جستجو با عکس در گوگل، قابلیتی جذاب است تا سرچ های خود را بر اساس تصاویر و عکس ها انجام دهید. با این کار، تمام اطلاعات مربوط به یک عکس که در فضای وب منتشر شده اند، قابل مشاهده هستند. این قابلیت، با دیدن عکس موضوعی که سرچ می کنیم متفاوت است. در این حالت، یک تصویر دارید و منبع آن را می شناسید و حالا، تصویر مشابه آن را پیدا می کنید. این قابلیت با عنوان جستجوی عکس معکوس هم شناخته می شود. در  ادامه، جستجو بر اساس عکس در گوگل و نکات مهم آن را به شما آموزش می دهیم. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر، تیم تعمیر لپ تاپ زودکمک، به سوالات شما پاسخ می دهند.

مشاوره آنلاین زودکمک

مراحل جستجو با عکس در گوگل (برای ویندوز)

اگر لپ تاپ یا کامپیوتر ویندوزی استفاده می کنید، باید برای جستجوی عکس در گوگل، مراحلی را طی کنید که در ادامه به شما آموزش می دهیم. شما باید فایلی را از رایانه خود دانلود کنید یا تصویری را که در وب پیدا می کنید، جستجو کنید. قابلیت Google Images با مرورگرهای Chrome ، Firefox و Safari کار می کند. مراحل جستجو بر اساس عکس در گوگل، به ترتیب زیر است:

1) اول images.google.com را باز کنید.

2) یک آیکون دوربین در کادر جستجو دیده می شود که برای شروع جستجوی عکس، باید روی آن کلیک کنید.

3) در ادامه، تب "Upload an image" را انتخاب کنید.

4) برای مرور فایلها، "Choose File"  را انتخاب کنید.

5) ضمن انتخاب تصویر مورد نظرتان، آن را به داخل پنجره مرورگر بکشید و رها کنید.

6) پس از چند ثانیه، چندین عکس مشابه تصویر انتخابی تان دارید!

7) همچنین می توانید URL عکسی را که به صورت آنلاین پیدا می کنید، کپی کرده و از آن برای جستجو استفاده کنید.

مراحل جستجو با عکس در گوگل (برای ویندوز)

 

جستجو براساس عکس گوگل در اندروید

کاربران اندروید هم ممکن است نیاز به جستجو با عکس در گوگل داشته باشند. اگر از Chrome استفاده می کنید، به تصویر انتخاب شده خود در این مرورگر بروید. سپس روی تصویر ضربه بزنید و نگه دارید تا منویی ظاهر شود. روی Search Google for This Image ضربه بزنید تا عملیات جستجوی تصویر آغاز شود و تصاویر پیدا شده را ببینید. روش دیگری هم برای جستجوی معکوس در اندروید وجود دارد. برای این منظور، باید از اپ Google Lens استفاده کنید (این برنامه یا به صورت پیش فرض در گوشی نصب شده و یا باید آن را دانلود کنید) یک تصویر را انتخاب کرده و روی نماد لنز ضربه بزنید. برنامه تصویر را شناسایی می کند و تصاویر مشابه و متناوب به شما می دهد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل در زودکمک به صورت حرفه ای انجام میشه! زودکمک در مقابل این خدمات بهت گارانتی معتبر اهدا می کنه.

جستجو براساس عکس گوگل در اندروید

جستجوی عکس معکوس در  IPHONE

در iOS هم می توانید از قابلیت جستجو با عکس در گوگل استفاده کنید. در مرورگر گوشی خود، به آدرس images.google.com بروید. با توجه به این که نیاز به نسخه دسکتاپ است، در Safari ، نماد Share را با پیکان به سمت بالا بزنید تا منوی اشتراک باز شود. در صورت استفاده از Chrome هم باید روی نماد سه نقطه در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید. حالا گزینه ها را به پایین اسکرول کنید تا Request Desktop Site را پیدا کنید؛ روی آن ضربه بزنید. با ضربه زدن روی نماد دوربین، گزینه بارگذاری تصویر باز می شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

جستجوی عکس معکوس در  IPHONE

بهترین برنامه جست و جو با عکس چیست؟

در ادامه چند نمونه از بهترین نرم افزارهای جستجو با عکس در گوگل را به شما معرفی خواهیم کرد:

برنامه Google Lens

گوگل لنز این امکان را در اختیارتان قرار می‌ دهد که موتور جستجوی گوگل را با دوربین موبایل خود جفت نمایید. پس از گرفتن عکس کافی است آن را در نرم ‌افزار آپلود کنید تا بلافاصله تعداد زیادی تصویر مرتبط را بیابید.

یکی از خصوصیات جالب Google Lens این است که پیوندهای مرتبط با خرید را نیز ارائه می ‌دهد. برای مثال فرض کنید که تصویری در رابطه با یک حلقه جواهر در دسترس شما قرار می گیرد. عکس مربوطه همراه با لینک خرید نشان داده می شود. در صورت نیاز می ‌توانید روی پیوند ظاهر شده کلیک کنید و به راحتی خرید خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای شناسایی برنامه های جعلی در گوگل

جست وجو با عکس در گوگل

برنامه CamFind

چنانچه بخواهید تصویر خاصی را سرچ کنید، تنها باید نرم ‌افزار CamFind را اجرا نمایید و از سوژه مورد نظر عکس بگیرید. بعد از بارگذاری تصویر، ابزار آن را با سایر عکس ‌های موجود در فضای مجازی تطبیق می دهد. نهایتا پس از این که شناسایی تصویر انجام شد، نتایج مشابهی را ارائه می ‌دهد. برنامه CamFind ضمن این که یکی از بهترین ابزارهای جستجو با عکس در گوگل محسوب می ‌شود، برای پیدا کردن ویدئوهای مرتبط نیز کاربرد دارد.

جست و جو با عکس در گوگل

ابزار تحت وب TinEye

یکی از ابزارهای تحت وب که برای جستجوی تصویر به کار می رود، TinEye است. این سرویس پرطرفدار به شما کمک می‌ کند تا یک عکس را از طریق URL یا با اشتراک گذاری فایل سرچ نمایید. ابزار TinEye حتی این امکان را فراهم می آورد که نتایج جستجو را بر اساس جدیدترین تصویر، اندازه، بیشترین تطابق و سایر فاکتورها مرتب کنید.

جستجو با تصویر در گوگل

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران