علت قطع و وصل شدن شارژ گوشی چیست؟


پاسخ ها

وقتی گوشی شارژ نمی شود، باید علت را در باتری، شارژر، کابل شارژ، درگاه شارژ و حتی تنظیمات موبایل جستجو کرد. ممکن است باتری آسیب دیده باشد یا به درستی در جایگاهش قرار نگرفته باشد. خرابی سوکت ها و اتصالات باتری هم میتوانند علت شارژ نشدن گوشی باشند. ایرادات نرم افزاری همچون ویروسی شدن، قدیمی بودن سیستم عامل و حتی گاهی پر بودن حافظه هم دلایل دیگر شارژ نشدن گوشی هستند. از خرابی برد، سوکت شارژ، مدار شارژ، آی سی شارژ و پارگی کابل شارژ یا خرابی آداپتور هم نباید غافل شد. البته همچنان نشانگر اصلی به سمت باتری است.

علت شارژ نشدن گوشی

مهم‌ترین دلایل قطع و وصل شارژ گوشی عبارتند از :

  • خراب شدن آی سی شارژر موبایل
  • خراب شدن سوکت شارژر گوشی
  • خراب شدن باطری موبایل
  • عدم کیفیت کابل شارژ
  • خراب شدن آداپتور
  • و غیره

مشاوره آنلاین زودکمک

معیوب بودن سوکت شارژر

سوکت گوشی تحت تاثیر عواملی مانند نفوذ رطوبت، گرد و غبار و... آسیب می ‌بیند. در چنین شرایطی فرآیند شارژ با اختلال مواجه می شود. به همین دلیل بهتر است هر چند وقت یک بار این بخش حساس و ظریف را با استفاده از خلال دندان تمیز کنید. البته ممکن است قطع و وصل شارژر به خاطر خرابی سوکت باشد. گاهی اوقات شدت صدمات به قدری زیادی است که حتی سوکت شل می ‌شود. در صورت بروز چنین مشکل لازم است برای تعمیر موبایل خود از یک فرد متخصص درخواست کمک کنید.

ایراد در شارژر

شارژر گوشی از دو بخش آداپتور و کابل تشکیل شده است. چنانچه هر کدام از این دو قسمت صدمه ببینند، عملیات شارژ به درستی انجام نخواهد شد. قطع و وصل شدن شارژ گوشی همچنین ممکن است به اورجینال نبودن شارژر ربط داشته باشد. برای این که مطمئن شوید ایراد از ناحیه آداپتور یا کابل آن است، می‌ توانید از یک شارژر جدید استفاده کنید. اگر پروسه شارژ بدون هیچ مشکلی انجام شد، نشان می‌ دهد که آداپتور یا کابل خراب شده‌ اند.

آسیب دیدن آی سی شارژر

آی سی یکی از اجزای مدار گوشی است که وظیفه تامین و توزیع ولتاژ را بر عهده دارد. اگر این قطعه آسیب دیده باشد، تغذیه موبایل به درستی انجام نمی‌ گیرد؛ بنابراین شاهد قطع شدن شارژر خواهید بود.  در صورتی که تعمیر آی سی به درستی انجام نشود، ممکن است گوشی به طور کامل از کار بیفتد. لذا در چنین شرایطی حتماً برای تعمیر تلفن هوشمند خود از یک فرد زبده و دوره دیده کمک بگیرید.

خرابی باتری

دلیل دیگری که باعث قطع و وصل شدن شارژ گوشی می ‌شود، آسیب دیدن باتری است. از جمله علائمی که بیانگر خرابی باتری هستند، می‌ توان به متورم شدن آن اشاره کرد. در این گونه موارد با تعویض باتری مشکل قطع شدن شارژر را برطرف می شود‌.

رفع مشکل قطع شدن سیم شارژر

چنانچه سیم شارژر دچار آسیب دیدگی جدی مانند پارگی یا شکستگی عمیق شده باشد، نیاز به تعویض دارد. زیرا استفاده از کابل ‌های خراب صدمات جبران ناپذیری را به تلفن هوشمند شما وارد می سازند. با توجه به این مطلب می ‌توان گفت ترمیم مشکل قطع شدن سیم شارژر تنها در مواقعی امکان ‌پذیر است که صدمات جزئی باشند.

در چنین شرایطی متخصصین زود کمک می ‌کوشند با اقداماتی نظیر تعمیر برد شارژر مشکلات آن را برطرف کنند. برای تعمیر برد شارژر اجزا و قطعات کوچک مدار به دقت مورد بررسی قرار می ‌گیرند. پس از طی کردن مراحل عیب یابی، مدارهای خراب و قطعات معیوب تعویض می ‌شوند.

اقدام دیگری که برای رفع مشکل قطع و وصل شدن شارژ گوشی انجام می گیرد، پاک کردن پورت USB است. زیرا به مرور زمان گرد و خاک و آلودگی‌ هایی در درگاه USB جمع می‌ شوند که از شارژ شدن موبایل جلوگیری می‌ کنند. همچنین در صورتی که پورت USB خمیده شده باشد، ترمیم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چرا گوشی شارژ نمی شود؟

در صورتی که احتمال می دهید قطع و وصل شدن شارژ گوشی شما مربوط به مشکلات نرم افزاری است، ریستارت کردن یکی از راه حل هایی است که منجر به رفع مشکلات شارژ سریع موبایل یا قطع و وصل شدن شارژ گوشی می‌شود. در غیر اینصورت کاربر گرامی، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره های سایت تماس گرفته و یا درخواست تعمیر موبایل خود را به صورت آنلاین در سایت ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند. 

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست
 

زود کمک

1400-12-21 17:06:07

پاسخ خود را بنویسید