یک سری نشانه‌ ها وجود دارند که می ‌توانید از آن ها برای تشخیص بلاک شدن در iMessage استفاده کنید. از جمله قابلیت‌ های جالبی که پیام رسان داخلی اپل ارائه می‌‌ دهد، امکان مسدود کردن مخاطبان است. هدف iMessage حفظ حریم خصوصی کاربران می باشد؛ بنابراین اگر از سوی کسی بلاک شوید، هیچ پیامی برای شما ارسال نخواهد شد. در ادامه چگونگی تشخیص بلاک شدن در آی مسیج توسط تیم تعمیر موبایل آیفون گرد آوردی شده است، که با یکدیگر آموزش می بینیم، پس لطفاً همراه ما باشید.

بلاک شدن در آی مسیج

نحوه تشخیص بلاک شدن در iMessage

قابلیت بلاک کردن شماره ‌ها در آی مسیج برای جلوگیری از مزاحمت ‌های آزار دهنده در نظر گرفته شده است. چند نشانه ساده و کاربردی وجود دارند که می‌ توانید به کمک آن ها از مسدود شدن خود مطلع شوید. به طور کلی ترفندهای تشخیص بلاک شدن در iMessage به صورت زیر است

مشاوره آنلین زود کمک

وضعیت دریافت پیام

گوشی ‌های آیفون این امکان را در اختیار شما قرار می‌ دهند که به راحتی رسید دریافت و خوانده شدن پیغام را مشاهده کنید. به این صورت که اگر گیرنده پیغام مورد نظر را بخواند، عبارت Read در زیر آن نشان داده می‌ شود. حال اگر مخاطب شما را مسدود کرده باشد، این عبارت را نمی بینید. ناگفته نماند در صورتی که شخص گیرنده قابلیت Read را غیر فعال کرده باشد، واژه Read در زیر پیغام ‌های ارسالی درج نمی‌ شود.

بررسی رنگ چت ها

از جمله نشانه ‌های مسدود شدن در آی مسیج این است که رنگ چت ها تغییر می ‌کند. در حالت نرمال پس از ارسال پیغام برای مخاطب رنگ متن مورد نظر آبی دیده می‌ شود. حال چنانچه فرد مورد نظر شما را بلاک کرده باشد، چت ها پس از ارسال به رنگ سبز در می ‌آیند. البته تغییر رنگ متن پیام ممکن است خیلی به تشخیص بلاک شدن در iMessage کمک نکند. زیرا این موضوع می‌ تواند به عوامل دیگری مانند قطعی اینترنت، انتقال خط به دستگاه اندرویدی و... ربط داشته باشد.

بلاک کردن در آی مسیج

بررسی نماد DND

از جمله قابلیت ‌های آیفون برخورداری از حالت ‌های Focus و Do Not Disturb است. از طریق این دو ویژگی می توانید نوتیفیکیشن ‌های مربوط به نرم افزارهای مختلف را فعال یا غیر فعال کنید. بنابراین عدم دریافت پاسخ از جانب مخاطب ممکن است به خاطر غیر فعال بودن اعلان ‌های گوشی وی باشد.

اگر آیفون شما دارای سیستم عامل iOS 15 یا بالاتر است، در صورت روشن بودن حالت Focus این موضوع به شما اطلاع داده می‌ شود. در چنین شرایطی پس از ارسال پیام برای گیرنده عبارت name has notifications silenced را مشاهده می کنید. توجه داشته باشد که در کنار این عبارت آیکون یک ماه کوچک دیده می ‌شود. بنابراین اگر نتوانستید نماد ماه کوچک را ببینید، به احتمال زیاد مسدود شده‌ اید.

بیشتر بخوانید: نحوه فعال و غیرفعال کردن آی مسیج

تماس با شماره شخص مورد نظر

یکی دیگر از ترفندهایی که به تشخیص بلاک شدن در iMessage کمک می کند، این است که با شماره مخاطب خود تماس بگیرید. در حالت معمول چنانچه شخص مورد نظر شما را مسدود کرده باشد، برقراری تماس با او امکان ‌پذیر نیست. به این صورت که پس از گرفتن شماره به صندوق پست صوتی وی متصل می‌ شوید. همچنین ممکن است پیغام در دسترس نبودن مخاطب را دریافت نمایید.

چگونه با کسی که شما را مسدود کرده، ارتباط برقرار کنید؟

خب تا اینجای نوشتار با روش‌ های تشخیص بلاک شدن در آی مسیج آشنا شدید. حالا ممکن است به هر دلیلی بخواهید با مخاطب خود تماس بگیرید. در چنین مواقعی می‌ توانید از طریق یک خط دیگر با او ارتباط برقرار کنید. اگر پس از برقراری تماس شخص پاسخگو بود، نشان می‌ دهد شماره شما در گوشی آیفون او بلاک شده است. همچنین احتمال دارد پس از تماس گرفتن به پیامگیر صوتی منتقل شوید یا باز هم صدای بوق اشغال بشنوید. در چنین شرایطی به احتمال زیاد گوشی مخاطب در دسترس نیست.

راه کار دیگر برای تماس گرفتن با شخص این است که شماره گوشی آیفون خود را مخفی کنید. به این منظور وارد بخش Setting موبایل شوید و گزینه Phone را لمس نمایید. نهایتاً روی عبارت Show my caller ID بزنید تا شماره شما پنهان شود. حالا می‌ توانید با فرد مد نظر خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که بلاک شده‌ اید یا خیر.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران