آموزش حذف حساب گوگل

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بنا به دلایلی قصد داشته باشید تا اکانت گوگل (Google Account) خود را حذف نمایید. با حذف حساب گوگل ، جیمیل (Gmail) و تمام اطلاعات و سوابق همگام‌ سازی شده با حساب کاربری گوگل خود را از دست خواهید داد. مورد بعدی که بعد از حذف اکانت گوگل وجود دارد این است که دسترسی شما به فروشگاه گوگل پلی نیز قطع خواهد شد. بنابراین دیگر نمی توانید به طور کامل از گوشی یا تبلت اندرویدی خود استفاده کنید. البته می توانید از فروشگاه ‌های دیگری به جز گوگل پلی برنامه دانلود کنید. اما لازم به ذکر است که برخی از این فروشگاه‌ ها غیرمطمئن بوده و برای دستگاه اندرویدی شما خطرناک هستند. همچنین مواردی نظیر تاریخچه جستجو، مسیرهای پیموده شده با Google Maps یا یوتیوب به طور کامل حذف خواهند شد. پس لازم است که قبل از حذف حساب google خود از این اقدام مطمئن باشید.

حذف google account

✅ مقاله کاربردی آموزش بازیابی اطلاعات از گوگل درایو هم بخون که به کارت میاد. 

مشاوره آنلاین زودکمک

نحوه حذف اکانت google

  • برای حذف حساب گوگل ابتدا لازم است که از تمام حساب ‌های کاربری گوگل فعال خود خارج شده یا اصطلاحا عملیات Sign out را انتخاب کنید.

  • مرورگر کروم خود را اجرا کرده و با استفاده از آیکون موجود در گوشه سمت راست صفحه گزینه Sign out را برای تمام اکانت‌ های گوگل خود انتخاب کنید.

  • در مرحله بعد برای حذف حساب google وارد حساب کاربری یا اکانت گوگلی شوید که قصد حذف آن را دارید. به این صورت که آدرس جیمیل آن را وارد کرده و بر روی گزینه Next کلیک کنید. در صفحه بعدی رمز عبور از شما درخواست می شود. رمز عبور اکانت گوگل مورد نظر را وارد کرده و بدین صورت وارد حساب کاربری گوگل موردنظر شوید.

  • مجددا به آیکون پروفایل خود که در گوشه بالا و سمت راست صفحه نمایش موجود است برگردید و روی آن کلیک کنید.

  • گزینه My Account را انتخاب نمایید. در لیست ارائه شده که مربوط به حساب کاربری گوگل شماست گزینه Account Preferences را انتخاب کنید.

  • اگر گزینه Account Preferences را مشاهده نکردید وارد بخش Data Tools شوید. در این بخش به قسمت Account Management بروید. این بخش مربوط به مدیریت حساب کاربری شما است.

  • در بخش Account Management گزینه ‌ای با عنوان Delete Account and Data وجود دارد، با انتخاب این گزینه دستور حذف اکانت گوگل مورد نظر صادر می‌شود.

  • با انتخاب گزینه Delete Account and Data صفحه‌ جدیدی ظاهر می‌شود و شما باید پیش از حذف اکانت google خود با شرایط و ضوابط گوگل موافقت کنید، پس روی گزینه Accept کلیک کنید.

  • در این مرحله مجددا رمز عبور حساب کاربری گوگل خود را وارد کنید. سپس باید گزینه‌ های موجود را تیک بزنید و گزینه Delete Account را انتخاب کنید. با پیشروی این مراحل موفق به حذف حساب گوگل خود خواهید شد.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران