یکی از ماشین های اداری پرمصرف برای دانشگاه ها و مدارس و... دستگاه پرینتر است. استفاده زیاد از این دستگاه گاهی منجر به بروز مشکلاتی می شود. برای مثال کج پرینت گرفتن پرینتر یکی از مشکلاتی است که عدهای از کاربران با آن مواجه هستند. در ادامه این مقاله قصد  داریم تا دلایل اصلی این مشکل را به همراه راهکارهای رفع آن بیان کنیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کج پرینت گرفتن چاپگر

دلایل اصلی کج پرینت گرفتن پرینتر

دلایل زیادی ممکن است منجر به بروز این مشکل شوند که در ادامه به چند دلیل اصلی آن اشاره می کنیم، در صورت سوال های بیشتر در مورد دستگاه های کپی می توانید با کارشناسان تعمیر دستگاه پرینتر در زود کمک تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین زود کمک

عدم تنظیم کاغذ در درایور چاپگر

یکی از دلایل مهم کج پرینت گرفتن چاپگر عدم تنظیم کاغذ در درایور چاپگر است. برای رفع این مشکل باید اندازه کاغذ را تنظیم و کنترل کنید و مطمئن شوید که کاغذی که در درایور چاپگر قرار داده ­اید، به همان میزانی است که دستگاه تنظیم شده است.
روش دیگر حل این مشکل این است که تنظیمات پرینتر را بررسی کنیم و اگر گزینه Fit to page را انتخاب کرده ­اید باید اندازه کاغذ انتخابی شما با دستگاه جهت تغذیه درایور یکسان باشد.

عدم تنظیم حاشیه ها

برای اینکه مشکل کج پرینت گرفتن پرینتر برای شما پیش نیاید بهتر است قبل از انجام چاپ حاشیه ­های سند و تنظیمات اندازه کاغذ را در برنامه­ ای که مورد نظر خود بررسی کنید و مطمئن شوید که جهت چاپ و اندازه کاغذ باهم سازگار و متناسب باشند.

عدم تنظیم جهت کاغذ

گاها پیش می آید که جهت تنظیم کاغذ در چاپگر درست نیست و همین امر باعث کج پرینت گرفتن پرینتر می شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید گزینه Paper را در پنجره تنظیمات چاپگر انتخاب نمایید و بررسی کنید که حتما تنظیمات صورت گرفته برای گزینه Image Orientation همسو با جهت قرارگیری سند در دستگاه چاپ باشد.

کج پرینت گرفتن پرینتر

خرابی دستگاه کاغذ کش

از مشکلات دیگری که می تواند باعث کج پرینت گرفتن پرینتر شود خرابی کاغذ کش است. اگر این قطعه به هر دلیلی خراب شده باشد و کار نکند می تواند موجب اختلال در روند ورود و خروج کاغذ شود. مثلا موجب می شود که کاغذ در پرینتر گیر کند و یا کاغذ را به صورت چروک و مچاله بیرون دهد. کج شدن برگه و یا کج چاپ کردن چاپگر نیز می­تواند به خاطر عملکرد غلط کاغذ کش  باشد. یعنی بخش­هایی از این قطعه از ورود صاف و بی ایراد کاغذ به دستگاه و همچنین صاف خارج شدن آن جلوگیری کند.

کیفیت کاغذ

کیفیت و جنس کاغذ مصرفی یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است باعث کج پرینت گرفتن چاپگر شود. اگر برگه مرطوب باشد ممکن است حین عملیات چاپ یا موقع خروج از دستگاه حالت خود را از دست بدهد. همچنین در بعضی از کاغذ ها به دلیل وزن بالای کاغذ ممکن است این مشکل به وجود بیاید.

کج پرینت گرفتن پرینتر به دلیل مشکلات کارتریج

ممکن است زمانی که کارتریج را شارژ کردید نتوانسته باشید آن را به درستی جا بزنید یا در هنگام جا زدن گیره مربوطه را شکسته باشید. در این صورت باید ابتدا دستگاه را باز کرده و از درست قرار گرفتن کارتریج اطمینان حاصل نمایید و اگر مطمئن شدید که اشکال از این مورد نیست و گیره مربوطه شکسته است، باید دستگاه را به مراکز معتبری که خدمات تعمیر کارتریج پرینتر را انجام می­دهند مراجعه نمایید. 

نرم افزار پرینتر

ممکن است شما از نرم افزاری برای پرینتر خود استفاده کرده باشید که اندازه و فرم صفحه مناسب را برای کاغذ شما ارائه نمی­دهد که در این صورت ممکن است مشکل کج پرینت گرفتن پرینتر برای شما ایجاد شود. بر ای رفع این مشکل باید در زمان انتخاب پرینتر، با انتخاب گزینه office صفحه پرینت گرفته شده را به صورت پیش نمایش مشاهده کنید و از درست بودن آن مطمئن شوید.

رفع مشکل کج پرینت گرفتن پرینتر

برای رفع مشکل کج چاپ کردن پرینتر بهتر است همه موارد بالا را بررسی کنید تا بتوانید عامل اصلی را پیدا و آن را رفع کنید. در صورتی که ایراد از تنظیمات باشد با انجام چند تنظیم ساده می توان این مشکل را حل کرد. همچنین ایراد در وع کاغذ و موارد مشابه آن نیز به راحتی قابل رفع است.
اما اگر ایراد از دستگاه و یا قطعه­ های کوچکی از دستگاه باشد، بهتر است از مجموعه ­های معتبر و با تجربه­ای که خدمات دستگاه­ های اداری را ارائه می­دهند استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش تنظیم کیفیت چاپ در پرینتر

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در ماشین های اداری و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران