تغییر خود به خود حالت تصویر تلویزیون

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از تنظیم حالت تصویر تلویزیون خود با تغییر خود به خود حالت تصویر تلویزیون مواجه شده باشید. در این مقاله می خواهیم علت این مشکل و راه حل آن را بررسی کنیم. تنظیمات تصویر تلویزیون اولین و مهم ترین تنظیمات این دستگاه است. در صورتی که تصویر تلویزیون به درستی کالیبره و تنظیم نشود، کیفیت تصویر واقعی تلویزیون نمایان نمی شود.

عوض شدن خود به خود حالت تصویر تلویزیون مشکلی است که می تواند در برخی مواقع اتفاق بیفتد. این مشکل می تواند به دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری بروز پیدا کند. در ادامه به بررسی و شرح این دلایل می پردازیم. در صورتی که متوجه شدید علت این ایراد یک مشکل سخت افزاری است، برای بررسی و تعمیر دستگاه خود می توانید از خدمات سرویس تلویزیون در محل زودکمک بهره مند شوید.

تغییر خود به خود حالت تصویر تلویزیون

مشاوره آنلاین زودکمک تعویض کابل فلت تلویزیون به صورت تخصصی

علت عوض شدن خود به خود حالت تصویر تلویزیون

همانطور که پیش تر گفته شد، مشکل تغییر خود به خود حالت تصویر تلویزیون می تواند به دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری رخ دهد. در ادامه به شرح هر یک از این موارد می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

تغییر خود به خود حالت تصویر تلویزیون به علت مشکل نرم افزاری

تلویزیون های هوشمند امروزی از سیستم عامل های مختلفی استفاده می کنند. در برخی مواقع به علت باگ ها و مشکلات نرم افزاری که در سیستم عامل دستگاه به وجود می آید، با مشکل تغییر کردن خود به خود حالت تصویر تلویزیون مواجه می شویم. در این مواقع با بازنشانی کردن تلویزیون به تنظیمات کارخانه (Reset Factory) و راه اندازی مجدد دستگاه، باگ های  نرم افزاری برطرف و این ایراد رفع خواهد شد.

 آموزش نحوه ریست فکتوری تلویزیون 

تغییر کردن خود به خود حالت تصویر تلویزیون به علت مشکل سخت افزاری

اگر با ریست فکتوری دستگاه، مشکل تغییر خود به خود حالت تصویر تلویزیون برطرف نشد، این ایراد می تواند به علت مشکل سخت افزاری که مربوط به مین برد تلویزیون می شود، باشد. مین برد یکی از بردهای اصلی تلویزیون است که وظیفه پردازش اطلاعات و دستور به قسمت های مختلف تلویزیون جهت عملکرد درست دستگاه را بر عهده دارد.

معیوب شدن مین برد (Main Board) باعث بروز مشکلات متعددی در دستگاه می شود که یکی از آن ها هم عوض شدن خود به خود حالت تصویر تلویزیون است. در این صورت تلویزیون نیاز به بررسی و تعمیر یا تعویض مین برد دارد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران