مشکل زیرنویس در تلویزیون گاهی به علت عدم سازگاری با زبان فارسی برای کاربران ایرانی پیش می آید. برای مثال ممکن است که حروف فارسی به شکل علامت سوال با سایر کاراکتر ها در زیرنویس نمایش داده شوند. در بعضی از موارد نیز جای بعضی از حروف کاملاً خالیست و اصلاً چیزی به کاربر نشان داده نمی شود. برای رفع مشکل راه کارهای مناسبی وجود دارد که در ادامه بحث بیان می شود.

مشکل زیرنویس در تلویزیون

آموزش برطرف کردن مشکل زیرنویس در تلویزیون

برای حل کردن مشکل زیرنویس در تلویزیون طبق مراحلی را که در زیر بیان شده، عمل کنید:

1) بعد از این که فایل مربوط به زیرنویس SRT را دانلود کردید، باید آن را از طریق برنامه Notepad رایانه خود اجرا نمایید.

2) بدون این که هیچ تغییری در فایل زیرنویس ایجاد کنید، از طریق File روی گزینه Save As کلیک کنید.

3) در پنجره نشان داده شده از بخش Encoding گزینه Unicode را برگزینید.

4) سپس فایل زیرنویس را در مکان قرارگیری فایل ویدئویی ذخیره کنید.

5) روی فایل جدید ایجاد شده کلیک راست کرده و با انتخاب گزینه Rename فرمت آن را به srt تغییر دهید.

6) اکنون ویدئو را پخش کنید، مشاهده خواهید کرد که حروف زیرنویس کاملا خوانا نمایش داده می شود.

مشاوره آنلاین زودکمکبیشتر بخوانیم : تعمیر تلویزیون ، قطعات اورجینال با گارانتی معتبر و پذیرش و تحویل فوری در محل

مشاوره آنلاین زودکمک

رفع مشکل زیرنویس ناخوانا با تغییر تنظیمات

1- حل مشکل زیرنویس ناخوانا در حالتی که تلویزیون از زبان عربی پشتیبانی می کند

مشکل زیرنویس در تلویزیون را می توان به راحتی توسط تغییر در بخش تنظیمات برطرف کرد. برای این کار لازم است که در ابتدا ویدیو مورد نظر خود را پخش کنید. سپس دکمه Tools را روی ریموت کنترل بفشارید. این کار باعث می شود که گزینه های موجود برای ویدیویی که در حال پخش است، نشان داده شود.

وارد بخش تنظیمات شوید و تنظیمات مربوط به زیرنویس را برگزینید. بعد از آن باید گزینه رمز گذاری را انتخاب کنید. از منوی باز شده روی گزینه زبان عربی بزنید؛ تا مشکل حروف فارسی ناخوانا به طور کامل برطرف شود.

2- اگر تلویزیون زبان عربی نداشت، مطابق این مراحل عمل کنید

چنانچه در منو زبان عربی وجود نداشت، لازم است که برای رفع مشکل از طریق دیگری اقدام نمایید. در این حالت باید ابتدا ویدئو را از حالت پخش خارج کنید. سپس به صفحه مربوط به پخش کانال ها بروید و دکمه Tools را روی ریموت کنترل بفشارید. از لیست نشان داده شده، گزینه زیرنویس را برگزینید.

حال به پنجره ای هدایت می شوید که دو گزینه با نام های زیر نویس اول و زیرنویس دوم نشان داده می شود. باید گزینه دوم را فعال کنید. برای هر دو قسمت نیز زیرنویس عربی را انتخاب نمایید. سپس پنجره مربوط به زیرنویس را ببندید و ویدئو را مجدداً پلی کنید. خواهید دید که مشکل زیرنویس ناخوانا کاملا حل شده است.

3 نکته مهم در استفاده از زیر نویس تلویزیون 

توجه به این نکات به حل مشکل زیرنویس تلویزیون در اکثر برندها کمک می کند:

رفع مشکل زیرنویس در تلویزیون

توجه به فرمت SRT :

داشته باشید که فایل ویدئویی و فایل زیرنویس با فرمت SRT حتماً باید یک اسم یکسان داشته باشند. برای این که از یکسان بودن نام هر دو اطمینان حاصل کنید، بهتر است که با کپی کردن اسم یکی از آن ها، نام را برای دیگری نیز وارد کنید.

تنظیمات زبان :  

در بخش تنظیمات مارک های مختلف تلویزیون قسمتی برای انتخاب زبان وجود دارد. دقت کنید که حتما گزینه زبان فارسی انتخاب شده باشد. در صورتی که دستگاه شما از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند، بهتر از گزینه زبان عربی را برگزینید.

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر و تعویض برد تیکان تلویزیون در سریع ترین زمان ممکن. 

تغییر فرمت فایل زیرنویس :

اگر با هیچ کدام از این کارها مشکل زیرنویس ناخوانا حل نشد، لازم است فایل زیرنویس SRT را به صورت هاردساب در آورید و به فیلم بچسبانید. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، نیاز دارید از یک سری نرم افزار های خاص که برای تبدیل فرمت فایل های ویدیویی طراحی شده اند، استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران