علت ارور LE در ماشین لباسشویی چیست؟


پاسخ ها

مدل‌ های جدید لباسشویی به یک نمایشگر LCD مجهز شده ‌اند. در صورت بروز مشکلات فنی، این پنل پیشرفته با نمایش پیغام های خطا کاربر را از موضوع مطلع می سازد. یکی از رایج‌ ترین کدهای خطا LE است که به دلایل مختلفی مانند حجم زیاد البسه، خرابی قطعات سخت ‌افزاری و... رخ می‌ دهد.

مشاوره آنلاین

علت بروز این ارور عدم ارتباط سیستم روتور و برد ماشین لباسشویی است که به طور معمول در ماشین لباسشویی‌های گیربکسی یا همان Direct Drive اتفاق می‌افتد. از دیگر دلایل بروز ارور LE در ماشین لباسشویی می‌توان به :

1-  قطع بودن ارتباط بین نمایشگر و موتور

2- استفاده مداوم از ماشین لباسشویی

3- خرابی تاخوی موتور یا سیستم روتور

4-  استفاده بیش از حد از ظرفیت دستگاه

5- استفاده بیش از حد از مواد شوینده

6- داغ شدن بیش از حد موتور

علت ارور LE در ماشین لباسشویی

راه های برطرف کردن ارور LE لباسشویی

چنانچه با ارور LE در ماشین لباسشویی خود مواجه شده‌ اید، می ‌توانید برای برطرف کردن آن یکی از راه ‌های زیر را امتحان کنید:

تنظیم مقدار بار

قبل از هر اقدامی باید مطمئن شوید که بار لباسشویی متعادل بوده و دیگ آن بیش از حد پر نشده است. بسیاری اوقات با خارج کردن چند تکه از لباس ‌ها پیغام خطای LE از بین می‌‌ رود و چرخه شستشو تکمیل می شود. همچنین بررسی کنید که البسه در یک سمت دیگ جمع نشده باشند. بهتر است لباس‌ های سنگین و سبک را به طور مساوی در دو طرف دیگ قرار دهید. در این حالت دستگاه می تواند هنگام چرخش تعادل خود را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر تایمر لباسشویی

ریست کردن لباسشویی

ریست کردن نیز یکی از راه کارهای مفیدی است که به رفع ارور LE کمک می ‌کند. برای ریست کردن باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- دکمه پاور لباسشویی را فشار دهید تا نمایشگر آن به حالت خاموش درآید.

2- سپس برق دستگاه را به طور کامل قطع کنید.

3- دکمه Start را حدود 5 ثانیه فشرده و در همین حالت نگه دارید.

4- مجدداً دستگاه را به برق بزنید و بررسی کنید که آیا ارور LE در ماشین لباسشویی برطرف شده یا نه.

نکته: فرآیند ریست کردن در مدل‌ های مختلف لباسشویی متفاوت می باشد. به همین دلیل بهتر است از دفترچه راهنمای ماشین کمک بگیرید. همچنین می ‌توانید دستورالعمل ‌های مربوط به ریست مدل لباسشویی خود را در اینترنت بیابید و مطابق آن عمل کنید.

استراحت دادن به لباسشویی برای خنک شدنِ موتور آن

یکی از مهم ترین عواملی که باعث نمایش پیغام خطای LE می‌ شود، افزایش دمای موتور لباسشویی است. از این رو توصیه می شود به دستگاه استراحت دهید تا موتور آن خنک گردد. بی توجهی به این مسئله باعث سوختن موتور شده و صدمات بسیاری را به سایر قطعات ماشین وارد می‌ سازد. پس از این که دستگاه مدتی استراحت می ‌کند، ارور LE از بین می ‌رود و برنامه شستشو به طور طبیعی اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: علائم نیمسوز شدن موتور لباسشویی

تعیین یک برنامه خاص برای روشن کردن لباسشویی

ممکن است برنامه خاصی برای راه اندازی دستگاه نداشته باشید، برای مثال در طول یک روز چندین مرتبه آن را روشن کنید. در این حالت فشار زیادی به بخش ‌های مختلف وارد شده و شاهد ارور LE در ماشین لباسشویی خواهید بود. حتی ممکن است فشارهای وارده به قطعاتی مثل برد الکترونیکی و موتور باعث خرابی این بخش ها شود.

به همین دلیل یکی از راه‌ هایی که کمک می‌ کند تا جلوی ارور LE را بگیرید، راه ‌اندازی ماشین با یک برنامه معین است. مثلا می‌ توانید به جای شستشوی متمرکز لباس ‌ها در یک روز، آن ها را در طول هفته و طی چند مرحله بشویید. علاوه بر آن کارشناسان نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی توصیه می ‌کنند در ساعات اوج مصرف برق وسیله را روشن نکنید. همچنین پس از هر بار روشن شدن حدود دو ساعت به لباسشویی خود استراحت دهید.

استفاده از حجم مناسب مواد شوینده

همواره باید مقدار مناسبی پودر یا مایع شوینده درون جا پودری بریزید. اگر در مصرف مواد شوینده زیاده روی کنید، مقادیر بالایی کف تولید می ‌شود. کف بیش از حد سبب می گردد چرخه شستشو متوقف شده و نهایتا ارور LE در ماشین لباسشویی ظاهر شود. در صورتی که مشاهده کردید مقدار زیادی کف درون دستگاه جمع شده، برای رفع کد خطا مراحل زیر را انجام دهید:

1) لباسشویی را خاموش کنید و اجازه دهید که حدود 45 دقیقه در همین حالت بماند. پس از سپری شدن این مدت زمان کف‌ ها به حالت مایع در می ‌آیند.

2) مجدداً دستگاه را روشن کنید. اکنون خواهید دید که خبری از پیغام خطایLE  نیست.

3) برنامه آبکشی ماشین را فعال نمایید. این برنامه در اکثر مدل ‌ها تحت عنوان Rinse نامیده می ‌شود.

4) منتظر بمانید تا چرخه آبکشی به اتمام برسد؛ سپس لباس‌ ها را خارج کنید.

خطای LE در لباسشویی

تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ درب

لباسشویی‌ های نسل جدید مجهز به قطعه‌ ای به نام میکروسوئیچ هستند که وظیفه آن بررسی بسته بودن درب است. به این صورت که اگر درب دستگاه به طور کامل بسته نشده باشد، سنسور از راه‌ اندازی ماشین و حرکت موتور جلوگیری می ‌کند. در این حالت به احتمال زیاد با ارور LE در ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد.

البته ممکن است میکروسوئیچ درب با گذشت زمان مستهلک شده باشد که در این حالت نیز چرخه شستشو آغاز نمی‌ شود. بنابراین باید برای رفع مشکل از یک تکنسین درخواست کنید که سنسور را تعویض یا تعمیر کند. برای تعمیر در ماشین لباسشویی با شماره 1662 با کارشناسان ما در مرکز زودکمک در ارتباط باشید.

برطرف کردن قطعی ارتباط بین موتور و نمایشگر

گاهی ارورLE  به خاطر بروز اتصالات کوتاه بین موتور و نمایشگر دستگاه رخ می ‌دهد. در این حالت لازم است برای رفع ایراد مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • لباسشویی را خاموش نمایید، سپس دو شاخه آن را از برق بکشید.
  • حالا باید دکمه start/stop را فشرده و حدود ۵ ثانیه در همین حالت نگه دارید.
  • مجدداً دو شاخه را به پریز برق بزنید و ماشین را روشن کنید.

ترمیم سیم‌ پیچ لباسشویی

اگر سیم پیچ لباسشویی سوخته یا فرسوده باشد، اجازه ‌راه اندازی دستگاه و آغاز چرخه شستشو را نمی ‌دهد. در چنین شرایطی کد خطای LE را روی صفحه نمایش ماشین خواهید دید. در صورت بروز این مشکل باید تعمیر یا تعویض سیم پیچ را بر عهده افراد متخصص و زبده بگذارید.

تعمیر سنسور تشخیص دور موتور

سنسور تشخیص دور که بخشی از سیستم خودکار دستگاه محسوب می‌‌ شود، بر عملکرد موتور نظارت دارد. بنابراین در صورت خرابی آن ظاهر شدن ارور LE در ماشین لباسشویی دور از انتظار نیست. معمولا سنسور تشخیص دور موتور در اثر استفاده نادرست، استهلاک یا نوسانات جریان برق صدمه می‌ بیند. در این چنین شرایطی برای رهایی از شر کد خطای LE از یک تعمیرکار بخواهید دستگاه را بررسی و عیوب آن را برطرف کند‌.

دلیل ارور LE در لباسشویی

کاربر گرامی، ماشین لباسشویی شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

 

 

زود کمک

1401-03-02 12:01:21

پاسخ خود را بنویسید