از کجا بفهمیم تلویزیون ماهواره دارد؟

همانطور که می دانید برای دسترسی به شبکه های بین المللی و یا همان کانال های خارجی باید از رسیور و بشقاب ماهواره استفاده کنید. در واقع برای تماشای این کانال ها علاوه بر تلویزیون شما باید تجهیزات دیگری مانند بشقاب و رسیور را تهیه کنید. بهتر است بدانید ، برخی از تلویزیون ها هستند که دارای رسیور بوده و از این رو تماشای کانال های خارجی را برای شما آسان تر می کنند.

اما با توجه به مدل های مختلفی که در بازار وجود دارد ممکن است برای شما نیز این سوال ایجاد شود که از کجا بفهمیم تلویزیون ماهواره دارد و یا اینکه از چه راه هایی می توان فهمید که تلویزیون ماهواره دارد ؛ در ادامه تیم تعمیر تلویزیون در تهران زودکمک قصد دارد، چند روش تشخیص تلویزیون ماهواره دار را به شما توضیح داده تا بتوانید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

تلویزیون ماهواره دار

روش های تشخیص تلویزیون دارای رسیور

استفاده از کاتالوگ تلویزیون

اولین راهکار تشخیص تلویزیون دارای رسیور ، استفاده از کاتالوگ محصول است. در واقع شما می توانید با خواندن اطلاعات دستگاه از روی دفترچه راهنما یا جعبه به این موضوع پی ببرید که آیا تلویزیون شما ماهواره دارد یا خیر ؛ باید بدانید که بر روی جعبه اکثر تلویزیون های دارای ماهواره و یا در دفترچه آنها ، گزینه هایی با نام DVB/S یا DVB/S2 درج شده است.

مشاوره آنلاین زودکمک

بررسی پورت های تعبیه شده بر روی تلویزیون

دومین راهی که برای تشخیص تلویزیون ماهواره دار از تلویزیون بدون ماهواره وجود دارد ، بررسی پورت های روی دستگاه است. در واقع اگر یکی از پورت های تعبیه شده بر روی تلویزیون همانند پورتی باشد که در انواع رسیورها وجود دارد می توان به این نتیجه رسید که تلویزیون شما از نوع رسیور دار است.

همچنین گاهی این پورت شبیه به ورودی های مربوط به ماهواره بوده و شما می توانید از طریق بررسی فیش های بشقاب های ماهواره ی خود نیز متوجه شوید که تلویزیون شما از نوع رسیور دار بوده یا خیر.

📺 همه چیز درباره ویروسی شدن تلویزیون ها

از کجا بفهمیم تلویزیون ماهواره دارد؟

بررسی تنظیمات تلویزیون

یکی دیگر از روش های تشخیص تلویزیون رسیور دار ، بررسی تنظیمات دستگاه است. به این صورت که شما باید با کمک ریموت تلویزیون به بخش تنظیمات آن و سپس قسمت کانال یابی بروید ؛ حال اگر در قسمت کانال یابی با گزینه هایی با عنوان " کانال یابی ماهواره ای " و " سترلایت " مواجه شدید یعنی تلویزیون شما دارای ماهواره است.

بررسی قابلیت رمز گشا در تلویزیون

باید بدانید که دستگاه رسیور برای اینکه بتواند امواج دریافتی را به صورت تصویر برای شما به نمایش بگذارد نیاز به یک مرز گشا دارد. بنابراین اگر تلویزیون شما از نوع رسیور دار باشد باید به یک رمز گشا نیز مجهز باشد چرا که رسیور بدون این تکنولوژی هیچ گونه استفاده ای ندارد.

📺 بهترین روش برای خاموش کردن تلویزیون

بررسی مدل و برند تلویزیون

بهتر است بدانید که کمپانی های محدودی وجود دارند که به طور حرفه ای در زمینه تولید تلویزیون های ماهواره دار فعالیت می کنند ، که یکی از این کمپانی ها ، ال جی است. که البته این کمپانی در کشور خودمان نیز از نمایندگی هایی برای فروش تلویزیون ماهواره ای برخوردار است.

کمپانی بزرگ دیگری که در زمینه طراحی و تولید تلویزیون دارای رسیور فعالیت می کند ، سامسونگ است ؛ و دوتا از بهترین مدل هایی که در این زمینه تولید کرده ، CU8000 و BU8000 است. که برای خرید این دو محصول نیز می توانید به نمایندگی های فروش سامسونگ در محل زندگی خود مراجعه کنید.

📺 هک شدن تلویزیون هوشمند

تلویزیون رسیور دار

بررسی تعداد کانال ها

یکی دیگر از راه های تشخیص تلویزیون ماهواره دار ، بررسی تعداد کانال های این دستگاه است. تلویزیون های دارای رسیور معمولا از تعداد زیادی کانال خارجی برخوردار هستند ، همچنین این کانال ها به صورت دسته بندی نشده و بدون ترتیب در لیست کانال های دستگاه قرار دارند.

که البته از این موضوع به عنوان یک ایراد نسبتا کوچک نیز می توان در تلویزیون های رسیور دار یاد کرد. چرا که شما باید مقداری زمان صرف کنید تا بتوانید کانال های مورد علاقه خود را پیدا کرده و آنها را دسته بندی کنید.

📺 بعد از آب خوردگی تلویزیون چه کنیم؟

بررسی کیفیت کانال ها

باید بدانید که تلویزیون های ماهواره دار می توانند کانال های با کیفیت 4K را نیز پشتیبانی کرده و آنها را به نمایش بگذارند. بنابراین یکی از روش های تشخیص تلویزیون های دارای ماهواره این است که بررسی کنید که آیا دستگاه شما می تواند کانال های خارجی با کیفیت 4K را پشتیبانی کند یا خیر.

📺👀 مضرات تلویزیون برای بینایی چیست؟

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران