اتصال هدست به تلفن ثابت یکی از ترفندهای محبوب در سال های اخیر بوده است. اتصال هدست به تلفن ثابت باعث می شود که کاربران در محیط های اداری و شرکت ها بتوانند ارتباطات خود را به شیوه راحت تری برقرار کنند. به عنوان مثال با وصل کردن هدست به تلفن ثابت در مراکز ارتباط تلفنی موجب می شود که کاربران بتوانند در هر نقطه ای از اتاق یا شرکت تماس های خود را پاسخ داده و دیگر نگران از دست دادن تماس های ورودی نباشند. در واقع می توان گفت که با برقراری این اتصال، تلفن به یک دستگاه تلفن سیار تبدیل خواهد شد که کاربران می توانند بدون استفاده از دست های خود، با فرد پشت خط صحبت کرده و در عین حال کارهای دیگر خود را نیز انجام دهند.

در این مقاله به بررسی نحوه برقراری این اتصال خواهیم پرداخت بنابراین اگر شما نیز از کاربران تلفن ثابت هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. علاوه بر آن در صورتی که نیاز به هرنوع خدماتی برای تلفن ثابت خود داشته باشید می توانید به مرکز زودکمک مراجعه نمایید. زودکمک یکی از مراکز اصلی خدمات رسانی در زمینه تعمیر تلفن های ثابت و سیار است.

اتصال هدست به تلفن ثابت

انواع روش های اتصال هدست به تلفن ثابت

برای اتصال هدست به تلفن ثابت روش های مختلفی وجود دارد که کاربران با توجه به مدل، امکانات و قابلیت های دستگاه تلفن ثابت خود می توانند از یک یا چند روش برای این کار استفاده نمایند. وصل کردن هدست به تلفن ثابت های جدید و پیشرفته بسیار ساده و راحت است مخصوصا اگر دستگاه از قابلیت بلوتوث نیز پشتیبانی کند. در این مدل ها تنها کافی است که بلوتوث تلفن و هدست را روشن کرده و اتصال را برقرار کنید. البته این بدان معنی نیست که کاربران تلفن های قدیمی قادر به وصل کردن دستگاه خود به هدست نخواهند بود. در این مدل تلفن ها می توان از طریق پایه هدست اتصال بین دو دستگاه را برقرار کرد. در ادامه این روش را نیز توضیح داده ایم.

پاسخ به پرسش های رایج : آیا به تلفن های بیسیم می شود یک گوشی دیگر متصل کرد؟

وصل کردن هدست به تلفن ثابت در دستگاه های قدیمی تر

در صورتی که دستگاه از قابلیت بلوتوث پشتیبانی نکند نمی توان به روشی که پیشتر گفته شد برای اتصال هدست به تلفن ثابت اقدام کرد. در چنین مواردی می توان از پایه برای وصل کردن هدست به تلفن ثابت استفاده کرد. شیوه کار به شکل زیر است:

  • اولین پیش نیاز استفاده از این روش این است که هدستی در اختیار داشته باشید که پایه شارژ داشته باشد.
  • حال کابلی که به پشت گوشی تلفن ثابت وصل شده را جدا کنید.
  • در ادامه این سر کابل را به پایه هدست بی سیم وصل نمایید.
  • توجه داشته باشید که سر دیگر این کابل همچنان به گوشی تلفن وصل است.
  • در ادامه لازم است که یک کابل دیگر تهیه کند.
  • یک سر کابل دوم را به پایه هدست وایرلس متصل نمایید.
  • در نهایت باید سر دیگر کابل دوم را نیز به پشت گوشی وصل کنید.
  • حال برای استفاده از هدست در زمان تماس تنها کافی است که در زمان برقراری تماس یا شماره گیری، گوشی را بردارید تا بتوانید صدا را از طریق هدست دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید: علت قطع ارتباط با پایه تلفن بیسیم

وصل کردن هدست به تلفن ثابت

بهترین شیوه وصل کردن هدست به تلفن ثابت کدام یک است؟

در این مقاله دو روش کلی اتصال هدست به تلفن ثابت را توضیح داده ایم. اما حال ممکن است این سوال پیش بیاید که کدام یک از این دو روش برای وصل کردن هدست به تلفن ثابت بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که قطعا اتصال بین دو دستگاه به وسیله بلوتوث بسیار ساده و بی دردسر است و نیاز به لوازم جانبی اضافه ای نیز ندارد. در روش دوم کاربر حتما باید از هدستی استفاده کند که به پایه شارژ مجهز باشد و علاوه بر آن نیاز به خرید یک کابل اتصال نیز دارد.

 همچنین برای استفاده از این اتصال لازم است که فرد گوشی را برداشته و شاسی آن را فشار دهد. اما کاربرانی که از دستگاه های قدیمی بدون فناوری بلوتوث استفاده می کنند ناچار به استفاده از روش اتصال با پایه هستند مگر اینکه دستگاه تلفن ثابت خود را با یکی از مدل های جدید مجهز به فناوری بلوتوث تعویض نمایند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران