یکی از قطعات مهم در لپ تاپ کارت صدا است که وظیفه تبدیل سیگنال دیجیتال دستگاه به آنالوگ را برعهده دارد. با این تبدیل، صدا توسط اسپیکرهای لپ تاپ قابل پخش می شود. معمولاً بعد از نصب ویندوز و یا در اثر بروز برخی اشکالات، لازم است تا نصب کارت صدا لپ تاپ، مجددا انجام شود یا این که لازم است کارت صدا به روزرسانی شود.

به روزرسانی کارت صدا لپ تاپ، بسیاری از اختلالات دستگاه را رفع و از آن ها جلوگیری می کند. اگر نسبت به نصب و آپدیت کارت صدا لپ تاپ خود، آشنایی ندارید، در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به بررسی نحوه نصب کردن کارت صدا لپ تاپ و آپدیت کردن آن بپردازیم.

نصب کارت صدا لپ تاپ

نحوه نصب کارت صدا لپ تاپ

اکنون در این بخش مقاله، به نحوه نصب کارت صدا در لپ تاپ و آپدیت آن می پردازیم. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا روی this pc کلیک راست کرده و manage را انتخاب کنید. سپس گزینه device mamager را انتخاب کنید.

  • روی بخش sound,video and game controllers کلیک کنید.

نصب کردن کارت صدا لپ تاپ

  • حالا در این بخش با کلیک راست بر روی کارت صدا و انتخاب گزینه Update Driver Software می توانید اقدام به آپدیت و نصب کارت صدا خود نمایید.

لازم به ذکر است که گزینه های دیگر این بخش عبارتند ازDisable ، Uninstall و Scan for hardware change، که به ترتیب برای غیر فعال کردن، حذف سخت افزار و اسکن برای یافتن سخت افزار جدید هستند.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر اسپیکر لپ تاپ با گارانتی معتبر، فقط در زودکمک. 

  • برای نصب و آپدیت کردن کارت صدا لپ تاپ، دو گزینه پیش روی شما قرار دارد: با انتخاب گزینه Search automatically for update driver software ویندوز به صورت اتوماتیک آخرین درایور کارت صدا مربوط به سیستم شما را از اینترنت جستجو می کند.

آپدیت کارت صدا لپ تاپ

  • با انتخاب گزینه Browse my computer for driver software می‌توانید درایوری را که خودتان دانلود کرده اید از سیستم تان انتخاب و نصب کنید.

 

چگونه وارد بخش تنظیمات کارت صدا لپ تاپ شویم؟

  • برای وارد شدن به این بخش، ابتدا روی گزینه Computer در دسکتاپ راست کلیک کرده و در منویی که باز می شود گزینه Manage را انتخاب کنید.

آپدیت کردن کارت صدا لپ تاپ

  • اکنون گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

  • در این قسمت، تمام سخت افزارهایی که در سیستم شما نصب شده اند قابل مشاهده هستند. در صورتی که در کنار هر یک از این سخت افزارها علامت خطر زرد رنگ وجود داشته باشد به این معنی است که این سخت افزار در سیستم شما نصب نیست.

  • در قسمت Sounds, video and game controllers، می توانید کارت صدا را ببینید. در صورتی که کارت صدا شما نصب نباشد در کنار آن یک علامت اخطار زرد رنگ مشاهده می شود.

مشاوره آنلاین زودکمک   سوکت شارژر لپتاپ تعمیر میشه یا تعویض؟ 

به روزرسانی کارت صدا لپ تاپ

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران