نمایش صفحه گوشی اندروید روی ویندوز 10، یکی از ویژگی های جذاب این ویندوز است که در به روزرسانی های جدید ویندوز 10 به آن اضافه شده است. با استفاده از برنامه Connect، ویندوز می تواند بدون هیچ نرم افزاری، تصاویر اسکرین شات گوشی شما را تنها از طریق امواج وایرلس، بر روی مانیتور کامپیوتر پخش کند. بنابراین، مشاهده صفحه نمایش گوشی در ویندوز 10، به راحتی امکان پذیر شده است. استفاده از این برنامه پیچیده نیست و تنها با به روزرسانی ویندوز 10 و نصب برنامه Connect ، می توانید از این ویژگی استفاده کنید. اگر شما هم مایل هستید نمایش صفحه گوشی اندروید روی ویندوز 10 را در لپ تاپ یا کامپیوتر خود امتحان کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

مشاوره آنلاین زودکمک

نحوه نمایش صفحه گوشی اندروید روی ویندوز 10

در سال های گذشته برای نمایش صفحه گوشی روی کامپیوتر، باید از قابلیت screen sharing و یا نرم افزار های انتقال تصویر خاص استفاده می شد که در بسیاری از موارد، درصد موفقیت آنها بسیار کم بود و در نهایت کاربران باید برای انتقال تصویر از گوشی به کامپیوتر از کابل استفاده می کردند. اما نمایش صفحه گوشی اندروید روی ویندوز 10، در به روزرسانی های جدید این ویندوز، میسر شده است. ما هم در این مطلب، استفاده از برنامه Connect در ویندوز 10 ، نحوه دانلود و نصب برنامه connect برای نمایش صفحه گوشی و اتصال صفحه گوشی به ویندوز 10 را برای شما شرح می دهیم.

نمایش صفحه گوشی اندروید روی ویندوز 10

نمایش صفحه گوشی اندروید روی ویندوز 10، یکی از ویژگی های جذاب این ویندوز است که در به روزرسانی های جدید ویندوز 10 به آن اضافه شده است.


استفاده از برنامه Connect در ویندوز 10

اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما دارای ویندوز 10 است، اپلیکیشن Connect را در قسمت سرچ جستجو کنید و آن را اجرا کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

استفاده از برنامه Connect در ویندوز 10

 

  • پس از اجرای برنامه کانکت، پیامی برای شما نمایش داده می شود که رایانه آماده اتصال به دستگاه های دیگر است.
  • در گوشی خود، قسمت بالایی صفحه نمایش را پایین بکشید و پیام اعلان را باز کنید. سپس Cast را بزنید. تا زمانی که یک کروم‌ کست در شبکه خود نداشته باشید چیزی برای شما فهرست نمی شود.
  • روی دکمه More Settings ضربه بزنید تا وارد صفحه Cast شوید. چند لحظه صبر کنید. مشاهده می کنید که رایانه مجهز به ویندوز 10 در فهرست ظاهر می شود. روی آن ضربه بزنید تا اتصال برقرار شود.
  • اپلیکیشن کانکت در رایانه به شما نشان می دهد که گوشی اندرویدی در انتظار برقراری اتصال با رایانه است. برای برقراری اتصال، مدت زمان زیادی طول نمی کشد و صفحه نمایش گوشی، خیلی زود روی رایانه نمایش داده می شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل ، به صورت تخصصی همراه با قطعات اورجینال و گارانتی معتبر

نحوه دانلود و نصب برنامه connect برای نمایش صفحه گوشی

در سیستم هایی که ویندوز 10 آنها هنوز برنامه connect را ندارد، ابتدا باید این نرم افزار را از سایت اصلی مایکروسافت دانلود کنید. سپس برنامه را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و ادامه مراحل را انجام دهید.

استفاده از برنامه Connect در ویندوز 10

اتصال صفحه گوشی به ویندوز 10

پس از نصب برنامه connect ، باید برای نمایش صفحه گوشی اندروید روی ویندوز 10 اتصال صفحه گوشی به ویندوز انجام شود. برای این کار باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا وارد منوی start ویندوز شوید و گزینه تنظیمات یا settings را انتخاب کنید.

اتصال صفحه گوشی به ویندوز 10

 

  • در صفحه باز شده گزینه apps را انتخاب کنید.

 

اتصال صفحه گوشی به ویندوز 10

 

  • صفحه را کمی به پایین بکشید تا آیتم Apps & features را پیدا کنید و آن را باز کنید.

 

اتصال صفحه گوشی به ویندوز 10

 

  • زیر عنوان Optional features را انتخاب کنید و در این بخش بر روی آیکن به علاوه که در کنار Add a feature قرار دارد، کلیک کنید.

 

 

  • در این مرحله از نمایش صفحه گوشی اندروید روی ویندوز 10، برای انتقال تصویر گوشی روی لپ تاپ یا کامپیوتر، صفحه را به پایین بکشید تا به Wireless Display برسید.

بیشتر بخوانید: تعمیر لپ تاپ ، تحویل فوری درب منزل و یا محل کار شما

 

  • تیک کنار Wireless Display را بزنید و بر روی install کلیک کنید. ویژگی Wireless Display زمانی به طور پیش فرض بخشی از ویندوز 10 بود، اما حالا باید آن را نصب کنید.

 

اتصال صفحه گوشی به ویندوز 10

 

  • منتظر بمانید تا فرایند نصب wireless display ویندوز 10 به اتمام برسد.
  • پس از اتمام کار، برنامه Connect نصب شده است.

بیشتر بخوانید: آموزش قفل کردن برنامه ها در گوشی ؛ اندروید و IOS

 

اتصال صفحه گوشی به ویندوز 10

 

  • برای راه اندازی و استفاده از برنامه Connect ، دوباره منوی start را باز کنید و connect را تایپ کنید. سپس این برنامه را از لیست انتخاب کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

جوادذوالفقاری
1402/01/07-03:20

تا گزینه نصب میاد اما نصب نمیشه

محمد حسین پناهی
1401/11/22-20:49

اسم کامپیوتر میاد ولی وصل نمیشه


مسعود
1401/11/07-00:33

عاااالی بود

صادق
1401/10/15-18:46

عالی بود