برعکس تلویزیون های قدیی پشت دار تلویزیون های امروزی دارای پنل هایی حساس و آسیب پذیر با  ضخامت کم هستند که با کوچک ترین ضربه ای دچار آسیب می شوند. در اکثر موارد زمانی که پنل تلویزیون آسیب ببیند شامل گارانتی نمی شود و در صورت کوچک ترین آسیب، پنل باید به طور کامل تعویض شود. اما تعویض پنل تلویزیون هزینه های بسیار بالایی دارد بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، شرکت های زیادی اقدام به ساخت محافظ صفحه تلویزیون نموده اند. در ادامه این مقاله ویژگی های یک محافظ خوب و مزایا و معایب استفاده از آن را بیان می کنیم.

محافظ تلویزیون

ویژگی های یک محافظ صفحه تلویزیون خوب

محافظ صفحه تلویزیون از سطوح شفاف در اندازه های مختلف ساخته می شوند. این صفحات قابلیت نصب روی تلویزیون را دارند و از پنل تلویزیون در برابر آسیب هایی مانند شکستگی و خط و خش محافظت می کنند. بسته به کیفیت ساخت و ویژگی های محافظ تلویزیون قیمت صفحه نمایش تلویزیون متفاوت است، اما از آنجا که فقط یک بار به خرید این محافظ احتیاج دارید و به  صورت دائم می توانید از آن استفاده کنید به طور حتم ارزش هزینه کردن را دارد.

مشاوره آنلاین زود کمک

برای تعمیرات تخصصی تلویزیون در محل با گارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید.

یک محافظ خوب باید دارای خصوصیاتی باشد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

  • سبک باشد و وزن کمی داشته باشد تا به تلویزیون و مخصوصاً فریم تلویزیون آسیب وارد نکند.

  • باید به شکلی باشد که روی ظاهر تلویزیون اثر منفی نداشته باشد.

  • بهتر است از محافظ چسبی برای تلویزیون استفاده نشود زیرا پس از جدا کردن اثر چسب بر روی صفحه تلویزین باقی می ماند و جدا کردن و تمیز کردن آن هم به آسانی امکان پذیر نیست.

  • محافظ صفحه تلویزیون باید از موادی با مقاومت بالا ساخته شده باشد تا بتواند از پنل در مقابل ضربات احتمالی محافظت کند.

  • محافظ تلویزیون باید به گونه ای طراحی شده باشد که یک فاصله اندک با تلویزیون داشته باشد تا جریان هوا بتواند عبور کند و از داغ شدن دستگاه جلوگیری کند.

  • بهتر است که محافظ صفحه تلویزیون از عبور اشعه یو وی که برای پوست و چشم انسان مضر است جلوگیری کند.

  • این صفحه باید به گونه ای باشد که مانع عملکرد کنترل تلویزیون نشود.

  • شفافیت صفحه محافظ تلویزیون نباید به مرور زمان کم شود.

مزایای نصب محافظ صفحه تلویزیون

نصب محافظ برای تلویزیون مزایای متعددی دارد، برخی از مهم ترین آنها عبارتند از :

  • محافظ صفحه نمایش تلویزیون می تواند در برابر ضربات، پرتاب اشیا و ایجاد خط و خش از پنل تلویزیون محافظت کند و در نتیجه عمر تلویزیون را افزایش دهد.

  • بعضی از محافظ های تلویزیون به گونه ای طراحی شده اند که به طور زیادی جلوی عبور اشعه UV را می گیرند در نتیجه باعث حفظ سلامت پوست و چشم می شوند. همچنین میتواند خستگی چشم را موقع تماشای تلویزیون کاهش دهد.

  • محافظ های استاندارد موجب کاهش انعکاس نور محیط روی صفحه نمایش تلویزیون می شود و در نتیجه باعث افزایش کیفیت تصویر می شوند.

  • تمیز کردن محافظ صفحه تلویزیون در مقایسه با تمیز کردن پنل بسیار راحت تر است. همچنین این صفحات به گونه ای ساخته می شوند که جذب آلودگی کمی دارند.

این مقاله رو بخون به کارت میاد: کارآمدترین ترفندها برای تمیز کردن تلویزیون

مراحل نصب محافظ تلویزیون

نصب محافظ تلویزیون کار ساده ای است و نیاز به ابزار خاصی ندارد و با رعایت چند نکته ساده می توان این کار را انجام داد. توجه داشته باشید که قبل از شروع نصب دست های خود را بشویید یا از دستکش پارچه ای نازک و تمیز استفاده کنید تا از ایجاد لک و آلودگی بر روی محافظ یا تلویزیون جلوگیری کنید. ممکن است برند های مختلف سازنده صفحه محافظ توصیه های متفاوتی برای نصب داشته باشند اما در اغلب موارد این کار طی مراحل زیر انجام می شود:

  • پوشش پلاستیکی محافظ را به آرامی و کمترین تماس دست با صفحه، جدا کنید.

  • محافظ را به صرت عمودی نگه دارید و آن را روی زمین نگذارید تا از ذرات گرد و غبار و آلودگی به صفحه نچسبد.

  • محافظ را به آرامی و صاف روی صفحه تلویزیون قرار دهید و نوار متصل کننده صفحه را محکم و ثابت کنید. قبل از اینکه محافظ را رها کنید از محکم بودن آن بر روی تلویزیون مطمئن شوید.

خرید محافظ صفحه تلویزیون

محافظ صفحه تلویزیون

همان طور که گفته شد، نصب محافظ برای صفحه تلویزیون مزایای زیادی دارد و عمر دستگاه را افزایش می دهد و موجب حفظ سلامتی انسان می شود. البته این موارد تنها در صورتی امکان پذیر است که نوع استاندارد و با کیفیت این صفحه را خریداری کرده باشد. در هنگام خرید محافظ متوجه می شوید که انواع آن با قیمت های مختلفی وجود دارند که بسته به تفاوت در جنس، کیفیت، میزان شفافیت، ضخامت صفحه و مواد به کار رفته در این صفحات متفاوت است. مدل ساخت تایوان این محصول در حال حاضر از مدل های پر طرفدار است. موارد مهم دیگیری به غیر از کیفیت وجود دارد که هنگام خرید محافظ صفحه تلویزیون باید به آن ها توجه کنیم، از جمله سایز مناسب صفحه محافظ با تلویزیون و همچنین نوع تکنولوژی ساخت پنل تلویزیون که می تواند شامل LCD , LED  , پلاسما باشد.

بیشتر بخوانید: نحوه فارسی ‌سازی تلویزیون

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در تلویزیون و سؤالات مربوط به آن‌ می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند. 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران