شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت تنها مختص به این دستگاه نبوده و در تبلت های تلفن همراه نیز رخ می دهد. در صورت شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت امکان برقراری تماس و اتصال به شبکه اینترنت سیمکارت نیز وجود نخواهد داشت که این مساله می تواند باعث بروز مشکلات فراوانی برای کاربر شود. اما چه دلایلی باعث شناسایی نشدن سیمکارت در تبلت می شود؟ اصولا عدم شناسایی سیم کارت در تبلت به دلایل مشخص و نسبتا ساده ای رخ می دهد که با چند اقدام جزئی قابل برطرف شدن هستند. در این مقاله به بررسی این دلایل و راهکارهای مناسب برای رفع آن خواهیم پرداخت. در صورتی که خوانده نشدن سیم کارت در تبلت به دلیل مشکلات سخت افزاری باشد لازم است تعمیر تبلت توسط کارشناس زودکمک انجام شود.

شناسایی نشدن سیمکارت درتبلت

اقدامات اولیه در هنگام مواجهه با شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت

چنانچه با مشکل شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت مواجه شدید پیش از رفتن به سراغ تبلت برای پیدا کردن علت این مساله، بهتر است ابتدا سیم کارت را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات ممکن است ایرادات فیزیکی در سیم کارت مشاهده کنید که این موارد در عملکرد آن اختلال ایجاد کرده و در نهایت موجب خوانده نشدن سیم کارت در تبلت می شوند. اما اگر سیم کارت هیچ نشانه آسیب فیزیکی نداشت بهتر است آن را در یک دستگاه دیگر نیز بررسی کنید. چنانچه در دستگاه جدید هنوز هم مشکل شناسایی نشدن سیمکارت در تبلت وجود داشت باید بدانید که سیمکارت ایراد داشته و برای رفع این مشکل باید به دفاتر اپراتور سرویس دهنده سیمکارت خود مراجعه کرده و تقاضای تعویض سیم کارت کنید.

خاموش و روشن کردن ساده ترین راه حل مشکل شناسایی نشدن سیمکارت در تبلت

اولین و ساده ترین راه حل برای مشکلاتی که برای دستگاه های الکترونیکی پیش می آید ریستارت کردن دستگاه یا خاموش و روشن کردن آن است. یکی از دلایلی که منجر به شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت می شود باگ های نرم افزاری ساده است. این باگ ها با ریستارت کردن دستگاه به راحتی از بین می روند. بنابراین شما نیز اگر با مشکل خوانده نشدن سیم کارت در تبلت مواجه شدید بهتر است پیش از هر اقدام دیگری ابتدا یک مرتبه دستگاه را خاموش و روشن یا ریستارت کنید. برای ریستارت کردن دستگاه کافی است دکمه power را فشار داده و آن را برای چند ثانیه نگه دارید. در ادامه منویی ظاهر می شود که از میان گزینه های نشان داده شده می توانید گزینه restart یا power off ( reboot) را انتخاب نمایید. پس از آن لازم است صبر کنید تا تبلت مجددا راه اندازی شود. در ادامه بررسی کنید که آیا مشکل شناسایی نشدن سیمکارت در تبلت برطرف شده است یا خیر.

بیشتر بخوانید: root کردن تبلت ، آموزش یه روش کاربردی

رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در تبلت با فعال کردن safe mode

احتمالا با قابلیت Safe mode در لپ تاپ آشنایی دارید. قابلیت safe mode در واقع بسیاری از برنامه های غیرضروری را قطع کرده و دستگاه را صرفا با نرم افزارهای ضروری و مورد نیاز راه اندازی می کند. در چنین حالتی می توان فایل ها یا نرم افزارهای معیوب سیستم را شناسایی کرد. این روش نیز می تواند به کاربران در پیدا کردن علت اصلی شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت کمک کند.

خارج کردن باتری از تبلت

امروزه در بسیاری از تبلت ها باتری های غیرقابل تعویض به کار رفته است. این بدان معنی است که پشت دستگاه پلمپ شده و امکان باز کردن آن و بیرون آوردن باتری نیز وجود ندارد. اما چنانچه دستگاه شما از مدل های دارای باتری قابل تعویض بود برای رفع ایراد شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت پیشنهاد می کنیم که دستگاه را خاموش کرده، یک مرتبه باتری تبلت را از آن خارج کرده و پس از 30 الی 60 ثانیه آن را مجددا در جای خود قرار دهید. در ادامه وضعیت سیم کارت را بررسی کنید و در صورتی که ایراد خوانده نشدن سیم کارت در تبلت هنوز وجود داشت به سراغ روش های بعدی بروید.

تنظیم اپراتور شبکه به صورت دستی

یکی دیگر از روش هایی که ممکن است باعث رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در تبلت شود تنظیم کردن اپراتور شبکه به صورت دستی است. یکی از دلایل این امر آن است گاهی ممکن است بروزرسانی های ناگهانی در تلفن همراه موجب تغییرات اپراتور شبکه شده و همین امر در نهایت منجر به شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت شود. در چنین شرایطی می توانید با تنظیم اپراتور شبکه به صورت دستی، اختلال شناسایی نشدن سیمکارت در تبلت را رفع کنید. بدین منظور کافی است طبق روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا از منوی تبلت وارد بخش تنظیمات یا همان settings شوید.
  • در ادامه روی گزینه wireless and networks کلیک کنید.
  • پس از آن گزینه mobile networks را انتخاب نمایید.
  • روی گزینه network operators ضربه بزنید.
  • در این بخش لازم است گزینه search networks را انتخاب نموده و یکی از اپراتورهای شبکه مربوط به سیمکارت تبلت خود را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: علت گیر کردن تبلت روی لوگو چیست؟

عدم شناسایی سیم کارت در تبلت

رفع ایراد شناسایی نشدن سیمکارت در تبلت با خاموش و روشن کردن حالت هواپیما

 در حالت پرواز تمامی فعالیت های سیم کارت متوقف می شود. این مساله نیز مانند خاموش و روشن کردن تبلت تاثیر مثبتی بر رفع اختلالات ساده نرم افزاری داشته و می تواند موجب رفع ایراد شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت نیز شود. بدین منظور کافی است انگشت خود را از قسمت بالای صفحه نمایش تبلت به سمت پایین بکشید تا منوی تنظیمات سریع باز شود. در این قسمت به دنبال گزینه flight mode گشته و روی آن ضربه بزنید. پس از آن چند ثانیه صبر کرده و با ضربه مجدد روی همین گزینه حالت پرواز را غیرفعال کنید.

پاک کردن حافظه کش

حافظه پنهان یا کش بخشی است که عموما از دید کاربران پنهان می ماند، غافل از اینکه پر شدن فضای حافظه کش نیز می تواند منجر به عدم شناسایی سیم کارت در تبلت شود. برای خالی کردن فضای کش، آزاد کردن حافظه و در نتیجه رفع ایراد شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت کافی است طبق دستور زیر پیش بروید:

  • وارد بخش منوی تنظیمات تبلت یا همان settings شوید.
  • روی گزینه storage کلیک کنید.
  • در ادامه برای رفع ایراد شناسایی نشدن سیمکارت در تبلت روی گزینه storage settings ضربه بزنید.
  • در مرحله بعدی لازم است گزینه internal storage را انتخاب نمایید.
  • گزینه cached data را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • در آخرین مرحله نیز کافی است گزینه clear را انتخاب کنید.

خوانده نشدن سیم کارت در تبلت

بروزرسانی سیستم عامل تبلت

بروزرسانی هایی که به صورت دوره ای برای سیستم عامل تبلت و تبلت ارائه می شوند موجب رفع ایرادها و بهبود عملکرد نرم افزارها می شود. بنابراین می توان حدس زد که خوانده نشدن سیم کارت در تبلت نیز ممکن است با بروزرسانی سیستم عامل آن برطرف شود. برای بروزرسانی از مسیر زیر پیش بروید:

  • وارد بخش تنظیمات تبلت خود شوید.
  • گزینه software updates را انتخاب نمایید.
  • روی گزینه download updates manually کلیک کنید.
  • در ادامه بروزرسانی های موجود را جست و جو کرده و در صورت بروز نبودن سیستم عامل تبلت، آن را آپدیت کنید.

شناسایی نشدن سیمکارت در تبلت

بازگرداندن تبلت به تنظیمات کارخانه برای رفع ایراد شناسایی نشدن سیمکارت در تبلت

گاهی اوقات ممکن است روش های گفته شده در بالا هیچ کمکی به حل ایراد شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت نکند. در چنین شرایطی توصیه آخر این است که تبلت را به حالت کارخانه بازگردانید. البته باید توجه داشته باشید که این روش باعث می شود که تمامی تنظیمات، اطلاعات و داده های روی تبلت حذف شوند. حالت کارخانه یا reset factory حالتی است که با انتخاب آن تمامی نرم افزارها و تنظیمات تبلت مانند زمان بیرون آمدن از کارخانه می شود. بنابراین تمامی مخاطبین ذخیره شده روی تبلت، عکس ها، نوت ها و موارد این چنینی در صورتی که در حافظه داخلی تبلت ذخیره شده باشند پاک می شوند. از همین رو توصیه می شود که تا حد امکان از این گزینه استفاده نکنید و در صورت عدم شناسایی سیم کارت در تبلت دستگاه را برای تعمیر به یک تکنسین متخصص نشان دهید.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران