق شدن کنسول به این صورت است که شما یک ایمیل از طرف پلی‌استیشن دریافت می‌کنید که توضیح می‌دهد دستگاه شما به علت نقض قوانین معلق شده است و شما تا مدت زمان معینی (حدود یک ماه) امکان دسترسی به شبکه پلی‌ استیشن را نخواهید داشت. بعد از انقضاء این مدت معین، حالت تعلیق به خودی خود از دستگاه برداشته می‌شود و شما می‌ توانید از دستگاه استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران