قابلیت اتصال به وای‌فای یکی از برجسته‌ترین خصوصیات تلویزیون‌های مدرن امروزی است. گاهی پیش می‌آید که عملکرد دستگاه دچار اختلال شده و به وای فای متصل نمی‌شود، به همین دلیل در این مقاله بر آن شده‌ایم که علت وصل نشدن تلویزیون به اینترنت را بررسی کنیم، تا در اسرع وقت بتوانید نسبت به رفع این مشکل اقدام نمائید.

راه کارهای رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت

در بسیاری از مواقع برطرف کردن مشکل عدم اتصال تلویزیون به اینترنت ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. چند راه حل عالی برای رفع این مسئله در زیر آمده است:

 وصل نشدن تلویزیون به اینترنت

بررسی شبکه اتصال

گاهی علت وصل نشدن تلویزیون به اینترنت به دلیل اختلال در شبکه وای‌فای و یا خراب بودن کابل سیم تلفن است. بهتر است قبل از هر کاری کابل‌های سیم کشی خطوط تلفن را بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. در مرحله بعد ببینید که آیا وسایلی مانند موبایل به وای فای مربوطه متصل می‌شوند یا نه؟

 حتی گاهی ممکن است که رمز وای وای را اشتباه وارد کرده باشید. برای آنتن دهی مطلوب مودم باید آن را حتی‌المقدور نزدیک تلویزیون قرار دهید، توصیه می‌شود که فاصله مودم از دستگاه بیشتر از ۷ متر نباشد.

بیشتر بخوانیم : تعمیرات تلویزیون

ری‌استارت کردن مودم و تلویزیون

ری‌استارت تلویزیون و همچنین مودم می‌تواند مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت را حل کند. برای این کار لازم است که هر دو دستگاه را به مدت 15 الی 20 دقیقه خاموش کرده و از برق بکشید. چنانچه با ری‌استارت نیز مشکل برطرف نشد، می‌توانید به سراغ مرحله بعد بروید.

تنظیم ساعت و تاریخ تلویزیون

گاهی اوقات علت وصل نشدن تلویزیون به اینترنت به دلیل اشتباه تنظیم شدن زمان و تاریخ است. به منظور آپدیت این این دو گزینه، وارد تنظیمات تلویزیون شده و ساعت و تاریخ را از طریق بخش Time & Date  تنظیم نمائید.

ممکن است اینترنت تلویزیون شما به دلیل تحریم ها پشتیبانی نشود، ساعت و تاریخ را به میلادی تغییر داده و لوکیشن را به یک کشور دیگر به جز ایران تغییر دهید.

رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت

جداکردن کلیه ابزارهای ذخیره سازی از دستگاه

یکی از علل عدم اتصال تلویزیون به اینترنتی این است که وسایلی مانند فلش همواره به دستگاه متصل هستند. اگر با هیچ یک از روش‌هایی ذکر شده در بالا، باز هم شاهد این بودید که تلویزیون به اینترنت وصل نمی‌شود، بهتر است کلیه ابزارهای ذخیره‌سازی همچون مموری کارت، فلش و غیره را از تلویزیون جدا کنید. این ابزار به مرور زمان موجب آسیب رسیدن به تلویزیون می‌شوند، لذا باید بعد از بار استفاده به طور کامل از دستگاه جدا شوند.

غیر فعال کردن مک آدرس مودم

بعضی مواقع وصل نشدن تلویزیون به اینترنت ممکن است به خاطر فعال بودن محدودیت مک آدرس مودم باشد. برای برطرف کردن این مشکل کافیست که به بخش تنظیمات مودم بروید و اقدام به غیر فعال کردن مک آدرس آن نمائید.

بروزسازی تنظیمات DNS

یکی دیگر از دلایل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت، به هم خوردن تنظیمات DNS دستگاه است. برای رفع این مشکل می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1) به بخش تنظیمات تلویزیون وارد شوید و گزینه Network را انتخاب نمائید، سپس از منوی ظاهر شده بر روی گزینه Network Settings کلیک نمائید.

عدم اتصال تلویزیون به اینترنت

2) گزینه Start را بزنید و سپس برروی IP Settings کلیک کنید.

وصل نشدن تلویزیون به وای فای

3) در مرحله بعدDNS mode  را انتخاب کرده و از بین موارد نمایش داده شده گزینه Manual را انتخاب کنید. با فشردن OK وارد مرحله بعد می‌شوید.

عدم اتصال تلویزیون به وای فای

4) عدد ۸۸۸۸ را وارد نمائید و در نهایت OK را انتخاب کنید.

دور کردن وسایل هم فرکانس

بعضی از وسایل نظیر تلفن بی‌سیم و غیره از باندهای هم‌فرکانس وای‌فای استفاده می‌کنند و اغلب موجب عدم اتصال تلویزیون به ایترنت می‌گردند. برای جلوگیری از اختلال در عملکرد تلویزیون، بهتر است که این لوازم با فاصله مناسبی از دستگاه قرار داده شوند.

سوالات متداول درباره عدم اتصال تلویزیون به اینترنت

عدم اتاصل تلویزیون به اینترنت

1- اینترنت تلویزیون وصل است اما سایت باز نمی شود،‌ علت چیست؟

اگر اینترنت تلویزیون متصل است، اما نمی ‌توانید سایت ‌ها را باز کنید، ممکن است برنامه‌ ها نیاز به آپدیت داشته باشند. البته این احتمال وجود دارد که اتصالات وای فای دچار ایراد شده یا دیتاهای اضافه مرورگر مانع از باز شدن وب سایت ‌ها شوند. بنابراین مرورگر را حذف و مجدداً نصب کنید تا اطلاعات آن حذف گردند.

2- چرا وای فای تلویزیون روشن نمی شود؟

چنانچه وای فای روشن نمی شود، ممکن است پسورد آن را به درستی وارد نکرده، یا وسایل دارای فرکانس را در نزدیکی تلویزیون قرار داده باشید. فاصله زیاد بین دستگاه وای فای و تلویزیون، عدم آپدیت dns و فعال بودن مک آدرس هم این مشکل را به دنبال دارند. همچنین ایراد در دیوایس‌ های متصل شده به پنل باعث اختلال در عملکرد وای فای و نهایتاً وصل نشدن تلویزیون به اینترنت می شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران