آموزش اتصال قلم نوری به لپ تاپ

نحوه اتصال قلم نوری به لپ تاپ، سوال بسیاری از کاربران لپ تاپ هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند، است. استفاده از قلم نوری به خصوص برای طراحان و  گرافیست ‌ها حائز اهمیت است. در صورتی که شما هم یکی از این قلم ها را تهیه کرده اید و به دنبال یافتن  روش نصب قلم نوری در لپ تاپ هستید، در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

آموزش اتصال قلم نوری به لپ تاپ

💻 با مرکز تعمیر لپ تاپ زودکمک، لپ تاپ خودت رو خیلی زود تعمیر کن. 

نحوه اتصال قلم نوری به لپ تاپ

برای اتصال قلم به لپ تاپ خود، می توانید از دو روش اتصال با کابل و اتصال از طریق بلوتوث استفاده کنید. در ادامه، هر یک از این روش های متصل کردن قلم نوری به لپ تاپ را شرح خواهیم داد.

وصل کردن قلم نوری به لپ تاپ با کابل USB

برای اتصال قلم نوری به لپ تاپ با استفاده از کابل USB، کافی است که قلم را از طریق کابل به سیستم متصل کرده و سپس درایور قلم را از سایت کمپانی تولید کننده‌ آن دانلود و نصب کنید. پس از نصب درایورها، لپ تاپ را ری استارت کنید. اکنون قلم نوری به لپ تاپ شما متصل شده است و می توانید از آن استفاده کنید.

اتصال قلم نوری به لپ تاپ با بلوتوث

اتصال و استفاده از قلم نوری در لپ تاپ با استفاده از بلوتوث نیز امکان پذیر است. برای این منظور، در صورتی که قلم شما دارای بلوتوث می باشد، برای فعال کردن آن، دکمه بلوتوث را به مدت پنج ثانیه نگه دارید. وقتی که قلم نوری برای جفت شدن با دستگاه آماده شد، یک نور که رنگ آن بسته به نوع قلم متفاوت است، چشمک می ‌زند. در این هنگام، دستگاه‌ های نزدیک را با لپ تاپ خود جستجو کرده و قلم نوری را انتخاب کنید. حالا قلم نوری به لپ تاپ شما متصل می شود.

مشاوره آنلاین زودکمک

💻 نحوه غیرفعال کردن کیبورد لپ تاپ رو اینجا یاد بگیر. 

نحوه نصب قلم نوری در ویندوز

برای نصب قلم نوری در ویندوز، ابتدا با یکی از دو روش ذکر شده، قلم را به لپ تاپ متصل کنید و سپس درایورهای قلم را از وب سایت رسمی شرکت تولید کننده آن، دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. پس از آن، لپ تاپ را ری استارت کرده و بعد از روشن شدن مجدد دستگاه، مراحل نصب را ادامه دهید.

پس از نصب موفقیت آمیز قلم نوری روی لپ تاپ، نرم افزار مربوط به قلم را روی دسکتاپ خود می بینید که با استفاده از آن می توانید تنظیمات دلخواه خود را روی قلم اعمال کنید.

نکات مهم اتصال قلم نوری به لپ تاپ

در این بخش، به چند نکته مهم در خصوص استفاده از قلم نوری در لپ تاپ اشاره می کنیم که شامل موارد زیر می شوند.

  • قبل از نصب درایورهای قلم، بررسی کنید که فایل مشابهی از قبل روی سیستم شما نصب نشده باشد. چرا که در این صورت برای نصب قلم نوری در لپ تاپ خود با مشکل مواجه خواهید شد.

  • دقت داشته باشید که برای استفاده بهینه از قلم نوری در لپ تاپ، لازم است که سیستم عامل لپ تاپ با قلم سازگار باشد.

  • در صورتی که پس از نصب درایورها و ری استارت کردن لپ تاپ، مراحل نصب با موفقیت به اتمام نرسید، قلم را از لپ تاپ جدا کرده و آن را مجددا به دستگاه وصل کنید و مراحل نصب را مجددا انجام دهید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران