تعمیر درب یخچال یکی از سرویس هایی است که احتمالا کمتر با آن آشنا هستید. شاید شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی باشید که فکر می کنند خرابی یخچال تنها ناشی از موتور، فن، صفحه مانیتور و مواردی از این دست است. اما شاید بهتر باشد که بدانید گاهی اوقات برخی ایرادات یخچال ناشی از خراب بودن درب آن بوده و با تعمیر درب یخچال عملکرد دستگاه نیز به حالت طبیعی بازمی گردد. به عنوان مثال در صورتی که قسمت گاز خنک کننده و موتور یخچال ایرادی نداشته باشند اما دمای فضای داخلی یخچال به اندازه کافی خنک نباشد باید درب یخچال را بررسی کنید و ببینید که آیا منفذی وجود دارد که هوای سرد از آن خارج شود یا خیر. در صورت پیدا کردن منفذ می توانید با کمک گرفتن از تکنسین های مرکز زودکمک جهت تعمیر خرابی درب یخچال، ایراد عملکردی یخچال را برطرف کرده و به راحتی از آن استفاده کنید. پس از ثبت درخواست تعمیر یخچال تکنسین های این مرکز در کوتاه ترین زمان ممکن به محل شما اعزام شده و اقدام به رفع ایراد از دستگاه می کنند. در مواردی که امکان تعمیر درب دستگاه وجود نداشته باشد ممکن است تکنسین پیشنهاد تعویض درب یخچال را بدهد.

 

ثبت سفارش آنلاین تعمیردرب یخچال

برای تعمیر درب یخچال به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر و یا تعویض درب یخچال را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، درب یخچال خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات یخچال، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

ثبت درخواست تعمیرو تعویض درب یخچال

تعمیر و تعویض درب یخچال در محل

تعمیر درب یخچال در صورتی افتادگی آن

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای درب یخچال رخ دهد افتادگی آن است. افتادگی درب یخچال به دلایل متفاوتی ممکن است رخ دهد. به عنوان مثال در صورتی که طبقات درب یخچال بیش از حد سنگین باشند وزن درب از میزان قابل تحمل لولاها بیشتر شده و درب دچار افتادگی می شود. در چنین مواردی باید از تکنسین های حرفه ای جهت تعمیر درب یخچال کمک خواست. البته گاهی اوقات نیز ممکن است درب بیش از حد سنگین نباشد اما به دلیل بی کیفیت بودن جنس واشر درب، این بخش دچار شکستگی شده و در نتیجه درب یخچال دچار افتادگی شود. در اینگونه موارد برای تعمیر خرابی درب یخچال لازم است تکنسین های متخصص درب را جدا کرده و واشر آن را تعویض نمایند.

تعمیرات درب یخچال در اثر افتادگی

تعمیر خرابی درب یخچال در صورت پوسیدگی آن

یکی از مشکلات دیگری که ممکن است برای یخچال به وجود بیاید پوسیدگی درب آن است. در این شرایط درب دچار خوردگی شده و جلوه بدی پیدا می کند. تعمیر درب یخچال در چنین مواردی نیاز به انجام فرآیندهای پیجیده ای دارد که ممکن است تا حدودی نیز زمان بر باشند. البته با توجه به قیمت روزافزون یخچال ها، در صورتی که سایر اجزای یخچال سالم باشند بهتر است که کمی هزینه کرده و با تعمیر خرابی درب یخچال، ظاهر یخچال خود را نو کنید. بدین منظور ابتدا باید تکنسین درب یخچال را بررسی کند و ببیند که آیا امکان رفع پوسیدگی درب وجود دارد یا باید اقدام به تعویض درب یخچال نمود. رفع پوسیدگی درب باید در کارگاه های مخصوص انجام شود. در بسیاری از موارد ابتدا قسمت های زنگ زده یا پوسیده درب برش داده می شود و در ادامه محل خوردگی با پروتزهای ضدآب جایگزین می شود. در نهایت مرحله نقاشی انجام می شود و درب رنگ شده درون دستگاه مخصوص قرار می گیرد تا رنگ روی درب فیکس شود. در مراحل تعمیر پوسیدگی درب یخچال صدا و دیگر آلودگی های محیطی ایجاد می شود از همین رو این فرآیند باید صرفا در محیط کارگاه انجام پذیرد.

تعمیر خرابی درب یخچال در صورت فرورفتگی

در زمانی که درب یخچال دچار گودی یا فرورفتگی شده می توان دو راهکار تعمیراتی را انجام داد که تصمیم گیری آن بر عهده تخصص تکنسین فنی است. گاهی اوقات ممکن است فرورفتگی ایجاد شده روی درب یخچال جزئی باشد و تکنسین تشخیص دهد که امکان تعمیر درب یخچال وجود دارد. اما در مواردی که گودی ایجاد شده زیاد باشد ممکن است امکان تعمیر خرابی درب یخچال وجود نداشته باشد و تکنسین پیشنهاد تعویض درب یخچال را مطرح کند. البته با توجه به این که درب یخچال های متفاوت از جنس های مختلفی هستند نمی توان یک سناریوی تعمیر یکسان برای تمامی موارد مطرح کرد و برای تصمیم گیری بهتر لازم است تکنسین در محل حضور یافته و فرورفتگی ایجاد شده روی درب و همچنین جنس درب را بررسی کرده و در نهایت بهترین شیوه را به کاربر پیشنهاد دهد.

تعمیر لولای خراب شده درب یخچال

یکی از خدماتی که در بخش تعمیر درب یخچال در مرکز زودکمک ارائه می شود تعمیر لولای خراب شده درب است. درب  یخچال به دلایل مختلفی نظیر استفاده مداوم، بی کیفیت بودن جنس مواد اولیه، وارد شدن فشار خارجی و مواردی از این قبیل ممکن است دچار خرابی شود. خراب شدن لولای درب یخچال باعث می شود که درب یخچال به شکل صحیح بسته نشود و در نتیجه هوای سرد درون محفظه از آن خارج شود. زمانی که هوای سرد درون محفظه یخچال از آن خارج شود دمای هوای داخل به مرور بالا می رود. در ادامه برای جبران این مشکل موتور و کمپرسور با شدت بیشتری شروع به کار می کنند تا دمای هوای درون یخچال را پایین بیاورند. از این روند می توان متوجه شد که در صورت عدم تعمیر خرابی درب یخچال در چنین مواردی ممکن است موتور یا کمپرسور نیز در اثر فشار و فعالیت زیاد دچار ایراد شده و هزینه های بیشتری را بابت تعمیرات به کاربر تحمیل کنند. البته در تمامی موارد لزوما لولا خراب نشده و گاهی اوقات صرفا با وارد کردن کمی فشار به لولا مشکل تراز نبودن درب برطرف می شود. اما در صورت خرابی لولا باید تکنسین آن را تعمیر کند.

بیشتر بخوانیم :  فیلم آموزشی تعویض لولای درب یخچال

تعویض درب یخچال

تعمیر خرابی لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال اگرچه بخش بسیار ساده ای به نظر می رسد، اما وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارد به گونه ای که خراب شدن آن می تواند خسارت های زیادی را به دستگاه وارد کند. این قسمت مهم و کاربردی در واقع از ورود هوای گرم منزل به درون محفظه یخچال و خارج شدن هوای سرد جلوگیری می کند. همانطور که می دانید کل عملکرد یخچال بر اساس ایجاد هوای سرد درون محفظه است و از همین رو می توان متوجه شد که خراب شدن لاستیک دور درب چه اثرات مخربی می تواند داشته باشد. لاستیک دور درب به مرور زمان و در اثر کهنگی ممکن است خاصیت چسبندگی خود را از دست دهد یا حتی دچار پارگی شود. در این صورت لازم است هرچه سریع تر نسبت به تعمیر درب یخچال و تعویض واشر درب یخچال اقدام نمایید. پیش از تماس با تکنسین تعمیرات ابتدا بهتر است خودتان لاستیک را بررسی کنید و در صورتی که آلودگی روی آن است با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید. گاهی اوقات همین آلودگی ها منجر به از بین رفتن چسبندگی لاستیک می شوند.(فیلم آموزشی تمیز کردن لاستیک درب یخچال) در صورتی که متوجه ایراد ظاهری در لاستیک شدید با متخصصین مرکز زودکمک جهت تعمیر خرابی درب یخچال خود تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران