نحوه بازیابی اکانت (حساب کاربری) اینستاگرام

 

اطلاع از ترفندهای بازیابی اکانت اینستاگرام یکی از مواردی است که می تواند در بسیاری از موارد نجات دهنده کاربران این اپلیکیشن باشد. از دست دادن دسترسی به اکانت اینستاگرام یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند برای کاربران رخ دهد. حال اگر این اکانت از دست رفته اکانت کاری باشد مشکلات ایجاد شده در اثر این رخداد بسیاری وسیع تر و بزرگ تر خواهد بود. تکنیک های بازیابی اکانت اینستاگرام می تواند این کابوس کاربران را از بین برده و دسترسی آنها به اکانت خود را فراهم کند. بازگردانی پیج اینستاگرام روش های متفاوتی دارد که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد، بسته شدن حساب کاربری به دلیل عدم پیروی از قوانین اینستاگرام است، از همین رو برای جلوگیری از بسته شدن مجدد حساب خود،باید پس از اینکه بازیابی پیج اینستاگرام انجام شد، همواره از قوانین این شبکه اجتماعی پیروی کنید. این مساله باعث می شود در آینده نیز با مشکل بسته شدن حساب خود مواجه نشوید. در صورتی که قادر به انجام راهکارهای گفته شده نبودید می توانید به مرکز زودکمک مراجعه کرده و از تکنسین های حاضر در این مرکز بخواهید برای برگرداندن پیج اینستا به شما کمک کنند.

روش بازیابی اکانت اینستاگرام

بازیابی اکانت اینستاگرام که قبلا خودمان غیرفعال کرده ایم

یکی از ساده ترین روش های بازیابی اکانت اینستاگرام استفاده از نام کاربری است. البته باید توجه داشته باشید که این روش تنها زمانی کارآمد است که نام کاربری خود را به صورت کامل به یاد داشته باشید. در چنین مواردی برای بازیابی پیج اینستاگرام می توانید به شیوه زیر عمل کنید.

  • ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. در صورتی که به اپلیکیشن دسترسی ندارید می توانید با استفاده از لپ تاپ وارد نسخه تحت وب این برنامه شوید. بدین منظور تنها کافی است آدرس سایت اینستاگرام را در بخش جست و جوی مرورگر اینترنتی خود تایپ نمایید.

  • حال چند گزینه را روی صفحه مشاهده می کنید که راه های متفاوت وارد شدن به اکانتتان را برای شما نشان می دهد.

  • در بخش نام کاربری یا user نام کاربری خود و رمز عبور آن را وارد نمایید. در صورتی که اکانت را به صورت موقتی غیرفعال کرده باشید پس از حدود یک هفته بازگردانی پیج اینستاگرام به این روش برای شما امکان پذیر خواهد شد.

مشاوره آنلاین زودکمک

💡 ترفندهای برگرداندن عکس های پاک شده در اینستاگرام را در این مقاله ببینید.

برگرداندن پیج اینستا با استفاده از شماره تلفن

در صورتی که پیج شما غیرفعال شده باشد یکی دیگر از راهکارهایی که می تواند برای دستیابی به پیج به شما کمک کند بازگردانی پیج اینستاگرام با استفاده از شماره تلفن است. بازیابی اکانت اینستاگرام با استفاده از شماره تلفن نیز بسیار ساده بوده و برای انجام آن کافی است طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

  • مانند آنچه در بخش قبل گفته شد وارد اپلیکیشن یا نسخه تحت وب اینستاگرام شوید.

  • پس از آن روی گزینه get help signing in کلیک نمایید. در صورتی که از گوشی های آیفون استفاده می کنید در این بخش باید روی گزینه Forgot Password کلیک کنید.

  • حال چند روش متفاوت برای بازیابی پیج اینستاگرام در اختیار شما قرار داده می شود. یک مورد از یوزرنیم و ایمیل برای اینکار استفاده می کند، یک مورد از شماره تلفن و ارسال پیامک و در نهایت نیز گزینه آخر از اکانت فیسبوک برای بازیابی اکانت استفاده می کند.

  • در برخی مدل های گوشی نیز ممکن است در این بخش دو گزینه نمایش داده شود که باید گزینه phone را انتخاب نمایید.

  • گزینه send an SMS را انتخاب نمایید.

  • در صفحه بعدی باید شماره ای که با آن اکانت را ساخته اید وارد نمایید و گزینه send را بزنید.

  • حال صبر کنید تا پیامکی حاوی یک لینک دریافت نمایید.

  • روی لینک ارسال شده کلیک کنید تا این آدرس روی مرورگر باز شود.

  • در صفحه جدید باز شده می توانید یک رمز عبور جدید برای اکانت خود تعیین کرده و در نهایت گزینه confirm را بزنید. در این حالت مراحل بازیابی اکانت اینستاگرام به اتمام رسیده و دسترسی به حساب کاربری برای شما امکان پذیر خواهد بود.

روش های بازیابی رمز اینستاگرام را اینجا بیاموزید. 

بازیابی پیج اینستاگرام با استفاده از ایمیل

بازگرداندن اکانت اینستاگرام با استفاده از ایمیل نیز تا حدودی مراحلی مشابه آنچه در روش های پیشین گفته شد دارد. مراحل آن به اختصار به شرح زیر است:

  • برای بازیابی اکانت اینستاگرام باید وارد نرم افزار یا نسخه تحت وب اینستاگرام شوید.

  • در این روش نیز باید گزینه get help signing in را بزنید.

  • در صفحه بعد باید گزینه send an email را انتخاب نمایید.

  • در این مرحله باید ایمیلی که موقع ساخت اکانت استفاده کرده اید را وارد نمایید در غیر این صورت با استفاده از این روش موفق به برگرداندن پیج اینستا نخواهید شد.

  • در نهایت وارد ایمیل خود شده و ایمیلی که از اینستاگرام دریافت کرده اید را باز کنید.

  • روی لینک درون ایمیل کلیک کنید تا این لینک در مرورگر اینترنتی باز شود.

  • حال رمزعبور جدیدی برای خود تعیین کرده و با استفاده از آن وارد اکانت کاربری خود شوید.

بازگردانی پیج اینستا

برگرداندن پیج اینستا با استفاده از گوگل

برخی کاربران قبلا اکانت گوگل خود را با گوشی و اینستاگرام سینک کرده اند. در این صورت می توان با استفاده از اکانت گوگل خود به بازیابی اکانت اینستاگرام بپردازند. البته این روش عموما در گوشی های اندرویدی جواب می دهد و بیشتر کاربران گوشی های آیفون قادر به استفاده از این روش برای بازگردانی پیج اینستا نخواهند بود. در ادامه نحوه بازیابی پیج اینستاگرام به این روش را کامل توضیح داده ایم:

  • ابتدا مرورگر اینترنتی روی گوشی را باز کرده و وارد گوگل شوید.

  • پس از آن در قسمت بالا و سمت چپ صفحه روی اکانت خود کلیک کنید تا باز شود.

  • گزینه manage your Google account را انتخاب کنید.

  • حال روی گزینه security ضربه بزنید.

  • به قسمت password manager بروید. در این بخش می توانید تمامی رمزهای عبوری که در حساب گوگل خود ذخیره کرده اید را مشاهده کنید.

  • کلمه Instagram را در قسمت سرچ تایپ کنید و گزینه جست و جو یا همان سرچ را انتخاب نمایید.

  • حال روی آیکونی که به شکل چشم است کلیک کنید تا رمزعبور حساب کاربری اینستاگرام برای شما نمایش داده شود.

  • پس از آن وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و پس از وارد کردن اکانت خود، رمزعبور را نیز وارد کرده و به راحتی وارد اکانت خود شوید.

بازیابی اکانت اینستا

✅ همچنین بخوانید: رفع مشکل ورود به اینستاگرام 

برگرداندن پیج اینستا بدون داشتن ایمیل و شماره

گاهی اوقات ممکن است دسترسی شما به حساب اینستا بسته شده باشد و شما نیز شماره تلفن یا ایمیلی که در هنگام ساخت اکانت استفاده کرده اید را به خاطر نداشته یا دیگر به آنها دسترسی نداشته باشید. در چنین شرایطی برای بازیابی اکانت اینستاگرام می توانید از نام کاربری استفاده کنید. اگر نام کاربری خود را نیز به خاطر ندارید برای بازگردانی پیج اینستاگرام می توانید به بخش Help Center یا customer service مراجعه کرده و با ایمیل زدن به این بخش شرایط خود را توضیح داده و درخواست دسترسی به اکانت را اعلام کنید. البته این روش همیشه جوابگو نخواهد بود مخصوصا در صورتی که عکسی از خود شما در پیج وجود نداشته باشد.

برگرداندن پیج اینستا که به دلیل کپی رایت غیرفعال شده

همانطور که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم یکی از دلایلی که ممکن است منجر به غیرفعال شدن اکانت کاربری اینستاگرام شود نقض قوانین آن است. یکی از این قوانین نیز کپی رایت است. در صورتی که اکانت شما به دلیل نقض مکرر قانون کپی رایت غیرفعال شده شیوه بازیابی اکانت اینستاگرام کمی متفاوت از آنچه تاکنون گفته شده خواهد بود. در این شرایط کاربران باید یک فرم مخصوص را تکمیل کرده و پس از آن طبق دستورالعمل‌هایی که در ادامه به آنها داده می شود عمل کنند. توجه کنید که تمامی دستورالعمل های داده شده باید به دقت اجرا شوند تا درخواست تجدید نظر جهت بازگردانی پیج اینستاگرام کامل انجام شود.

بازیابی حساب اینستا

بازیابی پیج اینستاگرام حذف شده

در برخی موارد ممکن است پیج اینستاگرام فرد توسط خود شخص یا فردی که اطلاعات ورود به سیستم وی را دارد حذف شده باشد. در موارد این چنینی معمولا بازیابی اکانت اینستاگرام امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل همواره توصیه می شود که در حفظ امنیت اکانت خود و رمز عبور آن به شدت دقت داشته باشید.  

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران