امروزه استفاده از پیام رسان های مختلف بسیار رایج شده است. در حال حاضر ما بیشتر تعاملات خود را از طریق پیام رسانی در این برنامه ها انجام می دهیم. یکی از این برنامه های پیام رسان، اپلیکیشن پیام رسان ایتا است. همه پیام رسان ها برای حفظ امنیت کاربر تدابیر امنیتی برای خود اندیشیده اند. یکی از این تدابیر امنیتی در این برنامه ها قابلیت نمایش نشست های فعال به کاربر است. در این مقاله به بررسی نشست های فعال ایتا و نحوه حذف آن ها می پردازیم.

Active Sessions در ایتا

نشست های فعال چیست و چه کاربردی دارد؟

نشست های فعال یا Active Sessions در واقع به معنای دستگاه های مختلفی است که به حساب کاربری پیام رسان شما وارد شده اند و به آن دسترسی دارند. قابلیت امنیتی نشست های فعال امکان مدیریت و کنترل دستگاه هایی که به حساب کاربری شما متصل شده اند را می دهد. پیام رسان ایتا نیز از این قابلیت برخوردار است. با استفاده از قابلیت نشست های فعال ایتا، می توان حساب ها و دستگاه های مختلفی که به اکانت کاربری شما دسترسی دارند را مشاهده کرد. دسترسی دستگاه های دیگر به حساب شما می تواند برای امنیت حساب و اطلاعات شما مخاطره آمیز باشد. شما می توانید با وارد شدن به بخش نشست های فعال، کاربرها و دستگاه های دیگری را که نمی خواهید به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشند را حذف کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

 آموزش حذف حساب گوگل رو اینجا یاد بگیر.

نحوه حذف نشست های فعال ایتا

برای حذف نشست های فعال در ایتا مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به قسمت تنظیمات برنامه وارد شوید.

  • به بخش حریم خصوصی و امنیت ( Privacy and Security ) بروید.

  • گزینه مربوط به نشست های فعال یا Active Sessions را فعال کنید.

  • اکنون می توانید سابقه های ورود به اکانت ایتای خود را مشاهده کرده و هر نشستی را که بخواهید غیر فعال کنید.

✅ پیشنهاد زودکمک: روش بازیابی اکانت اینستاگرام 

حذف نشدن نشست های فعال ایتا

دلیل حذف نشدن نشست های فعال در ایتا این است که شما با دستگاهی دیگر و به تازگی وارد اکانت ایتای خود شده اید. این مشکل معمولا با یک پیغام ظاهر می شود و به دلیل مسائل امنیتی اجازه حذف نشست ها را به شما نمی دهد. در این مواقع لازم است که 24 ساعت منتظر بمانید و سپس برای غیرفعال کردن نشست های قبلی اقدام کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران