سیف مود در ps4 به عنوان یک قابلیت برای برطرف کردن مشکلات سیستم مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که کنسول ps4 در این حالت قرار داده می شود، فقط دستورات مهم را اجرا می کند، در نتیجه می توان ایرادات نرم‌ افزاری را رفع کرد. توصیه ما این است که قبل از استفاده از حالت سیف مود حتما از اطلاعات خود بک آپ بگیرید. در این مقاله قصد داریم که شما را Safe Mode در پلی استیشن 4 آشنا کنیم. همچنین میتوانید به مقاله تعمیر کنسول بازی Xbox و Playstation مراجعه کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

آموزش سیف مود در ps4

برای این که بتوانید وارد حالت سیف مود در ps4 شوید، در گام نخست دستگاه را خاموش کنید. پس از آن کمه پاور کنسول را فشرده و در همین حالت نگهدارید. اکنون شما صدای یک بوق می شنوید، باید حدود هفت ثانیه دیگر هم دکمه پاور را فشار دهید، تا صدای بوق دوم را هم بشنوید. با اتصال DualShock 4 به کمک کابل USB امکان استفاده از این قابلیت برای شما فراهم می شود.

سیف مود در ps4

گزینه های مختلف حالت Safe Mode

حالت Safe Mode گزینه های مختلفی دارد که عبارتند از:

  • گزینه Restart System

توسط این گزینه می توانید دستگاه را ریستارت کنید. در این حالت پس از برطرف شدن ایرادات، کنسول مجددا روشن می شود.  

  • گزینه Change Resolution

توسط این گزینه در حالت سیف مود در ps4 میزان رزولوشن یا همان وضوح تصویر تغییر می کند. زمانی که نمایشگر کنسول دچار ایراد شد، می توانید از این امکان استفاده کنید و رزولوشن را به 480p تغییر دهید. برای این کار نخست پلی استیشن را ریستارت کرده و سپس از طریق بخش تنظیمات به منوی Sound and Screen وارد شوید. در مرحله بعد توسط گزینه Video Output Settings رزولوشن را مطابق میل خود تغییر دهید.

  • گزینه Update System Software

به کمک گزینه  Update System Software این امکان برای کاربر فراهم می شود که کنسول را بروز رسانی کند. برای آپدیت پلی استیشن سه حالت فلش، دانلود و دیسک وجود دارد. آپدیت دلخواه خود را می توانید دانلود نمایید، یا آن را درون دیسک یا فلش بریزید و برای نصب مورد استفاده قرار دهید.

  • گزینه Restore Default Settings

این گزینه تمام تنظیمات مربوط به پلی استیشن را به حالت پیش‌فرض بر می گرداند. البته نیاز نیست نگران باشید؛ زیرا با استفاده از این قابلیت گیم های ذخیره شده در گالری از بین نمی رود.

  • گزینه Rebuild Database

Rebuild Database موجب می شود که سرعت هارد افزایش پیدا کند، همچنین فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. در مواردی که کنسول هنگ می کند، توسط این گزینه می توانید مشکلات را رفع نمایید.

  • گزینه Initialize PS4

این گزینه در حالت برای خارج شدن از Safe Mode در پلی استیشن 4 می کلیه اطلاعات ذخیره شده در کنسول را از بین می برد. بنابراین توصیه ما این است که قبل از استفاده از آن حتما از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید. البته دقت داشته باشید که تنها اطلاعات ذخیره شده روی هارد کنسول حذف می شود و هیچ تغییری در نسخه سیستم عامل ایجاد نمی گردد.

  • گزینه Initialize (ps4Reinstall system software)

به کمک این گزینه قادر خواهید بود که نسخه بروز رسانی شده فریمور کنسول را با موفقیت پاک کنید. برای این کار توصیه می شود که آخرین نسخه سیستم عامل پلی استیشن را دانلود نمایید و آن را درون فلش ذخیره کنید، تا مجددا آن را نصب نمایید. به کار بردن این گزینه بهتر است که به عنوان آخرین راه کار استفاده شود، پس زمانی آن را فعال کنید که دیگر چاره ای نداشته باشید.

  • گزینه Set HDCP Mode

این گزینه فقط در پلی استیشن 4 پرو دیده می شود. کاربرانی که تلویزیون آن ها 4K است و از قابلیت از HDCP 2.2 پشتیبانی نمی‌کند، می توانند از گزینه Set HDCP Mode استفاده کنند، تا نمایش تصویر را بهبود بخشند. پس از وارد شدن به حالت سیف مود و انتخاب این گزینه می توانید HDCP 1.40 Only را برگزینید تا کیفیت تصویر بهبود پیدا کند.

تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ با باکیفیت ترین قطعات و ارائه گارنتی در زودکمک

خارج شدن از حالت Safe Mode در پلی استیشن 4

برای خارج شدن از Safe Mode در پلی استیشن 4 می توانید این راه کار ها را به کار ببرید:

  1. راه اندازی مجدد کنسول PS4
  2. تغییر دادن رزولوشن پلی استیشن
  3. آپدیت کردن نرم افزار سیستم
  4. بازیابی تنظیمات پیشفرض
  5. بازسازی کردن پایگاه داده
  6. فرمت کردن پلی استیشن 4
  7. نصب کردن دوباره نرم افزار سیستم
  8. تنظیم کردن حالت HDCP

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران