تغییر سایز کاغذ در دستگاه فتوکپی

استفاده کردن از کاغذهای باکیفیت می ‌تواند روند چاپ دستگاه‌ های کپی را بهبود بخشد. درصورتی‌که از کاغذهایی با جنس، وزن، ضخامت و کیفیت خوبی استفاده کنید، احتمال خیلی کمی وجود دارد که کاغذ در دستگاه گیر کند یا مشکلی برای دستگاه کپی شما به وجود آید. نحوه تغییر سایز کاغذ دستگاه فتوکپی، از سوالات رایج کاربران ماشین های اداری است. سایز کاغذ مصرفی یکی از پارامترها و استانداردهای دستگاه های فتوکپی است. در این مقاله به نحوه تغییر سایز کاغذ در دستگاه فتوکپی می پردازیم. همچنین در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکلی از جمله کپی نگرفتن دستگاه خود، می توانید با واحد تعمیر دستگاه کپی در محل زودکمک در ارتباط باشید.

تغییر اندازه کاغذ دستگاه کپی

✅ پیشنهاد به شما: دلایل چسبیدن کاغذها به یکدیگر در دستگاه کپی

دفترچه راهنما و تغییر سایز کاغذ دستگاه کپی

در هر دستگاه کپی به صورت پیش فرض یک سری حالت های تغییر سایز وجود دارد. برای اینکه بدانید دقیقا از چه کاغذهایی با چه سایز و جنسی می توانید استفاده کنید، مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه حائز اهمیت است. برای اطلاع از محدودیت های سینی تغذیه دستگاه و تغییر اندازه کاغذ دستگاه فتوکپی، دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنید.

نحوه تغییر سایز کاغذ دستگاه فتوکپی

تغییر اندازه کاغذ در دستگاه کپی، بسیار ساده است. به طور کلی این فرآیند یک پروسه ساده و کلی دارد. البته ممکن است گاهی نسبت به ویژگی های منحصر به فرد موجود در هر دستگاه چاپ، شاهد تفاوت های ناچیزی باشید. به هر حال اگر برای کپی گرفتن نیاز به تغییر سایز کاغذ وجود دارد، باید از طریق پنل چاپگر و منوی داخلی آن سایز پیش فرض را تغییر دهید.

برای تغییر سایز کاغذ در دستگاه فتوکپی، دکمه منوی چاپگر را بفشارید. از میان اندازه های پیش فرض قابل اجرایی که دستگاه در اختیار شما می گذارد، سایز مناسب را انتخاب کنید. با استفاده از دکمه ENTER میان سایزهای موجود بگردید و اندازه مورد نظر را انتخاب کنید. در آخر پس از ست کردن اندازه کاغذ با کاست مورد نظر، دکمه OK را بزنید و تا تنظیمات جدید ذخیره شوند.

مشاوره آنلاین زودکمک

✅ مقاله کاربردی رفع مشکل سایه انداختن دستگاه کپی را نیز مطالعه کنید.

موارد مهم قبل از تغییر سایز کاغذ در دستگاه فتوکپی

برای پرینت و کپی گرفتن بدون مشکل و صحیح، موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • دستگاه را جلوی نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

  • مکانی که دستگاه کپی شارپ را بر روی آن قرار می‌دهید کاملاً صاف باشد.

  • دستگاه را بر روی بخاری یا مکان‌ های نمناک قرار ندهید.

  • کاغذها را جلوی کولر یا در مکان خنک قرار ندهید تا از مرطوب شدن آن ها جلوگیری شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران