ویرایش ویدیوها در iPhone ، از ویژگی های بسیار خوب این گوشی است که کاربر خود را تقریبا از کامپیوتر بی نیاز می کند. سادگی استفاده از گوشی آیفون، برای فیلمبرداری و آپلود ویدیو، چیزی است که حتی دوربین های جدید هم نمی توانند با آن رقابت کنند. با این حال، فیلمبرداری همیشه طبق برنامه پیش نمی رود و عواملی روی آن تاثیر می گذارند. به همین دلیل، گاهی اوقات قبل از اینکه بتوانید ویدیو را آپلود کنید، باید ویرایش ویدیوها در iPhone را انجام دهید، تصاویر را برش دهید و آنها را دستکاری کنید. ما نیز در این مقاله، نحوه ویرایش فیلم ها در گوشی آیفون را با استفاده از ترکیبی از ابزارهای ویرایش خود اپل و iMovie بررسی می کنیم تا در صورت نیاز به این ابزارها، بتوانید از آنها استفاده کنید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

آموزش ویرایش ویدیوها در iPhone

ویرایش ویدیوها در iPhone، جزو کارهای سنگین محسوب می شود و نیاز به گرافیک بالایی دارد که سیستم عامل iOS این گوشی، برای این کار، قدرت کافی را دارد. جدا کردن یا Trim کردن یک فیلم یا کلیپ کوتاه، یکی از اصلی ترین ویرایش هایی است که می توانید انجام دهید. البته شما، پیش از این هم می توانستید در برخی از برنامه ها، مانند اینستاگرام، این موارد را اصلاح کنید. اما حالا برای انجام این کار، پیش رفتن با مراحل مختلف لازم نیست و شما به راحتی می توانید ویرایش فیلم ها را در برنامه Photos در آیفون خود انجام دهید. نحوه ویرایش فیلم ها در گوشی آیفون، از طریق روش های مختلفی مانند کوتاه کردن ویدیو در آیفون، نحوه برش ویدیو در iPhone، نحوه چرخاندن و تغییر جهت دادن یک ویدیو در آیفون، نحوه قرار دادن فیلترها روی ویدیو در آیفون، نحوه اضافه کردن موسیقی به ویدیو در گوشی آیفون، نحوه اضافه کردن متن عنوان به ویدیو در آیفون و نحوه ترکیب ویدیوها در آیفون، انجام می گیرد که آنها را در این مقاله بررسی می کنیم.

 

ویرایش ویدیوها در iPhone

ویرایش ویدیوها در iPhone ، از ویژگی های بسیار خوب این گوشی است که کاربر خود را تقریبا از کامپیوتر بی نیاز می کند.

1- کوتاه کردن ویدیو در آیفون

برای انجام ویرایش ویدیوها در iPhone ، می توانید یک ویدیو را با استفاده از ابزارهای داخلی برنامه Photos ، با استفاده از مراحل زیر کوتاه کنید:

  • ویدیویی را که می خواهید کوتاه کنید، در برنامه Photos پیدا کنید.
  • آن را انتخاب کنید و در گوشه سمت راست بالا روی گزینه Edit ضربه بزنید.

 

نحوه برش ویدیو در iPhone

 

  • اطمینان پیدا کنید که نماد دوربین فیلمبرداری در پایین انتخاب شده است. این نماد، نشان دهنده ویژگی برش است.

 

کوتاه کردن ویدیو در آیفون

 

  • نقطه شروع یا پایان نوارهای زرد را بگیرید و آن را به جایی که می خواهید ویدیو شما شروع شود یا پایان یابد، بکشید و آن را انتخاب کنید.
  • با استفاده از دکمه Play، پیش نمایش تغییرات را ببینید و سپس روی Done کلیک کنید. به این صورت می توانید ویدیوی خود را به عنوان یک کلیپ جدید بازنویسی یا ذخیره کنید.

 

کوتاه کردن ویدیو در آیفون

 

تنها ضعف این برنامه، نوار برش بسیار کوتاه آن است. این نوار برش کوتاه، در حالت افقی، کار کوتاه کردن و ویدیوهای طولانی را دشوار می کند. البته شرکت اپل، این مورد از مشکلات ویرایش ویدیوها در iPhone را با یک ویژگی حل کرده است. به این صورت که می توانید نوار برش شروع و پایان را نگه دارید و بزرگنمایی آن را تماشا کنید. به این صورت، می توانید نمای دقیق تری از محل برش ویدیوی خود داشته باشید.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2- نحوه برش ویدیو در iPhone

برنامه iPhone Photos دارای ویژگی ها و ابزارهای برش و ویرایش گسترده ای است. برای ویرایش ویدیوها در iPhone، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ویدیوی موردنظر خود را با Edit باز کنید و نماد Crop & Rotate را در پایین صفحه، انتخاب کنید.

 

نحوه برش ویدیو در iPhone

 

  • روی ابزار برش یا همان نمادی که در سمت راست بالای صفحه، در کادر مستطیل شکل قرار دارد، ضربه بزنید. با این کار، انواع تنظیمات برش برای شما باز می شوند.
  • در این مرحله از ویرایش ویدیوها در iPhone ، در پایین صفحه، شما می توانید گزینه های Original و Freeform را مشاهده کنید. گزینه Original به شما امکان می دهد با حفظ اندازه پیش فرض پرتره یا افقی آیفون خود، ویدیو را برش دهید. اما گزینه Freeform به شما اختیار می دهد تا لبه های تصویر را به هر جایی که می خواهید بکشید. چندین مورد از پیش تنظیم دیگر نیز وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.
  • ویدیوی شما به هر شکلی که برش خورده باشد، می توانید با یک انگشت، آن را در آن طرحی که انتخاب کرده اید، حرکت دهید، یا با دو انگشت خود، تصویر را کوچک کنید.
  • در پنجره برش، یک نوار پخش سفید روی ویدیو خواهید دید. این نوار لغزنده را بکشید تا فریم ویدیو مورد نظر خود را برای برش انتخاب کنید. این نوار ویرایش ویدیوها در iPhone ، برای اطمینان از اینکه موارد ضروری را حذف نکنید یا همه چیزهای لازم را در ویدیو قرار دهید، لازم است. در پنجره Crop & Rotate، گزینه Reset را در بالا مشاهده می کنید. این گزینه برای پاک کردن تنظیماتی است که انجام داده اید.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3- نحوه چرخاندن و تغییر جهت دادن یک ویدیو در آیفون

یکی از موارد ویرایش ویدیوها در iPhone ، چرخاندن یا تغییر جهت دادن ویدیو است. برای این کار، ابتدا باید ویدیو مورد نظر خود را در برنامه Edit باز کنید. سپس طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • نماد Crop & Rotate را در پایین صفحه انتخاب کنید. یک شکل مربع با فلش کوچکی در بالای آن، در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد که ویدیو را با زاویه 90 درجه می چرخاند.

 

نحوه چرخاندن و تغییر جهت دادن یک ویدیو در آیفون

 

  • شما همچنین می توانید با کشیدن نوار لغزنده زیر اولین نماد، چرخش صفحه را انجام دهید.

 

نحوه چرخاندن و تغییر جهت دادن یک ویدیو در آیفون

 

  • در نوار لغزنده سفید، دو نماد دیگر نیز مشاهده می کنید که ویژگی های شیب و کشش تصویر هستند و باعث می شوند ویدیو شما به صورت افقی یا عمودی کج و کشیده شوند.
  • نماد دو مثلث با یک فلش دو طرفه، در سمت چپ بالای تصویر، ابزار مخصوص چرخاندن است. متأسفانه، آیفون تنها چرخش افقی را به کاربران ارائه می دهد.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4- نحوه قرار دادن فیلترها روی ویدیو در آیفون

همان طور که ویرایش عکس در برنامه Photos، با ابزارهای زیادی همراه است، ویرایش ویدیو نیز دارای طیف وسیعی از فیلترهای ساده و تنظیمات بصری است. برای دسترسی به این ابزارها و ویژگی ها، باید ویدیوی خود را از طریق Edit باز کنید. سپس می توانید نماد دکمه چرخان را برای تنظیمات و نماد سه دایره را برای فیلترها انتخاب کنید. این تنظیمات به شما امکان می دهد مواردی مانند روشنایی، اشباع و کنتراست را تغییر دهید. این ابزارها، حتی به شما اجازه می دهند از رنگ های اضافه استفاده کنید. فیلترهای این برنامه، شامل انواع فیلترهای از پیش تعیین شده هستند که می توانید با کلیک بر روی آنها و کشیدن نوار لغزنده آن، شدت آنها را تنظیم کنید.

 

نحوه قرار دادن فیلترها روی ویدیو در آیفون

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5- نحوه اضافه کردن موسیقی به ویدیو در گوشی آیفون

ساده ترین راه برای افزودن موسیقی به ویدیوی شما، استفاده از برنامه رایگان iMovie اپل است. سخت ترین بخش فرایند ویرایش ویدیوها در iPhone، ذخیره کردن موسیقی در گوشی آیفن شما است که می توانید از آن استفاده کنید. چون آهنگ های پخش شده Apple Music و محافظت شده با DRM کار نمی ;کنند.

  • قبل از هر چیز، باید iMovie را نصب کنید.
  • برنامه Photos را اجرا کنید و ویدیویی را که می خواهید به آن موسیقی اضافه کنید پیدا کنید.
  • روی دکمه Edit که در گوشه سمت راست بالای صفحه مشاهده می کنید، ضربه بزنید. سپس دکمه بیضی (…) را در پایین صفحه فشار دهید.

 

نحوه اضافه کردن موسیقی به ویدیو در گوشی آیفون

 

  • iMovie را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا این ویرایشگر بارگیری شود. اگر نمی توانید iMovie را ببینید، روی More ضربه بزنید. سپس مطمئن شوید که کلید کنار iMovie روشن است.
  • روی نماد musical note ضربه بزنید و آهنگی را که می خواهید در زیر آهنگ ها استفاده کنید بیابید. البته شما همیشه می توانید از موسیقی رایگان از Soundtracks استفاده کنید.

 

نحوه اضافه کردن موسیقی به ویدیو در گوشی آیفون

 

  • شکلی شبیه موج را در پایین صفحه مشاهده می کنید. شما باید این شکل موج را بکشید تا نقطه شروع موسیقی انتخابی خود را تعیین کنید.
  • روی Done کلیک کنید تا ویدیو با آهنگ موردنظر شما ساخته شود.

 

نحوه اضافه کردن موسیقی به ویدیو در گوشی آیفون

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6- نحوه اضافه کردن متن عنوان به ویدیو در آیفون

نحوه اضافه کردن متن عنوان به ویدیو، یکی از موارد ویرایش ویدیوها در iPhone است که با iMovie به بهترین شکل انجام می شود. می توانید از این برنامه برای اضافه کردن متن عنوان متحرک به ویدیوی خود استفاده کنید و نتایج بسیار خوبی به دست آورید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه Photos را اجرا کنید و ویدیویی را که می خواهید به آن متن اضافه کنید پیدا کنید.
  • روی Edit ضربه بزنید، سپس دکمه بیضی یا (…) را که در بالای سمت راست صفحه قرار دارد، فشار دهید.
  • iMovie را انتخاب کنید.

 

نحوه اضافه کردن متن عنوان به ویدیو در آیفون

 

  • روی نماد متن، که شبیه T بزرگ است، ضربه بزنید و یک افکت را از لیست پایین انتخاب کنید.
  • روی text icon که شبیه T بزرگ است، ضربه بزنید و یک افکت را از لیست پایین انتخاب کنید.
  • روی متن ضربه بزنید تا آن را ویرایش کنید و هر آنچه دوست دارید را تایپ کنید. سپس گزینه Done را بزنید تا ویدیوی شما ذخیره شود.

 

نحوه اضافه کردن متن عنوان به ویدیو در آیفون

 

متأسفانه، شما نمی توانید رنگ یا محل متن را تغییر دهید و باید از برنامه دیگری با ویژگی های ویرایش متن و ابزارهای بیشتر و گسترده تر برای این کار استفاده کنید.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7- نحوه ترکیب ویدیوها در آیفون

iMovie همچنین بهترین اپلیکیشنی است که برای ویرایش ویدیوها در iPhone و ترکیب چندین ویدیو در این گوشی استفاده می شود. نحوه انجام کار به صورت مراحل زیر است:

  • iMovie را اجرا کنید و روی دکمه Create Project ضربه بزنید.
  • فیلم موردنظر خود را انتخاب کنید.

 

نحوه ترکیب ویدیوها در آیفون

 

  • هر تعداد ویدیو را که می خواهید از کتابخانه Photos خود انتخاب کنید و برای افزودن آنها به پروژه خود، آنها را تیک بزنید.
  • Create Movie را بزنید.

 

نحوه ترکیب ویدیوها در آیفون

 

  • برای قرار دادن ویدیوها به ترتیبی که می خواهید، روی یک کلیپ را کمی فشار دهید و آن را به اطراف بکشید.
  •  آیکن sideways hourglass، چندین گزینه انتقال بین کلیپ ها را در اختیار شما قرار می دهد.

 

نحوه ترکیب ویدیوها در آیفون

 

  • برای ذخیره پروژه خود، گزینه Done را بزنید.

 

نحوه ترکیب ویدیوها در آیفون

 

  • برای ذخیره فیلم ویرایش شده خود در Photos، گزینه Share را در پایین صفحه بزنید و سپس Save Video را انتخاب کنید.

 

 

نحوه ترکیب ویدیوها در آیفون

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران