در صورت ضربه خوردن لپ تاپ چکار باید کرد؟


پاسخ ها

ضربه خوردن لپ تاپ و یا زمین خوردن آن ممکن است چند خط و یا شکستگی کوچک در بدنه لپ تاپ ایجاد کند و مشکلاتی برای مادربرد، صفحه نمایش، هارد، قاب و کیبورد و مشکلاتی نیز در برخی قطعات داخلی ایجاد شود. در صورت زمین خوردن لپ تاپ اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که لپ تاپ را به یک مرکز تعمیراتی معتبر ببرید تا توسط تکنسین اقدامات لازم جهت بررسی تمامی قطعات لپ تاپ انجام شود.

با توجه به موارد ذکر شده، لپ تاپ به نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی نیار پیدا خواهد کرد.  جهت دریافت اطلاع از خدمات حضوری و غیر حضوری با شماره 1662 تماس بگیرید و درخواست تعمیر لپ تاپ خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

ضربه خوردن لپ تاپ

آسیب‌های ناشی از ضربه خوردن لپ ‌تاپ

ضربه خوردن لپ‌ تاپ می‌تواند منجر به مشکلات جدی در عملکرد و سلامت دستگاه شود. قبل از بررسی مشکلات ناشی از ضربه، مهم است که بدانید این موارد چه احتمالاتی را در پی دارند. در ادامه هر یک از آن ها را بررسی می نماییم.

قطعات سخت ‌افزاری درونی

ضربه می‌تواند قطعات داخلی مانند هارد دیسک، پردازنده، حافظه RAM و دیگر قطعات را تحت تاثیر قرار دهد.

مشاوره آنلاین زودکمکبیشتر بخوانید: قابلیت Secure Boot چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

صفحه نمایش

 صفحه نمایش لپ ‌تاپ در معرض خطر قرار دارد و ضربه می‌تواند باعث شکستن آن شود یا باعث تغییرات در نمایش تصاویر شود.

قاب و بدنه

 قاب و بدنه لپ ‌تاپ ممکن است پس از ضربه شکسته یا ترک خورده و در نتیجه، باعث ورود آلودگی به داخل دستگاه شود یا قطعات داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

اتصالات داخلی

 ضربه می‌تواند باعث لرزش و جابجایی اتصالات داخلی لپ ‌تاپ شود که منجر به قطعی در عملکرد قطعات می‌شود.

باتری و شارژر

ضربه می‌تواند باتری را آسیب بزند و در نتیجه، کاهش عمر مفید آن را به همراه داشته باشد. همچنین، شارژر ممکن است نقصان ببیند و به عملکرد صحیح خود دست پیدا نکند.از این رو، هر ضربه‌ای که لپ‌ تاپ شما دریافت کند، باید با جدیت و دقت بررسی شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

باتری و شارژر لپ تاپ ضربه خورده

   علت روشن نشدن لپ تاپ چیست؟ ، دوست من خوندن این مطلب کاربردی رو از دست ندهمشاوره آنلاین تعمیرات لپ تاپ زودکمک

تعمیر لپ تاپ ضربه خورده

یکی از ویژگی های مثبت لپ تاپ ها قابل حمل بودن آن ها است. اما این ویژگی مثبت این دستگاه ها را بیشتر در معرض آسیب و ضربه خوردگی قرار می دهد. پس از ضربه خوردن لپ تاپ، باید توجه داشت که علاوه بر بررسی‌های ظاهری دستگاه یعنی بررسی قاب، کیبورد، صفحه نمایش و میزان شکستگی پیش آمده در آنها، اشکالات احتمالی پیش آمده در سایر قطعات داخلی لپ تاپ را نیز مدنظر قرار داد.

با ضربه خوردن لپ تاپ علاوه بر آسیب های ظاهری که می توان آن ها را دید، احتمالا قطعات داخلی هم آسیب می بینند. این قطعات داخلی می تواند شامل فن لپ تاپ، باتری، هارد، مادربرد و... باشد. پس بعد از ضربه خوردن لپ تاپ علاوه بر بررسی های ظاهری و بدنه دستگاه، لازم است که قطعات داخلی هم مورد تست و بررسی قرار بگیرند.

اگر لپ تاپ شما هم دچار ضربه خوردگی شده است، می توانید بررسی، تست و تعمیر آن را به کارشناسان مجرب تعمیر لپ تاپ زودکمک بسپارید. در مجموعه زودکمک، تمامی بررسی های لازم برای تست سلامت لپ تاپ ضربه خورده انجام می شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

 

زود کمک

1400-11-30 15:19:48

پاسخ خود را بنویسید