جا به جا شدن حروف کیبورد سیستم

جا به جا شدن حروف کیبورد سیستم، مشکلی است که می تواند کاربران زیادی را درگیر کند. این اختلال می تواند به دلیل مشکلات سخت ‌افزاری یا نرم‌ افزاری باشد. بهم ریختگی حروف کیبورد سیستم می تواند بسیار آزاردهنده و کلافه کننده باشد. در این مقاله به بررسی راه حل های رفع این مشکل می پردازیم. در صورتی که با روش های گفته شده در مقاله موفق به رفع این مشکل نشدید، می توانید با واحد تعمیر لپ تاپ در محل زودکمک در ارتباط باشید. 

بهم ریختگی حروف کیبورد سیستم

روش های رفع مشکل بهم ریختگی حروف کیبورد سیستم

روش های رفع مشکل جا به جا شدن حروف کیبورد سیستم عبارتند از:

  • تغییر چیدمان کیبورد

  • تغییر زبان

  • استفاده از عیب یاب کیبورد

  • حذف کیبورد و نصب مجدد آن

  • به روز رسانی سیستم عامل

  • استفاده از کیبورد مجازی

در ادامه هر یک از موارد گفته شده را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

💻 نحوه روشن و خاموش کردن نور صفحه کلید لپ تاپ 

تغییر چیدمان کیبورد

یکی از روش های برطرف کردن جا به جا شدن حروف کیبورد سیستم، بررسی چیدمان کلیدها در کیبورد است. به این منظور لازم است که از بخش تنظیمات به بررسی چیدمان کیبورد بپردازید. برای استفاده از این روش باید ابتدا به به بخش تنظیمات یا همان settings در لپ تاپ خود رفته و گزینه time & language را انتخاب نمایید.

اکنون در صفحه باز شده، گزینه language را انتخاب کنید. سپس زبان مورد نظر خود را انتخاب نموده و پس از آن بر روی گزینه options کلیک نمایید.در این مرحله برای رفع بهم ریختگی حروف کیبورد سیستم، چیدمان کیبورد را بررسی کنید و در صورتی که چیدمان مورد نظر شما مورد استفاده نبود می توانید از گزینه add برای اضافه کردن چیدمان مورد نظر خود استفاده نمایید. برای راحتی کار می توانید گزینه هایی که مد نظرتان نبودند را از لیست چیدمان ها حذف کنید.

تغییر زبان

از دیگر روش هایی که می توان از آن برای رفع جا به جا شدن حروف کیبورد سیستم استفاده کرد، این است که زبان مورد استفاده خود را تغییر دهند. برای این روش نیز همانند مورد قبلی باید از بخش تنظیمات وارد قسمت مربوط به Time & language شده و روی تب language کلیک کرده و آن را باز کنید.

اکنون در این بخش باید زبان هایی که به صورت معمول مورد استفاده شما نیستند را از لیست لپ تاپ حذف کنید. برای حذف این موارد می توانید از گزینه remove استفاده نمایید.

استفاده از عیب یاب کیبورد

استفاده از عیب یاب کیبورد، از روش های موثر برای برطرف کردن جا به جا شدن حروف کیبورد سیستم با استفاده از troubleshooter است. برای فعال کردن این عیب یاب صفحه کلید، در بخش تنظیمات گزینه update and security را انتخاب نموده و آن را باز کنید. پس از آن در میان گزینه های نمایش داده شده در صفحه لازم است روی گزینه troubleshooter کلیک نمایید.

در این مرحله برای راه اندازی عیب یاب صفحه کلید، لازم است گزینه additional troubleshooters را انتخاب کنید. در این مرحله عیب یاب فعال شده و اسکریپت هایی که موجب به هم خوردن تنظیمات صفحه کلید می شوند را از بین می برد.

بهم ریختگی حروف کیبورد سیستم

💻 تفاوت هارد HDD با SSD رو می دونستی؟ 

حذف کیبورد و نصب مجدد آن

یکی از راه حل های پیشنهادی برای رفع بهم ریختگی حروف کیبورد سیستم، حذف کیبورد و نصب مجدد آن است. این فرآیند موجب می شود که باگ های موجود در نرم افزار از بین رفته و در نتیجه ایراداتی مانند جابجایی حروف کیبورد در ویندوز 10 نیز از بین برود.

برای حذف این پلاگین و پخش می بایست از طریق device manager عمل کنید. بدین منظور لازم است ابتدا device manager را اجرا کرده و پس از آن اقدام به گسترش صفحه کلیدها نمایید. پس از آن روی بخش مربوط به صفحه کلید راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه uninstall device کیبورد را حذف نمایید. سپس باید سیستم را یک بار دیگر راه اندازی کنید تا کیبورد و درایورها در حالت بوت نصب شوند.

به روز رسانی سیستم عامل

در نسخه های به روز رسانی شده سیستم عامل عموما یک سری از باگ های موجود برطرف می شوند. برای رفع جا به جا شدن حروف کیبورد سیستم و اطمینان از به روز بودن سیستم عامل باید به قسمت تنظیمات لپ تاپ مراجعه کرده و در بخش مربوط به بروزرسانی یا همان update & security گزینه windows update را انتخاب نمایید. این فرآیند علاوه بر این می تواند برخی مشکلات نرم افزاری مربوط به دیگر برنامه ها را نیز برطرف کرده و عملکرد کلی سیستم را بهبود بخشد.

جابجایی حروف کیبورد سیستم

استفاده از کیبورد مجازی

در صورتی که با مشکل بهم ریختگی حروف کیبورد سیستم مواجه شدید و زمان کافی برای امتحان کردن روش های گفته شده نداشتید می توانید با استفاده از کیبورد مجازی مشکل خود را به صورت موقتی برطرف نموده و عبارت مدنظر خود را تایپ کنید.

برای استفاده از کیبورد مجازی در شرایط اضطراری لازم است در قسمت مربوط به سرچ ویندوز عبارت OSK را تایپ کرده و در میان گزینه های نمایش داده شده گزینه onscreen Keyboard را انتخاب نمایید. بدین ترتیب می توانید از کیبورد مجازی برای تایپ کردن استفاده کنید.

همچنین گاهی ممکن است که تنها در یک سری از برنامه های خاص با مشکل جا به جا شدن حروف کیبورد سیستم مواجه شوید و سایر برنامه ها در تایپ حروف مشکلی نداشته باشند. اصولا در چنین مواردی اختلال مربوط به برنامه یا برنامه های مورد استفاده است و خود درایور کیبورد مشکلی ندارد. در نتیجه برای رفع این مشکل، به سراغ تنظیمات فونت در خود نرم افزار مورد نظر بروید. انتخاب فونت هایی مانند webding گاهی می تواند منجر به بروز چنین اختلالاتی در تایپ شود. بنابراین می توان با تغییر فونت مورد استفاده این مشکل را نیز برطرف کرد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران