انتقال اطلاعات واتساپ از گوشی اندروید به آیفون گاهی برای افرادی که اقدام به تعویض گوشی خود با آیفون می ‌کنند، ضروری است. راه‌ کارهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که توسط آن ‌ها به راحتی می‌ توانید مکالمات واتساپ را بر روی گوشی جدید خود مشاهده کنید. در این مقاله قصد داریم که شما خواننده .گرامی را انتقال اطلاعات واتساپ به آیفون آشنا کنیم، پس تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

مشاوره آنلاین زودکمک

انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به آیفون توسط نرم افزار

اپلیکیشن واتساپ هم توسط کاربران اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم iOS. متاسفانه امکان انتقال چت‌ ها از گوشی اندرویدی به گوشی آیفون به طور مستقیم وجود ندارد. از این ‌رو توصیه می‌ شود که از نرم افزار iCareFone Transfer برای انتقال اطلاعات واتس آپ از اندروید به آیفون استفاده کنید. به کمک این نرم افزار منحصر به ‌فرد حتی قادر خواهید بود که بک ‌آپ‌ واتس ‌آپ، چت ‌ها، فایل‌ های رسانه ‌ای، مخاطبین و غیره را نیز انتقال دهید.

انتقال اطلاعات واتساپ از گوشی اندروید به آیفون


مراحل انتقال اطلاعات واتساپ به آیفون توسط iCareFone Transfer

برای منتقل کردن عکس‌، چت، مخاطبین و سایر اطلاعات موجود در واتساپ از اندروید به آیفون توسط نرم افزار پرکاربرد iCareFone Transfer  باید مطابق مراحل زیر اقدام کنید:

  • مرحله اول

در گام نخست لازم است که نرم افزار Tenorshare iCareFone Transfer را که دارای نسخه‌های مربوط به ویندوز و مک است، دانلود کرده و نصب کنید.

  • مرحله دوم

در این مرحله باید دستگاه‌ های اندروید و آیفون را  توسط USB به کامپیوتر متصل کنید، سپس صفحه‌ ای به شما نشان داده خواهد شد که باید گزینه Transfer را انتخاب کنید. اکنون باید برای بازنویسی اطلاعات موجود در واتس‌آپ در آیفون گزینه Yes را برگزینید.

  • مرحله سوم

از اطلاعات موجود در اپلیکیشن واتس‌آپ پک‌ آپ بگیرید، سپس این نسخه پشتیبان را در دستگاه اندرویدی ذخیره کنید. برای این کار کافیست وارد قسمت تنظیمات واتساپ شوید و روی گزینه Chats بزنید. حال باید در صفحه نشان داده شده گزینه Chat backup را انتخاب کنید و در نهایت  Backup to Google Driveرا برگزینید. در این حالت نرم افزار iCareFone Transfer نسخه پشتیبان واتس ‌آپ را از گوشی اندرویدی دریافت می‌ کند.

  • مرحله چهارم

در این مرحله باید حساب کاربری واتساپ را تأیید کنید. این کار با وارد کردن شماره موبایل صورت می ‌پذیرد. اکنون یک کد تأیید 6 رقمی به گوشی اندروید شما فرستاده می‌ شود. روی Continue بزنید و پس از وارد کردن کد، گزینه Verify را انتخاب کنید.

  • مرحله پنجم

حال زمان آن رسیده که انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به آیفون را انجام دهید. هنگامی که نرم افزار iCareFone Transfer داده ‌های مورد نظر را به آیفون انتقال می ‌دهد، باید اطمینان حاصل کنید که در آیفون وارد واتساپ شده ‌اید.

  • مرحله ششم

در این مرحله باید برنامه Find My را در آیفون غیر فعال کنید. به این منظور وارد تنظیمات شده و روی گزینه Apple ID card کلیک کنید، سپس Find My را غیر فعال کنید. پس از انجام این کار نرم افزار iCareFone Transfer داده ‌های واتساپ را در آیفون بازیابی می‌ کند.


انتقال داده‌های واتس‌آپ به آیفون از طریق E-mail Chat

اپلیکیشن واتساپ مجهز به قابلیت ویژه ای به نام E-mail Chat است که افراد به کمک آن می ‌توانند، چت های واتساپ را به ایمیل خود منتقل کنند. مراحل انتقال اطلاعات واتساپ به آیفون توسط E-mail Chat در زیر آورده شده است:

  1. ابتدا وارد بخش تنظیمات در اپلیکیشن واتساپ شوید.
  2. در صفحه نمایش داده شده گزینه chat history را انتخاب کرده و سپس روی E-mail chat کلیک کنید.
  3. چت مورد نظر را برگزینید و در برنامه ایمیل، آدرس ایمیل خود را بنویسید.
  4. در دستگاه آیفون ایمیل را باز کنید. اکنون می‌توانید تمام چت های خود را به راحتی ببینید. 

انتقال چت واتساپ به آیفون توسط نرم افزار Dr. fone

یکی از نرم افزار های بازیابی اطلاعات که بین کاربران محبوبیت فوق ‌العاد‌ه‌ای دارد، Dr. fone است. برای انتقال چت واتساپ به آیفون توسط این نرم‌افزار پرکاربرد باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • نخست از چت‌ های واتس‌آپ در Google Drive بک ‌آپ بگیرید.
  • نرم افزار Dr. fone را باز کرده و گزینه Transfer WhatsApp messages را انتخاب کنید.
  • هر دو دستگاه اندروید و آیفون را به کامپیوتر متصل کنید.
  • پس از این‌که دستورالعمل‌ های لازم را طی کردید، پیغام Your iPhone restore compelted را دریافت خواهید کرد.
  • در نهایت باید سیم کارت خود را از گوشی اندروید خارج کرده و درون آیفون قرار دهید. حال می ‌توانید کلیه چت‌ های خود را دستگاه آیفون ببینید.

انتقال تاریخچه چت‌های واتساپ توسط قابلیت بک‌آپ

یکی از روش‌ های بسیار راحت برای انتقال اطلاعات واتس‌آپ از اندروید به آیفون، استفاده از قابلیت بک ‌آپ است. برای استفاده از این قابلیت منحصر به فرد کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • از محتویات واتساپ پشتیبان بگیرید. وارد تنظیمات واتس ‌آپ شوید و روی گزینه Chat Settings کلیک کنید، سپس گزینه Email Chat را برگزینید.
  • در مرحله بعد باید برنامه واتساپ را از گوشی اندروید حذف کنید. سیم کارت خود را از گوشی خارج کرده و در گوشی آیفون قرار دهید.
  • در دستگاه آیفون برنامه واتساپ را نصب کرده و با استفاده از سیم کارت قبلی رجیستر شوید.
  • اکنون یک پنجره پاپ ‌آپی نشان داده می ‌شود که باید بر روی گزینه Restore کلیک کنید، تا فایل بپشتیبان در گوشی آیفون بازیابی شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران