تعمیر DVD یکی از خدماتی است که در مرکز زودکمک ارائه می شود. دی وی دی ها یکی از دستگاه های پرکاربرد خانگی هستند و از همین رو تعمیر DVD نیز جزو خدمات پردرخواست در میان کاربران است. امروزه بسیاری از دستگاه های دی وی دی به پورت یو اس بی مجهز هستند که همین امر به کاربران اجازه می دهد که بتوانند فایل های چندرسانه ای خود را از روی حافظه فلش به راحتی پخش کنند. دی وی دی پلیر از بخش های مختلف و بعضا حساسی تشکیل شده است و به همین علت تعمیر دی وی دی باید به دست افراد متخصص انجام شود. در صورتی که تعمیر دستگاه های دی وی دی توسط افراد غیرحرفه ای انجام شود ممکن است در حین انجام تعمیر آسیب های ثانویه ای به دستگاه وارد شود که همین امر فرآیند تعمیر را پیچیده تر کرده و هزینه های اضافی را بابت تعمیرات به کاربر تحمیل کند.

 در مرکز زودکمک تکنسین های حرفه ای به تعمیر دستگاه دی وی دی پلیر مشغول هستند که کاملا به روند تعمیرات دی وی دی احاطه دارند. علاوه بر آن خدمات این مرکز همراه با گارانتی ارائه می شود و کاربران می توانند از بابت کیفیت بالای خدمات ارائه شده اطمینان داشته باشند.

تعمیر DVD

ثبت سفارش آنلاین تعمیر DVD

برای تعمیر DVD به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیردی وی دی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، دی وی دی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات DVD، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

هزینه تعمیر DVD

برای این که بتوانید اطلاع دقیقی از هزینه تعمیر DVD داشته باشید ابتدا لازم است که ایراد دستگاه مشخص شود. بدین منظور بهتر است از افراد متخصص و حرفه ای بخواهید که دستگاه شما را بررسی و عیب یابی کنند. پس از اتمام عیب یابی و مشخص شدن بخش های آسیب دیده دستگاه می توان هزینه تعمیر دی وی دی را به کاربر اعلام کرد. در مرکز زودکمک تمام سعی تکنسین ها بر این است که هزینه تعمیر دستگاه دی وی دی تا حد ممکن پایین آورده شود. به همین علت در صورتی که ایراد قطعه ای با تعمیر برطرف شود تکنسین از تعویض آن خودداری می کند تا هزینه های اضافی تعمیرات به کاربر تحمیل نشود. اما زمانی که امکان تعمیر قطعه وجود نداشته باشد تنها راه تعویض قطعه آسیب دیده با یک قطعه نو است و در چنین مواردی هزینه قطعه جدید نیز به هزینه تعمیرات اضافه می شود. در مرکز زودکمک از قطعات اورجینال که دارای کیفیت بسیار بالایی هستند استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: علت کار نکردن دی وی دی پلیر با کنترل ، رفع مشکل DVD player

خدمات ارائه شده در واحد تعمیر دی وی دی

در واحد تعمیر DVD در مرکز زودکمک تمامی خدمات مربوط به ایرادهای سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه ها ارائه می شود. از جمله مشکلاتی که می توانید برای رفع آنها به این مرکز مراجعه کنید می توان موارد زیر را نام برد:

  • مشکل خوانده نشدن سی دی و نمایش ارور no disk
  • نداشتن خروجی صدا
  • نداشتن خروجی تصویر
  • نمایش داده نشدن اطلاعات در صفحه جلوی DVD پلیر
  • ایراد در عملکرد ورودی ها
  • اختلال عملکردی خروجی ها
  • روشن نشدن دستگاه
  • تاخیر در روشن شدن دستگاه
  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه دی وی دی
  • تعمیر دی وی دی که سی دی داخل آن گیر کرده است
  • بیرون داده شدن مکرر سینی دی وی دی

البته باید توجه داشته باشید که خدمات بخش تعمیر دستگاه دی وی دی در مرکز زودکمک تنها به موارد گفته شده محدود نمی شود و این تنها بخشی از خدمات ارائه شده در این مرکز است. در ادامه بخشی از این ایرادات را بیشتر توضیح می دهیم.

تعمیر دستگاه دی وی دی با مشکل عدم شناسایی سی دی

شناسایی نشدن سی دی یکی از رایج ترین ایراداتی است که کاربران دستگاه های دی وی دی پلیر با آن مواجه می شوند. خوانده نشدن دیسک عموما به دلیل خراب شدن لنز یا آلودگی شدید آن رخ می دهد، هرچند که مشکل می تواند ناشی از ایراد در دیسک مورد استفاده نیز باشد. آلوده شدن لنز در بسیاری از موارد به دلیل استفاده از دی وی دی های آلوده رخ می دهد اما گاهی اوقات نیز لنز به مرور زمان و در اثر استفاده دچار آلودگی شده و باید برای تعمیر دستگاه دی وی دی اقدام نمایید. برای تعمیر DVD در چنین مواردی می توان با استفاده از محلول پاک کننده لنز، لنز دستگاه را تمیز کرد. بدین منظور باید این محلول را روی سی دی زده و آن را داخل سینی دستگاه قرار دهید. چنانچه پس از انجام این روش همچنان سی دی در دستگاه شناسایی نمی شد احتمالا لنز دچار خرابی شده و برای تعمیر دی وی دی باید لنز را تعویض کنید.

تعمیر دی وی دی با مشکل باز نشدن درب سینی

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران را مجبور به مراجعه جهت تعمیر DVD می کند باز نشدن درب دستگاه است. در صورت بروز این ایراد برای تعمیر دستگاه دی وی دی باید پنل رویی دستگاه باز شده و رگلاژ پیچ های آسیب دیده ترمیم یا در صورت نیاز تعویض شوند.

تعمیر دی وی دی

رفع مشکلات کابلی در هنگام تعمیر دستگاه دی وی دی

گاهی اوقات ممکن است کاربر متوجه شود که علیرغم استفاده از دی وی دی سالم، باز هم دستگاه نمی تواند محتوای روی دیسک را بخواند. این مساله عموما ناشی از خمیدگی یا از کار افتادگی کابل خروجی دی وی دی پلیر است. برای تعمیر DVD در این شرایط لازم است که کابل خروجی دستگاه ترمیم یا تعویض تعویض شود.

بیشتر بخوانید:  بررسی علت باز نشدن درب دی وی دی پلیر

تعمیر دی وی دی با مشکل no disk

یکی از پیغام های رایجی که کاربران دستگاه های دی وی دی عموما با آن مواجه می شوند پیغام No Disk است. این اختلال می تواند به دلایل بسیار مختلفی رخ دهد، به همین دلیل تنها راهکار تعمیر دستگاه دی وی دی در این شرایط این است که دستگاه توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شده و منشا ایراد آن مشخص شود.

تعمیر دستگاه دی وی دی

تعمیر دی وی دی با صدای ناهنجار

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه های دی وی دی پلیر ایجاد شود تولید صدای ناهنجار در هنگام کار کردن است. این ایراد عموما ناشی از وجود ایراد در بخش های مربوط به read و write دستگاه است. البته برخی اوقات نیز ممکن است دیسک مورد استفاده کج بوده و همین امر دلیل تولید صداهای ناهنجار باشد. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید ابتدا باید دیسک را بررسی کنید که کج شدگی نداشته باشد. در صورت امکان بهتر است یک دیسک دیگر را نیز در دستگاه بگذارید و بررسی کنید که آیا صدای ایجاد شده رفع می شود یا خیر. چنانچه در هنگام کار با دیسک دوم نیز متوجه سر و صدای ناهنجار دستگاه شدید برای تعمیر DVD به مرکز زودکمک مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که تعمیر دستگاه دی وی دی در این شرایط امری پیچیده بوده و صرفا باید به دست افراد متخصص انجام شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران