مشکل دانلود از گوگل پلی اغلب با پیغام Download Pending همراه است. در این حالت کاربر نمی تواند اپلیکیشن های مورد نیاز خود را به راحتی دانلود و نصب کند. چنانچه شما هم با این مشکل روبرو شده اید، بهتر است این مقاله را از دست ندهید. چون در ادامه بحث چند راه کار ساده و کاربردی برای رفع مسئله آورده شده است.

مشاوره آنلاین زودکمک

چگونه مشکل دانلود از گوگل پلی را برطرف کنید؟

مهم ترین راه حل هایی که به شما کمک می کند، مشکل دانلود از گوگل پلی را برطرف کنید، به شرح ذیل می باشد:

1- ری استارت کردن موبایل

اولین راه کار این است که تلفن هوشمند خود را مجددا راه اندازی نمایید. در بسیاری از مواقع این راه حل ساده چاره ساز است و شما را از هر اقدام دیگری بی نیاز می کند.

2- چک کردن اینترنت موبایل

گاهی عدم اتصال به اینترنت علت بروز این مشکل است، پس باید بررسی کنید که دسترسی موبایلتان به اینترنت برقرار است یا نه؟ البته سرعت پایین نت هم باعث می شود که پیغام waiting for download نمایش داده شود.

مشکل دانلود از گوگل پلی

3- بررسی حافظه تلفن هوشمند

مشکل دانلود از گوگل پلی گاهی به پر بودن حافظه دستگاه بر می گردد. برای اطمینان یافتن از عدم فضای خالی در حافظه وارد بخش تنظیمات موبایل شوید و روی گزینه storage ضربه بزنید، تا بتوانید وضعیت کلی حافظه را ببینید. چنانچه در دستگاه فضای کافی برای دانلود اپ جدید وجود نداشت، لازم است که تعدادی از برنامه هایی را که به کارتان نمی آید، حذف کنید.

۴- حذف SD کارت

همچنین امکان دارد که ایراد از جانب SD کارت باشد. به این منظور باید وارد بخش storage setting شده و گزینه remove SD card را برگزینید، تا با حذف آن مشکل دانلود رفع گردد.

حذف SD کارت

۵- تنظیم کردن اولویت دانلود نرم افزارها

گوگل پلی دارای یک سری تنظیماتی است که به شما این امکان را می دهد، تا شبکه ای که از طریق آن به اینترنت وصل می شوید، را انتخاب کنید. مثلاً می توانید اینترنت همراه گوشی یا وای فای را برای وصل شدن به اینترنت برگزینید. حال اگر یکی از این موارد انتخابی با اینترنت گوشی تطابق نداشته باشد، با چالش عدم دانلود رو به رو می‌شوید.

تنظیم کردن اولویت دانلود نرم افزارها

برای رفع این مسئله وارد پلی استور شوید و به قسمت تنظیمات بروید. سپس گزینه App download preference را انتخاب کرده و در نهایت روی Over any network کلیک نمایید.

6- غیر فعال کردن قابلیت آپدیت خودکار

چنانچه به روز رسانی خودکار نرم افزارها را فعال کنید، احتمال دارد که سرعت اینترنت کند شود. بنابراین در مواقعی که سرعت نت در حد مطلوبی نیست، بهتر است این گزینه را غیر فعال نمایید. به این منظور لازم است که وارد پلی استور شده و تلاش کنید که یک اپ را دانلود کنید. اکنون باید روی تنظیمات ضربه زده و با برداشتن تیک گزینه Enable auto update، قابلیت آپدیت خودکار را غیرفعال نمایید.

غیر فعال کردن قابلیت آپدیت خودکار

7- پاکسازی حافظه Google play store

یکی از مهم ترین عواملی که موجب بروز مشکل دانلود از گوگل پلی می شود، پر بودن حافظه پنهان موبایل است. برای حذف اطلاعات اضافی از حافظه پنهان این مراحل را انجام دهید:

  • وارد بخش تنظیمات موبایل شوید و بر روی گزینه Application Manager ضربه بزنید.

  • سپس در لیست نشان داده شده، برنامه Google Play Store را بیابید و آن را انتخاب کنید.

  • در مرحله بعدی روی Storage کلیک کنید و بعد Clear cache را برگزینید. سپس لازم است که دستگاه خود را ریست نمایید.

پاکسازی حافظه Google play store

  • چنانچه با انجام این مراحل باز هم امکان دانلود از گوگل پلی امکان ‌پذیر نشد، لازم است که حافظه پنهان برنامه گوگل پلی نیز پاکسازی کنید.

8- غیر فعال کردن تنظیمات کنترل والدین

یکی از قابلیت هایی که گوگل پلی در اختیار کاربران قرار داده است، PARENTAL CONTROL می باشد. چنانچه این گزینه فعال باشد، اجازه دانلود برخی از اپلیکیشن ها را نمی دهد. به منظور غیر فعال کردن تنظیمات کنترل والدین باید نخست وارد قسمت Setting شوید و پس از پیدا کردن گزینه PARENTAL CONTROL آن را روی حالت Off بگذارید.

غیر فعال کردن تنظیمات کنترل والدین

9- قطع کردن فیلتر شکن گوشی

بهتر است که هنگام دانلود اپلیکیشن ها از گوگل پلی، فیلتر شکن خود را غیر فعال کنید. زیرا زمانی که  مشکلاتی در Vpn وجود داشته باشد، عملا امکان دانلود اپ مورد نظر وجود نخواهد داشت.

10- به گوگل پلی مجوز دسترسی به برنامه ها و حافظه گوشی را بدهید

برنامه Google play store برای این که بتواند عملکرد خود را به طور صحیح  انجام دهد، نیاز دارد که مجوز دسترسی به برنامه ها و حافظه تلفن را داشته باشد. چنانچه اجازه این دسترسی داده نشود، مشکل دانلود از گوگل پلی پیش می آید. در چنین مواقعی برای برطرف کردن مسئله، مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  • وارد بخش تنظیمات موبایل شوید و گزینه Apps & notifications را انتخاب کنید.

  • در مرحله بعدی از قسمت All apps روی Google play store  بزنید.

  • در نهایت نیز ضروری است از طریق بخش App permission مجوز دسترسی به برنامه ها و حافظه گوشی را فعال نمایید.

بیشتر بخوانیم : پیدا کردن گوشی گم شده با چند ترفند ساده

به گوگل پلی مجوز دسترسی به برنامه ها و حافظه گوشی را بدهید

11- خاموش کردن بلوتوث موبایل

بسیاری از کاربران با خاموش کردن بلوتوث تلفن هوشمند خود به راحتی می‌توانند مشکل عدم دانلود را حل کنند.

12- به روز رسانی Android System WebView

از آنجا که برنامه Android System WebView یکی از مهم ترین نرم افزارهای تلفن های اندروید محسوب می شود، عدم آپدیت آن می تواند مشکلات فراوانی را برای دستگاه شما به وجود بیاورد. سیستم وب ویو وظیفه دارد که محتوای نرم افزارها را نمایش دهد، بنابراین چنانچه به روزرسانی نشود، عملکرد سایر اپلیکیشن ها را نیز مختل می کند. به منظور آپدیت Android System WebView کافیست که در پلی استور گزینه Update را انتخاب نمایید.

به روز رسانی Android System WebView

13- نصب کردن دستی گوگل پلی استور

ممکن است که نسخه نصب شده برنامه گوگل پلی دارای باگ باشد و به همین دلیل نتوانید اپ های دلخواه خود را دانلود کنید. نصب دستی می تواند این ایراد را به طور کامل حل نماید.

14- بازگرداندن تنظیمات موبایل به حالت پیش فرض

هر قسمت از تلفن های هوشمند امروزی تنظیمات مختص خود را داراست. اگر تنظیمات یک بخش به هم بخورد می تواند عملکرد سایر قسمت ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است که با بازگرداندن موبایل به تنظیمات پیش فرض، خود را از  مشکل دانلود از گوگل پلی برهانید. برای این کار باید از طریق بخشAll apps، گزینه Reset app preference را انتخاب نمایید.

بازگرداندن تنظیمات موبایل به حالت پیش فرض

15- حذف به روز رسانی Google play

حذف آپدیت های خدمات گوگل و همچنین گوگل پلی می تواند به رفع مشکل عدم دانلود کمک شایانی کند. به این منظور ضروری است طبق مراحل گفته شده در زیر عمل نمایید:

  • وارد قسمت تنظیمات تلفن هوشمند خود شوید.

  • گزینه Apps & notifications را بیابید و روی آن کلیک کنید. سپس گوگل پلی را برگزینید.

  • روی آیکون سه نقطه برنامه ضربه زده و در نهایت رویUninstall updates  کلیک کنید.

حذف به روز رسانی Google play

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران