نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز

نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز، این امکان را به شما می دهند که با کمی کار روی تصاویر، تغییر درجه بندی رنگ ها، کنتراست، نور و موارد دیگر، نتیجه دلخواه خود را به دست آورید. بسیاری از عکاسان مبتدی و حرفه ای نیز، برای برجسته کردن سوژه های کلیدی تصاویر خود، از نرم افزارهای ادیت عکس استفاده می کنند. فتوشاپ، یکی از مشهورترین و بهترین برنامه های اصلاح رنگ عکس در ویندوز و همچنین ویرایش و تصویرسازی است، اما کار با این برنامه، ممکن است برای بسیاری از کاربران پیچیده باشد. به همین دلیل ما در این مقاله، تعدادی از نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز که بسیار پرکاربرد هستند و پیچیدگی کمتری دارند، معرفی می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

✅ آموزش فیلمبرداری از صفحه ویندوز 10

انواع نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز

اهمیت استفاده از نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز، به دلیل این است که این برنامه ها هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری، می توانند با فرایندهایی مانند تغییر روشنایی، تغییر کنتراست، تغییر تراز سفیدی و تغییر جزئیات تصویر یا ویدیو، نتیجه دلخواه را برای این افراد به ارمغان بیاورند. این تغییرات معمولاً برای برانگیختن حال و هوای خاصی از طریق عکس‌ ها یا فیلم ‌ها استفاده می‌ شود. اینکه می خواهید تفاوت کمی ایجاد کنید یا ظاهر یک تصویر یا ویدیو را کاملاً تغییر دهید، کاملاً به سلیقه و خلاقیت شما بستگی دارد. تعداد زیادی از نرم افزارهای ویرایش و اصلاح رنگ به صورت آنلاین موجود هستند، که باید برای آنها هزینه پرداخت کنید. اما برنامه های خوب رایگان هم برای استفاده وجود دارند که برای مبتدیان و کسانی که به دنبال ویرایش های جزئی هستند، عالی است. برنامه هایی مانند GIMP، Paint.NET، Pixlr Editor، Fotor، و Photoshop Express از بهترین برنامه های اصلاح رنگ عکس در ویندوز هستند که ما در این مقاله آنها را به شما معرفی می کنیم.

 

نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز

نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز، این امکان را به شما می دهند که با کمی کار روی تصاویر، تغییر درجه بندی رنگ ها، کنتراست، نور و موارد دیگر، نتیجه دلخواه خود را به دست آورید.


نرم افزار اصلاح رنگ در ویندوز GIMP

GIMP که یکی از بهترین نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز است، در واقع یک برنامه آنلاین منبع باز است و کاربرانی که به طور مداوم به دنبال برنامه های به روز ادیت عکس هستند، بیشتر از آن استفاده می کنند. این نرم افزار با وجود نحوه دانلود و نصب خیلی ساده، دارای ابزارهای حرفه ای ویرایش و روتوش است که معمولاً در فتوشاپ یافت می شوند.

 

نرم افزار اصلاح رنگ در ویندوز GIMP

 

GIMP ویژگی‌ های زیادی دارد که به شما در روتوش عکس‌ ها، ترکیب ‌بندی و بهبود عکس کمک می‌کنند. همچنین این نرم افزار قابلیت تنظیم و تعادل رنگ، اشباع رنگ، کنتراست روشنایی و تغییر سطوح و منحنی ها را به کاربران ارائه می دهد. از ویژگی های دیگر این برنامه می توان به مکان اصلاح مواردی مثل تاریکی گوشه های تصویر و موارد دیگر، مدیریت فایل و حالت ‌های بهینه ‌سازی روتوش دیجیتال، ابزارهای Clone و اصلاح و پشتیبانی از پلاگین‌ های مختلف اشاره کرد.

 

 


برنامه Paint.NET برای اصلاح رنگ و ویرایش تصویر

برنامه Paint.NET، یک برنامه ادیت عکس رایگان است که کاربران می توانند به صورت آنلاین نیز از آن استفاده کنند. بر خلاف بسیاری از نرم افزارهای ویرایش رایگان تصاویر، برنامه Paint.NET به کاربران امکان استفاده از لایه ها را می دهد و دارای قابلیت Undo Unlimited یا لغو نامحدود است. بنابراین می توانید بدون نگرانی دکمه Undo را بزنید.

 

 برنامه Paint.NET برای اصلاح رنگ و ویرایش تصویر

 

برنامه Paint.NET به شما امکان دسترسی به مجموعه ای از ابزارها را می دهد و کاربری ساده ای دارد. این برنامه به شما امکان می دهد کیفیت تصاویر خود را ارتقا دهید و شامل ابزارهای زیادی است. همین ویژگی ها این برنامه را به یکی از بهترین نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز تبدیل کرده است. اما نقطه ضعف بزرگ Paint.NET این است که تنها برای کاربران ویندوز در دسترس است.


برنامه اصلاح و ادیت رنگ عکس Pixlr Editor

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز،Pixlr Editor است که بهترین ابزارهای ادیت عکس آنلاین را دارد. Pixlr مانند فتوشاپ به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را به صفحه خالی اضافه کنید، افکت‌ های خاص و زیبا ایجاد کنید و آنها را به تصاویر اضافه کنید.

 

برنامه اصلاح و ادیت رنگ عکس Pixlr Editor

 

بیشتر از 2 میلیون افکت رایگان، امکان استفاده از فیلتر و Overlay، نرم ‌افزار ادیت خلاقانه، نرم ‌افزار موبایل و دسکتاپ و رابط کاربری آنلاین و امکان انتخاب ورژن‌های مختلف، از ویژگی های این نرم افزار هستند. اما یکی از کاربردی ترین قابلیت های این برنامه، استفاده از انواع مختلف نسخه های این برنامه در صورت نیاز است. شما می توانید از نسخه موبایل این نرم ‌افزار و نسخه‌ ارتقا یافته Pixlr X استفاده کنید.

 

 


نرم افزار اصلاح رنگ و ادیت عکس Fotor

نرم افزار Fotor یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است. استفاده از این برنامه بسیار آسان است و رابط کاربری بسیار راحتی دارد. کاربران می‌توانند از این نرم ‌افزار دسکتاپ رایگان با تمامی ویژگی ‌هایی که در نسخه آنلاین آن موجود است استفاده کنند. همچنین، ویرایشگر عکس داخلی آن به شما امکان تنظیم رنگ، اندازه، نور و موارد دیگر را می دهد.

 

نرم افزار اصلاح رنگ و ادیت عکس Fotor

 

Fotor دارای افکت هایی است که فیلترهای درجه بندی رنگ دارند تا ویرایش را برای شما آسان تر کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر را در وب سایت آپلود کنید و سپس به ویرایش و اصلاح رنگ عکس بپردازید.

 

 


نرم افزار Photoshop Express برای ویرایش و اصلاح رنگ عکس

Photoshop Express یک نرم افزار ویرایش عکس دسکتاپ رایگان است که رابط کاربری آسان و کاربر پسندی دارد. این برنامه که یک از بهترین نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز به شمار می رود برای کمک به درجه بندی رنگ ها، پیش فرضی به شما ارائه می کند تا کار اصلاح رنگ عکس ها سریع تر پیش برود. ابزارهای Photoshop Express ، به دو دسته ویرایش و تزئین تقسیم می شوند. اگر ظاهر و جلوه خاصی برای عکس در نظر دارید، می‌توانید آن را بر روی Photoshop Express Editor بسازید و برای استفاده بعدی در آنجا ذخیره کنید. همچنین برنامه Photoshop Express Editor ابزارهایی مانند نوردهی، کنتراست، هایلایت، سایه ها، سفیدی و سیاهی دارد که می توانید آنها را تنظیم کنید.

 

نرم افزار Photoshop Express برای ویرایش و اصلاح رنگ عکس

 

این برنامه به شما امکان می دهد رنگ، اشباع رنگ و میزان درخشندگی را برای رنگ های جداگانه تنظیم کنید تا حالت عکس شما بهتر شود. یکی از کاربردی ترین قابلیت های این برنامه این است که ویرایش ‌های انجام ‌شده در Photoshop Express Editor از بین نمی روند. بنابراین هر زمان که خواستید، می توانید به عکس اصلی خود بازگردید. همین مورد یکی از دلایلی است که این برنامه را در لیست بهترین نرم افزارهای اصلاح رنگ عکس در ویندوز قرار داده است. اما یکی از ضعف های این برنامه، ذخیره کردن عکس ها به صورت JPG است که بسیار بد است، چون JPG کیفیت عکس را پایین می آورد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران