پرینترهای جوهر افشان، یکی از پرطرفدار ترین دستگاه های چاپ در بازار هستند که دلیل محبوبیت آنها، کیفیت چاپ خوب و ارزان بودن آنها است. مشکلات پرینترهای جوهر افشان به اندازه پرینترهای لیزری پیچیده نیست و بسیاری از ایرادهای آنها، مربوط به پایین آمدن کیفیت چاپ آنها است. بنابراین، کاربرانی که با این پرینترها سر و کار دارند، باید مشکلات چاپگرهای جوهر افشان را بشناسند تا در مواقع ضروری، ایراد دستگاه را شناسایی کنند. اما در مواقعی که مشکلات پرینترهای جوهر افشان پیچیده تر است و امکان آسیب بیشتر به آن وجود دارد، باید از یک متخصص کمک بگیرید. برای همین، ما، در این مقاله، به معرفی انواع مشکلات پرینترهای جوهر افشان و برطرف کردن آنها می پردازیم تا کاربران پرینتر، بیشتر با آنها آشنا شوند.

 

مشاوران آنلاین زودکمک

 

 بیشترین مشکلات پرینترهای جوهر افشان

طیف وسیعی از مشکلات چاپگرهای جوهر افشان وجود دارند که می توانند فرایند چاپ را تحت تاثیر قرار دهند و کاغذ چاپ شده را خراب کنند. ایرادهایی که تنها به یک برند خاص محدود نمی شوند و در بسیاری از پرینترهای جوهر افشان، مشترک هستند. مشکلات خط افتادن روی برگه، گیر کردن کاغذ در دستگاه، نصفه پرینت گرفتن، سایه انداختن چاپگرهای جوهر افشان، مشکلات هد چاپگر، کم شدن سرعت چاپگر و خشک شدن کارتریج پرینتر جوهر افشان اچ پی، از رایج ترین مشکلات پرینترهای جوهر افشان هستند.

 

مشکلات پرینترهای جوهر افشان

در مواقعی که مشکلات پرینترهای جوهر افشان پیچیده تر است و امکان آسیب بیشتر به آن وجود دارد، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

خط افتادن روی برگه

وجود خطوط اضافی روی برگه چاپ شده، یکی دیگر از مشکلات پرینترهای جوهر افشان است که معمولا برای کاربران اتفاق می افتد. این مشکل، در کیفیت چاپ به شدت تاثیر می گذارد و هزینه های اضافی روی دست کاربر می گذارد. هد پرینتر، باعث ایجاد این نوع از مشکلات پرینترهای جوهر افشان می شود. تمیز کردن هد چاپگر، بهترین راه برطرف کردن این مشکل است.

 

 

خط افتادن روی برگه

 

برای برطرف کردن این مشکلات چاپگرهای جوهر افشان و تمیز کردن هد، دو روش دستی و نرم افزاری وجود دارد. با استفاده از نرم افزار، می توانید هد چاپگر، را تمیز کنید. بهترین روش این است که تمیز کردن نرم افزاری هد را سه بار تکرار کنید و سپس از یک برگه، پرینت بگیرید. اگر مشکل خط افتادن روی برگه پرینت، هنوز برطرف نشده بود، باید با روش دستی هد پرینتر را تمیز کنید.

گیر کردن کاغذ در پرینتر جوهرافشان

یکی از مشکلات چاپگرهای جوهر افشان که کابر را بسیار نگران و درمانده می کند، گیر کردن کاغذ در دستگاه چاپگر است. گیر کردن کاغذ در پرینتر، علاوه بر خرابی احتمالی، هزینه اضافی هم به بار می آورد. این مشکل، ممکن است در هر یک از بخش های کاغذکش و غلتک اتفاق بیفتد. در صورت رو به رو شدن با این نوع از مشکلات پرینترهای جوهر افشان، شما باید اول به سراغ سینی کاغذ بروید. سپس آن را چک کنید که کاغذها به درستی در سینی قرار گرفته باشند و سینی بیش از حد پر نباشد. اگر تعداد زیادی کاغذ به درون دستگاه کشیده شود، در بین غلتک ها گیر می کند. بنابراین، احتمالا کیفیت پایین کاغذ درون پرینتر، منشا این اتفاق است. کاغذهای بی کیفیت و نامناسب، در مدت طولانی باعث بروز مشکلات پرینترهای جوهر افشان می شوند.

 

گیر کردن کاغذ در پرینتر جوهرافشان

 

نصفه پرینت گرفتن چاپگر جوهرافشان

اگر با مشکل نصفه پرینت گرفتن رو به رو شدید، اولین احتمال، مشکل در کارتریج است. بنابراین، ابتدا به سراغ کارتریج بروید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. پایین بودن سطح کارتریج هم باعث ایجاد مشکلات پرینترهای جوهر افشان و چاپ بی کیفیت می شود. بنابراین، برای چک کردن سطح کارتریج، می توانید از دستور گزارش گیری استفاده کنید. برای این کار، ابتدا به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید یا با سرچ مدل پرینتر خود در اینترنت، نحوه اجرای این دستور را پیدا کنید و آن را به اجرا در آورید.

 

نصفه پرینت گرفتن چاپگر جوهرافشان

 

سایه انداختن چاپگرهای جوهر افشان

اگر درایور خود را تازه نصب کرده اید و با مشکل سایه انداختن پرینتر در برگه های خروجی مواجه شدید، احتمالا درایور اشتباه نصب شده است یا نسخه نصب شده آن، آپدیت نیست. این موضوع، باعث می شود چاپگر نتواند ارتباط مناسبی با کامپیوتر برقرار کند و این گونه مشکلات در پرینترهای جوهر افشان به وجود بیایند.

 

 

سایه انداختن چاپگرهای جوهر افشان

 

اگر سیستم عامل کامپیوتر خود را به تازگی آپدیت کرده اید و حالا متوجه وجود سایه هایی روی اسناد چاپی شده اید، احتمالا درایور و سیستم عامل هماهنگ نیستند. برای برطرف کردن این دسته از مشکلات پرینترهای جوهر افشان، بهتر است درایور پرینتر را به روز رسانی کنید. اگر دوباره با این گونه از مشکلات چاپگرهای جوهر افشان، برخوردید، حتما از یک متخصص یا مرکز معتبر کمک بگیرید.

اگر بعد از گزارش گیری، متوجه شدید سطح کارتریج پایین است، برای رفع آن، باید کارتریج چاپگر را تعویض کنید. علاوه بر این ها، تمام شدن تاریخ انقضای کارتریج نیز می تواند موجب بروز این گروه از مشکلات پرینترهای جوهر افشان شود.

مشکلات هد پرینتر

هد، وظیفه انتقال جوهر به کاغذ را بر عهده دارد و یکی از مهم ترین قطعات پرینتر به شمار می آید. در صورتی که هد، خراب یا کثیف شود، در کیفیت برگه چاپ شده کاملا تاثیر می گذارد و آن را دچار مشکل می کند. همچنین اگر به مدت طولانی از پرینتر استفاده نکنید، هد دستگاه دچار گرفتگی می شود و عملیات چاپ را با مشکل مواجه می کند. برای برطرف کردن این مجموعه از مشکلات پرینترهای جوهر افشان، باید هد پرینتر را با احتیاط بسیار خارج کنید و آن را به مدت 5 دقیقه درون یک ظرف پر از آب داغ قرار دهید. سپس با دستمال نرم و بدون پرز، آن را خشک کنید. این روش باعث می شود، مشکلات چاپگرهای جوهر افشان که در اثر گرفتگی هد به وجود می آیند، برطرف شوند.

 

مشکلات هد پرینتر

 

کم شدن سرعت چاپگر

یکی دیگر از مشکلات پرینترهای جوهر افشان، کم شدن سرعت عملکرد دستگاه است. البته توجه داشته باشید که سرعت چاپگرهای جوهر افشان، نسبت به چاپگرهای لیزری، پایین تر است. اما گاهی سرعت پردازش این دستگاه ها به قدری پایین می آید که به سرعت متوجه آن می شوید. خوب است بدانید که سرعت پردازش دستگاه، با حجم فایل ارسالی نسبت عکس دارد. یعنی  هر چه حجم فایل ارسالی به دستگاه بیشتر باشد سرعت دستگاه پایین می آید.

بنابراین در صورتی که با این دسته از مشکلات پرینترهای جوهر افشان مواجه شدید، ابتدا به حجم فایل ارسالی توجه کنید. اگر در همه پرینت های گرفته شده، با این گروه از مشکلات پرینترهای جوهر افشان و کم شدن سرعت چاپ مواجه می شوید، باید کابل ها و اتصالات دستگاه را بررسی کنید. البته از سرعت وای فای هم غافل نشوید و آن را چک کنید. چون گاهی، کاهش سرعت عملکرد دستگاه، مربوط به کم شدن سرعت اینترنت است و ربطی به پرینتر جوهر افشان ندارد.

 

کم شدن سرعت چاپگر

 

خشک شدن کارتریج پرینتر جوهر افشان اچ پی

اگر پس از چاپ، متوجه شدید که برگه پرینت شما، تار است یا به قدری کمرنگ است که انگار سفید چاپ شده است، باید به سراغ هد یا کارتریج پرینتر بروید. اگر مطمئن هستید که کارتریج شما هنوز خالی نشده است، می توانید به سراغ تمیز کردن هد پرینتر بروید و این مشکلات پرینترهای جوهر افشان را برطرف کنید.

اما اگر مدت زمان زیادی است که از پرینتر استفاده نکرده اید، احتمالا منشا این مشکلات پرینترهای جوهر افشان، خشک شدن کارتریج، است. کارتریج پرینترهای جوهر افشان با لیزری متفاوت است و آنها باید پس از باز شدن پلمپ، ظرف مدت زمان کوتاهی مصرف شوند؛ وگرنه کارتریج خشک و بی استفاده می شود و در کیفیت چاپ تاثیر می گذارد.

 

خشک شدن کارتریج پرینتر جوهر افشان اچ پی

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران