نکات خرید SSD کنسول

امروزه با گسترش صنعت گیمینگ اکثر بازی ها حجم نسبتاً زیادی از هارد کنسول را اشغال می کنند و ممکن است حافظه شما به سرعت پر شود. این موضوع باعث می شود که افراد به فضای بیشتری برای نصب بازی های متعدد نیاز داشته باشند. در صورت نیاز به تعمیر کنسول بازی با خدمات پذیرش در محل و گارانتی معتبر با زود کک تماس بگیرید. به طور کلی گسترش انواع بازی ها باعث کمبود حافظه ذخیره سازی در انواع کنسول ها شده است که این موضوع می تواند برای علاقه مندان کنسول بازی دردسرساز شود. برای رفع این مشکل باید تعداد بازی های کمتری نصب کنید یا اینکه بازی های قدیمی را پاک کنید یا به کمک ابزارهای ذخیره سازی فضای آزاد کنسول خود را ارتقا دهید.
برای ارتقا فضای ذخیره سازی در پلی استیشن 5 شما نیاز به خرید یک هارد SSD دارید. انواع مختلفی از حافظه های SSD برای کنسول در لوازم جانبی وجود دارند، که می توانید با بررسی مشخصات هر کدام مناسب ترین SSD را برای کنسول بازی خود انتخاب کنید. داشتن آگهی در مورد خرید SSD به شما کمک می کند تا بهترین مورد را انتخاب کنید.

هارد SSD  برای کنسول

حافظه SSD چیست؟

هاردهای SSD جدید  ترین نسل از حافظه های ذخیره سازی به شمار می آیند که نسبت به هاردهای معمولی دارای سرعت بیشتری هستند. ساختار هاردهای SSD به گونه ای است که بخش متحرک ندارد و تمام بخش های آن در مدارهای مجتمع قرار دارند. همچنین در هاردهای SSD به دلیل استفاده از فناوری های پیشرفته هزینه زیادی برای تولید به کار رفته است؛ بنابراین خرید هاردهای SSD با ظرفیت بالا ممکن است هزینه زیادی را به همراه داشته باشد. با این وجود به دلیل ظرفیت و سرعت بالا این هاردها ارزش صرف هزینه را دارد. برای مثال حافظه های SSD مناسب ترین حافظه برای افزایش حافظه PS5 محسوب می شوند.

مشاوره آنلاین زود کمک

ویژگی های بهترین SSD برای پلی استیشن 5

جدید ترین نسل کنسول بازی شرکت سونی  پلی استیشن 5 است که برای تولید آن استاندارد های خاصی در نظر گرفته شده است. بنابراین نمی توان از هر هارد SSD برای افزایش ظرفیت این کنسول استفاده کرد. با خرید هارد SSD به راحتی می توانید حافظه کنسول خود را افزایش دید و بازی های جدید تری را نصب کنید. حافظه هایی که برای افزایش ظرفیت SP5 مناسب هستند باید بتواند از قابلیت PCle Gen4 پشتیبانی کنند. از ویژگی های دیگری که حافظه SSD مناسب PS5 باید داشته باشد حداقل فضای 250 گیگابایتی و همچنین سرعت حداقل 5500 مگابایت در ثانیه است.
باید توجه کرد که سرعت خواندن و نوشتن از ویژگی های مهم یک هارد SSD مناسب شناخته می شود. این موضوع تأثیر مستقیمی در اجرای برنامه ها در کنسول بازی دارد. استفاده از هارد SSD  برای کنسول بازی به شما کمک می کند که بازی هایی با حجم بالا و بازی هایی با گرافیک قوی را به راحتی نصب و اجرا کنید. این حافظه سرعت بسیار بالایی دارد و در لود کردن بازی ها عملکرد سریعی دارد.

این مقاله کاربردی رو از دست نده: روش های پاک کردن کش کنسول های بازی

نکات مهم برای خرید SSD کنسول

برای خرید هر یک از لوازم جانبی بهتر است مهمترین نکات را بررسی کنید تا بتوانید بهترین مورد را خریداری کنید؛ بنابراین آگاهی کامل از مهم‌ترین نکات خرید SSD کنسول امر مهمی است. نکات مهم هنگام خرید SS عبارت اند از:

کنسول بازی

  • توجه به نوع حافظه

  • فرم فاکتور

  • ظرفیت SSD

  • سرعت خواندن اطلاعات و لود بازی

فرم فاکتور همان شکل ظاهری SSD است که تأثیر مستقیم روی قیمت هارد دارد. رایج‌ترین فرم فاکتور SSDها سایز 5.2 اینچی آن‌ها است که معمولا سرعتی معادل 600 مگابایت بر ثانیه دارند. این نوع فرم فاکتور SSD برای استفاده در کنسول‌ بازی مناسب هستند. فرم فاکتورهای دیگری هم برای انواع حافظه‌ها SSD وجود دارد که هرکدام با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات خود برای هدفی خاص خریداری می‌شوند. نوع فرم فاکتور در سرعت SSD تاثیر دارد و نحوه اتصال در هر فرم فاکتور متفاوت است.
همچنین سرعت خواندم و نوشتن و ظرفیت هارد هم از نکات مهمی هستند که هنگام خرید هارد باید به آنها توجه کرد. همچنین داشتن فناوری Raid در هارد SSD باعث می شود تا دسترسی به اطلاعات سریع تر انجام شود.

نصب حافظه SSD روی کنسول بازی

نصب SSD روی کنسول بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. برای نصب SSD شما نیاز به یک پیچ گوشتی برای باز کردن قاب و یک سیستم خنک کننده مجزا دارید. برای نصب حافظه SSD روی کنسول بازی مراحل زیر را دنبال کنید:

هارد SSD  برای کنسول

  • ابتدا یک جسم فلزی را با بدنه کنسول لمس دهید. با این کار الکتریسیته ساکن به زمین منتقل خواهد شد و امکان آسیب به پلی استیشن و SSD کاهش پیدا می کند.

  • بعد از این کار باید دستگاه را خاموش کنید و با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ های قاب فلزی دستگاه را باز کنید تا قاب بالایی باز شود و به محفظه SSD دسترسی پیدا کنید.

نکته: نصب SSD هیچ ارتباطی به هارد اصلی که به برد الکتریکی لحیم شده ندارد و برای قرارگیری SSD بخش دیگری در تعبیه شده است.

  • در این مرحله باید SSD را نگه دارید و با اسلات دستگاه آن را تراز کنید.

  • سپس SSD را با زاویه 30 درجه به محل مخصوص هل دهید. توجه داشته باشد که قرار گیری صحیح این هارد بسیار با اهمیت است ونصب اشتباه باعث آسیب رساندن به خود هارد  کنسول بازی می شود.

  • درپوش این بخش را بگذارید و هارد را با پیچ های مهار کننده ای که در دستگاه وجود دارد محکم کنید.

  • سپس قاب فلزی دستگاه را جاگذاری کنید و پیچ های آن را ببندید.

  • اکنون کنسول بازی خود را روشن کنید و اقدام به فرمت کردن هارد SSD از بخش تنظیمات کنید. برای این کار تنها کافی است از مطابق با دستورالعمل روی صفحه پیش بروید.

  • توجه داشته باشید که با فرمت کردن هارد SSD   فایل‏های ذخیره شده روی آن به طور کامل حذف می شوند و دیگر قابل بازیابی نیز نیستند. با این وجود برای نصب SSD حتماً باید فرایند فرمت هارد را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب بازی روی کنسول

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در کنسول های بازی و سؤالات مربوط به آن‌ ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران