تلویزیون های هوشمند امروزی با قابلیت های زیادی عرضه می شوند. یکی از این قابلیت ها، جست و جو در تلویزیون و مرورگر دستگاه با استفاده از کیبورد است. با استفاده از صفحه کلید تلویزیون، می توانید هر آنچه را که قصد جست و جوی آن را دارید به راحتی با کیبورد تلویزیون تایپ کنید. اما در برخی مواقع برای ممکن است با مشکلاتی در خصوص استفاده از صفحه کلید در تلویزیون مواجه شوید. مشکل رایجی که در این رابطه وجود دارد، فارسی نبودن کیبورد تلویزیون است.

در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به راه حل رفع مشکل فارسی نبودن صفحه کلید تلویزیون و همچنین اضافه کردن کیبورد به تلویزیون بپردازیم. همچنین درصورت برطرف نشدن مشکل تلویزیون خود می توانید با واحد تعمیرات تخصصی تلویزیون زودکمک در ارتباط باشید.

استفاده از کیبورد تلویزیون

📺 مطالعه مقاله کاربردی راهنمای اتصال تلویزیون به اینترنت نیز به شما پیشنهاد می شود.

روش اضافه کردن صفحه کلید فارسی به تلویزیون

شرکت‌ های زیادی در حال تولید تلویزیون های هوشمند هستند. در این بین کمپانی هایی که در ایران نمایندگی مجاز دارند، تلویزیون هایی با پشتیبانی از زبان فارسی تولید می کنند. اما مسئله اینجاست که در سال‌های اخیر اغلب نمایندگی ‌های مجاز در ایران تعطیل شده ‌اند. در حالی که همچنان می ‌توانید تلویزیون ‌های هوشمند را از برندهای مختلف در ایران پیدا کنید. از جمله تلویزیون های هوشمند ال جی، سامسونگ، سونی و…

به دلیل اینکه این تلویزیون ها برای بازار ایران تولید نشده اند، اغلب زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کنند. در ادامه روش فارسی کردن صفحه کلید تلویزیون را به شما آموزش می دهیم. لازم به ذکر است که در برخی از مدل ‌ها ممکن است زبان فارسی را پیدا نکنید. در این صورت بهتر است زبان عربی را در تنظیمات تلویزیون انتخاب کنید، چرا که زبان عربی نزدیک‌ ترین حروف را به زبان فارسی دارد و می توانید برای جست و جو در تلویزیون و موارد دیگر از آن استفاده کنید.

مشاوره آنلاین زودکمکنحوه اتصال موس و کیبورد به تلویزیون

برای فارسی کردن کیبورد تلویزیون به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا از طریق دکمه خانه (Home) کنترل تلویزیون به تنظیمات Home وارد شوید.

  • روی سه نقطه در قسمت تنظیمات کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات کلی دستگاه شوید.

  • سپس به تنظیمات عمومی (General) دستگاه وارد شوید و بخش زبان (Language) را انتخاب کنید.

  • به بخش Menu Language وارد شوید. سپس در فهرست نمایش داده شده به دنبال زبان فارسی (Persian) بگردید.

  • در صورتی که زبان فارسی را پیدا نکردید، بدین معنی است که تلویزیون شما زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند. در این صورت زبان عربی یا مصری را انتخاب کنید.

با این اقدام زبان کل تلویزیون تغییر می کند. در صورتی که فقط قصد تغییر زبان صفحه کلید در تلویزیون را دارید، می توانید فقط بخش زبان کیبورد را تغییر دهید. برای این منظور بعد از اینکه طبق مراحل بالا وارد بخش Language دستگاه شدید، گزینه Keyboard Language را انتخاب و زبان موردنظر خود را انتخاب کنید.

روش استفاده از کیبورد در تلویزیون

📺 روش های نصب برنامه روی تلویزیون 

نصب کیبورد روی تلویزیون اندروید و اندروید باکس

در این بخش به معرفی یکی از برنامه های کیبورد که قابل نصب روی تلویزیون های هوشمند اندروید و اندروید باکس است می پردازیم. همانطور که می دانید، برای استفاده از برنامه های اندرویدی روی تلویزیون هایی که سیستم عامل اندروید ندارند، لازم است که از دستگاه های اندروید باکس استفاده کرد. با نصب کیبورد روی اندروید باکس نیز مشکل تایپ با صفحه کلید تلویزیون رفع خواهد شد.

مشاوره آنلاین زودمک

مشاوره آنلاین زودکمک تعویض برد تیکان تلویزیون توسط کارشناسان مجرب زودکمک. 

برنامه Keyboard for Android TV

این برنامه از طریق Google Play تلویزیون، قابل دانلود و نصب است. همچنین آن را روی اندروید باکس خود نصب کنید. Keyboard for Android TV، برای انواع تلویزیون های اندروید مناسب است. همچنین این برنامه از ریموت کنترل‌ های مختلف و بسیاری از زبان ‌های ورودی پشتیبانی می‌کند. بعد از نصب برنامه، از بخش تنظیمات کیبورد، آن را در حالت فعال و پیش فرض قرار دهید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران