نحوه غیر فعال کردن گوشی دزدیده شده

دزدیده شدن گوشی اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. این اتفاق برای همه ناخوشایند است، اما لازم است بدانید بعد از دزدیده شدن گوشی چکار کنیم. غیر فعال کردن گوشی دزدیده شده اولین اقدامی است که شما باید در این شرایط انجام دهید. غیر فعال سازی گوشی کار بسیار راحتی است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا نحوه غیر فعال کردن گوشی دزدیده شده را به شما آموزش دهیم.

غیر فعال سازی گوشی

نحوه غیر فعال کردن گوشی دزدیده شده در سیستم عامل Android و Iphone

برای غیر فعال کردن گوشی همراه در سیستم عامل آیفون و اندروید مراحل زیر را دنبال کنید.

کابر گرامی جهت دریافت خدمات برای تعمیر گوشی موبایل به همراهگارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید.

اندروید Android  

در صورتی که گوشی شما سیستم عامل اندروید دارد می توانید از سرویس گوگل Find My Device استفاده کنید. برای ای کار به وب سایت Find My Device مراجعه کنید و با واردکردن اطلاعات حساب گوگل خود، دستگاه را مشاهده کنید. در این مرحله می توانید گوشی خود را غیر فعال کنید.

Iphone(ios)

شما می توانید با استفاده از قابلیت Iphon Find My گوشی آیفون خود را پیدا کنید. متأسفانه فعال کردن این قابلیت از راه دور امکان پذیر نیست و شما در صورتی می توانید از این قابلیت استفاده کنید که از قبل آن را فعال کرده باشد. در صورتی که این قابلیت را فعال کرده باشید می توانید با ورود با icloud و وارد کردن اطلاعات Apple ID خود، و اقدام به از دسترس خارج کردن اطلاعات شخصی و غیر فعال کردن گوشی خود کنید.

مشاوره آنلاین زود کمک

غیر فعال کردن گوشی دزدیده شده با استفاده از کد دستوری

برای غیر فعال کردن گوشی با استفاده از کد دستوری مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. در زمان خرید گوشی شماره سریال آن را یادداشت کنید. برای پیدا کردن شماره سریال کد دستوری #06#* را وارد کنید. بعد از آن کد IMEI به شما نمایش داده می شود. این کد 15 رقمی را در جایی امن برای خود ذخیره کنید. با استفاده از این کد زمانی که گوشی شما دزدیده شود امکان ردیابی و مسدود کردن آن وجود دارد.

  2. در صورتی که این کد را در اختیار داشته باشد می توانید با پشتیبان شبکه خود تماس گرفته و این کد را در اختیار آنها قرار دهید. پشتیبان شبکه شما در سریع ترین زمان ممکن گوشی شما را مسدود می کنند. با غیر فعال سازی گوشی سارق نمی تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

  3. همچنین می توانید این کد 15 رقمی را در سامانه همیاب که سامانه مربوط به گوشی های سرقت شده است وارد کنید تا در صورت استعلام بتوانید گوشی خود را پیدا کنید.

غیر فعال کردن گوشی دزدیده شده

اینو بخون حتما به کارت میاد : پیدا کردن گوشی گم شده با چند ترفند ساده

بعد از دزدیده شدن گوشی چکار کنیم

اقداماتی که بعد از سرقت گوشی باید انجام دهید شامل موارد زیر است.

استفاده از گوگل اکانت و سامسونگ اکانت

گوگل اکانت و سامسونگ اکانت به دو سایتی گفته می شوند که می توانند با استفاده از ایمیل به گوشی همراه شما دسترسی داشته باشند. اگر بر روی گوشی اکانت گوگل یا سامسونگ خود را ثبت کرده باشید، می توانید به راحتی و با روشن بودن نت و موقعیت یاب گوشی، تلفن همراه خود را ردیابی کنید. ب استفاده از این اکانت حتی می توانید اقدام به غیر فعال کردن گوشی دزدیده شده کنید.

مراجعه به دفاتر پیشخوان برای مسدودی سیم کارت

اولین اقدامی که بعد از به سرقت رفتن گوشی خود باید انجام دهید مسدودکردن سیم کارت خودتان است. برای این کار باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و اقدام به مسدود کردن سیم کارت کنید. این کار بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد؛ زیرا در صورتی که جرمی با سیمکارت شما اتفاق بیفتد، حتی در صورتی که گوشی شما دزدیده شده باشد شما نیز در آن جرم سهیم هستید.

مراجعه به دفاتر قضایی برای شکایت

در مرحله بعدی با در دست داشتن کارتن گوشی خود و شناسه های دیگر به یکی از دفاتر قضایی مراجعه کرده و درخواست تنظیم شکایت برای گوشی خود را بدهید.

اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا

در صورتی که قبل از دزدیده شدن گوشی همراهتان آن را در سامانه همیاب ثبت نام کرده باشید، به راحتی می توانید بعد از به سرقت رفتن گوشی خود آن را ردگیری و اقدام به غیر فعال کردن گوشی دزدیده شده کنید. اما در صورتی که این کار را نکرده باشید لازم است در همان لحظه اول به سرقت رفتن گوشی با پلیس فتا تماس گرفته و گزارش دزدیده شدن گوشی خود را بدهید. در اولین فرصت نیز با در دست داشتن کارتن گوشی خود به اداره پلیس مراجعه کرده و شکایت خود را به ثبت برسانید.

بیشتر بخوانید: علت روشن نشدن گوشی موبایل

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در گوشی های اندروید و آیفون و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران