امروزه با افزایش درخواست کاربران برای اینترنت های پرسرعت، اپراتورهای ارائه دهنده سرویس اینترنت، سرویس ها و بسته های گوناگونی را برای استفاده از اینترنت گوشی در اختیار کاربران خود قرار می دهند. این سرویس ها از کیفیت و سرعت بالایی برخوردار هستند و با پوشش مخابراتی که اپراتورها ایجاد کرده اند تقریبا در اکثر مناطق میتوان به وسیله گوشی موبایل و سیم کارت به راحتی به اینترنت متصل شد. همین امر موجب شده است که افراد بسیاری به استفاده از بسته های اینترنت همراه روی بیاورند. اما با توجه به سرعت بالای این سرویس ها گاهی ممکن است که کاربران دچار افت سرعت شده و نتوانند به درستی از اینترنت گوشی خود استفاده کنند. اما دلیل این کاهش سرعت چیست؟ و آیا راهکاری برای افزایش سرعت اینترنت گوشی وجود دارد؟

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

دلایل کاهش سرعت اینترنت گوشی

دلایل متنوعی را می توان برای کاهش سرعت اینترنت گوشی عنوان کرد، به طور مثال آنتن دهی ضعیف و عدم دریافت سیگنال یکی از شایعترین دلایل افت سرعت اینترنت همراه می باشد، این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما در مکان های سربسته مانند مترو و یا آسانسور هستید و گوشی شما قادر به دریافت سیگنال نیست ، همین امر موجب افت شدید سرعت اینترنت می شود.

همانطور که میدانید شرکت های ارائه دهنده اینترنت مانند ایرانسل و همراه اول برای توزیع اینترنت در مناطق مختلف از دکل های مخابراتی استفاده می کنند و این دکل ها تا مسافت مشخصی می توانند سیگنال ها را ارسال کنند، به همین خاطر گاهی مواقع دور بودن از دکل های مخابراتی و خارج بودن از منطقه تحت پوشش آنها می تواند دلیل کاهش سرعت اینترنت باشد.

یکی دیگر از دلایل افت سرعت اینترنت می تواند مربوط به تنظیمات نادرست گوشی موبایل و یا نصب برنامه های نامناسب باشد، در ادامه چند راهکار به شما ارائه می دهیم که می تواند به افزایش سرعت اینترنت گوشی کمک کند.

 

افزایش سرعت اینترنت گوشی

 


راهکارهای افزایش سرعت اینترنت گوشی

پس از آنکه از اتصال و آنتن دهی مناسب اینترنت مطمئن شدید حال باید به سراغ چک کردن تنظیمات و برنامه های گوشی بروید، در ابتدا بررسی کنید که تنظیمات شبکه بر روی 4G قرار گرفته باشد. برای انجام این کار کافیست به قسمت تنظیمات گوشی رفته و در بخش connection وارد گزینه  mobile network شوید ، در این قسمت گزینه network mode قرار دارد که با ورود به این قسمت می توانید تنظیمات شبکه را انجام دهید، اگر تنظیمات شبکه روی 3G قرار دارد آن را به 4G یا LTE تغییر دهید. انجام دادن این تنظیمات به افزایش سرعت اینترنت گوشی کمک شایانی می کند.

 

 

قطع کردن اتصال وی پی ان

اگر از برنامه های تغییر آی پی یا همان وی پی ان استفاده می کنید بهتر است اتصال آن را قطع نموده و یک بار دیگر سرعت اینترنت خود را چک کنید . برنامه های فیلتر شکن به دلیل متصل شدن به سرور های خارج از کشور و تغییر دادن آی پی دارای پینگ بالایی هستند ، هرچه پینگ اینترنت بالاتر باشد از سرعت وب گردی شما کاسته می شود، پس در هنگام استفاده از اینترنت دقت داشته باشید که اتصال وی پی ان شما قطع باشد. اگر دلیل کاهش سرعت اینترنت شما به خاطر برنامه ی فیلتر شکن باشد قطع کردن اتصال آن به افزایش سرعت اینترنت گوشی کمک خواهد کرد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حذف برنامه های اضافی برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

برخی اوقات نصب بیش از حد ویجت ها و اپلیکیشن ها بر روی گوشی می تواند منجر به کاهش سرعت اینترنت شود. برنامه هایی که بر روی گوشی موبایل نصب می شود برای به روز رسانی اطلاعات و ارسال نوتیفیکیشن برای شما نیاز به استفاده از اینترنت دارند، بعضی مواقع ممکن است بدون آنکه شما متوجه شوید این برنامه ها شروع به استفاده از اینترنت گوشی کرده و سرعت اینترنت گوشی را کاهش دهند. پس بهتر است برنامه های اضافی که از آنها استفاده ای ندارید را از روی گوشی خود حذف نمایید. برای حذف کردن برنامه ها کافیست انگشت خود را روی آیکون برنامه نگه دارید تا گزینه uninstall یا remove ظاهر شود و سپس برای حذف کردن برنامه اقدام فرمایید. با حذف کردن برنامه های اضافی و قطع دسترسی آنها به اینترنت شاهد افزایش سرعت گوشی خواهید بود.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

استفاده از بلاکر تبلیغات

احتمالاً متوجه این موضوع شده اید که بعد از ورود به یک وبسایت تبلیغات زیادی در گوشه های تصویر برای شما نمایان می شود، این تبلیغات غیر از اینکه تمرکز شما برای مطالعه مطلب را می گیرند باعث استفاده از منابع اینترنت شما شده و سرعت اینترنت را هنگام وبگردی کاهش می دهند. طرز کار برنامه های بلاکر تبلیغات به این صورت است که با مسدود کردن تبلیغات وبسایت ها به افزایش سرعت اینترنت گوشی شما کمک می کنند. برای نصب برنامه های بلاکر کافیست به فروشگاه google play که به طور پیش فرض روی گوشی های اندروید نصب شده مراجعه کرده و عبارت Ad block را سرچ نمایید، لیستی از تمام برنامه های بلاکر تبلیغات برای شما به نمایش گذاشته می شود که با نصب هر یک از آنها می توانید از نمایش تبلیغات در سایت ها جلوگیری نمایید .

اگر از گوشی های آیفون استفاده می کنید این کار را از طریق فروشگاه AppStore انجام دهید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

استفاده از برنامه های کمکی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی

به غیر از برنامه های بلاکر، برنامه هایی وجود دارد که با تقویت کردن سیگنال اینترنت به افزایش سرعت اینترنت گوشی کمک می کند. روش کار این برنامه ها به این صورت است که با غیر فعال کردن برنامه های پس زمینه که از منابع اینترنت استفاده می کنند باعث بالا بردن سرعت اینترنت گوشی می شوند و همچنین با استفاده از اسکریپت های خاص باعث افزایش و تقویت سیگنال های دریافتی گوشی می گردند. تجربه کاربران نشان داده است در مناطقی که آنتن دهی بسیار ضعیف بوده با نصب این برنامه ها موفق شده اند سیگنال بیشتری را دریافت کنند.

چند نمونه از این برنامه ها عبارتندر از :

  • Faster Internet 2X
  • Network Booster Free
  • Internet Booster & Optimizer

این برنامه ها را میتوانید به صورت رایگان از فروشگاه google play در اندروید و فروشگاه AppStore در گوشی های آیفون نصب نمایید.

 

 


نکته ی بسیار مهم در رفع مشکل سرعت اینترنت ایرانسل

در پایان بهتر است که سرعت اینترنت اپراتورهای مختلف را در منطقه ای که ساکن هستید چک کرده و هر کدام که سرعت بالاتر و کیفیت بهتری را به شما ارائه می دهند انتخاب فرمایید. فراموش نکنید که تنظیمات گوشی را به درستی انجام داده و از نصب برنامه های اضافی خودداری نمایید. اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید و در اجرای تنظیمات گوشی به مشکل برخورده اید، می توانید از متخصصان تعمیر موبایل در زودکمک، کمک بگیرید تا از افرایش سرعت اینترنت گوشی خود اطمینان حاصل نمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران